اینستاگرام تا سال 2025 سهم غالبی از درآمد تبلیغاتی متا در ایالات متحده را به خود اختصاص خواهد داد. طبق پیشبینیها، این شبکه اجتماعی با توجه به افزایش محبوبیت ویدئوهای کوتاه، به موتور اصلی درآمد تبلیغاتی متا در بازار آمریکا تبدیل میشود. این روند، تغییرات عمدهای در استراتژیهای متا و سلیقه کاربران نشان میدهد.
یکی از عوامل اصلی رشد اینستاگرام، گسترش روزافزون استفاده از بخش «ریلز» این پلتفرم است که بهعنوان رقیبی جدی برای تیکتاک و یوتیوب شورتز عمل میکند. این بخش توانسته است تعداد زیادی از کاربران را جذب کند و به همین دلیل تبلیغکنندگان به طور فزایندهای به این فرمت توجه نشان دادهاند. متا نیز در تلاش است تا با افزایش تعداد تبلیغات در ریلز، به رشد درآمد خود در این بخش دست یابد.
ریلز اینستاگرام، موتور اصلی درآمد تبلیغاتی متا در ایالات متحده
بهگزارش reuters، در سال 2024، بیشترین درآمد اینستاگرام از تبلیغات در فید و استوریها بهدست میآید که بهترتیب 53.7 و 24.6 درصد از درآمد کل تبلیغاتی اینستاگرام را تشکیل میدهند. با این حال، محبوبیت فزاینده ریلز و سایر بخشهای مرتبط مانند اکسپلور و احتمالا تردز، پیشبینی میشود که سهم این بخشها در سال 2025 به 9.6 درصد برسد. این تحول نشاندهنده تغییر در اولویتهای متا و تلاش آن برای کسب درآمد بیشتر از محتوای ویدئویی است.
یکی دیگر از عواملی که به رشد اینستاگرام کمک میکند، احتمال ممنوعیت تیکتاک در ایالات متحده است. در صورت وقوع این امر، اینستاگرام میتواند بخش قابلتوجهی از بودجه تبلیغاتی تیکتاک را جذب کند. تحلیلگران پیشبینی کردهاند که اینستاگرام میتواند بیش از یکپنجم درآمد تبلیغاتی تیکتاک را در ایالات متحده از آن خود کند.
زمانی که کاربران در اینستاگرام صرف میکنند نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. طبق گزارشها، کاربران نزدیک به دوسوم از زمان خود را به تماشای ویدئو در این پلتفرم اختصاص میدهند. این آمار نشاندهنده اهمیت محتوای ویدئویی در جذب مخاطب و فرصتهای بیشماری برای تبلیغکنندگان است.
بر اساس پیشبینیها، درآمد تبلیغاتی اینستاگرام در ایالات متحده تا سال 2025 به بیش از 32 میلیارد دلار خواهد رسید، که رشدی بیش از 24 درصد نسبت به سال جاری را نشان میدهد. این آمارها گواهی بر این است که اینستاگرام در حال تبدیلشدن به بخش اصلی درآمد تبلیغاتی متا و یکی از عوامل کلیدی در موفقیت این شرکت در ایالات متحده است.
بیشتر بخوانید: