جیس یا دانشمند پیلتوور یکی از شخصیتهای کلیدی انیمیشن Arcane محسوب میشود. او دانشمند و مبتکری است که پس از سالها کسب افتخارات و موفقیتهای علمی توانسته شهر پیلتوور را توسعه دهد و رئیس شورای شهر شود. جیس و ویکتور مسئول ایجاد Hextech و پیامدهای آن هستند.
وقتی جیس کوچک بود او به همراه مادرش در یک طوفان برفی بزرگ گرفتار شدند. زمانی که بهنظر میرسید کسی در آن نزدیکیها برای کمک وجود ندارد مرد شنل پوشی از راه رسید و با استفاده از جادو آن دو را تا فاصلهی امنی از طوفان و برف دور کرد؛ این اتفاق موجب شد جیس در مورد طلسم و جادو کنجکاو شود. او تمایل زیادی به یادگیری جادو پیدا کرد و انجام تحقیقات خود را برای مهار جادو از طریق علم را شروع کرد.
جیس عضوی از خانواده هاوس تالیس به حساب میآمد که مشهوریت آنها به واسطه ساخت و تولید چکشها و آچارهای جیبی تاشو بود. از این رو از او انتظار داشتند تا به تجارت خانوادگی بپردازد، با این حال جیس در تحقیقات و پژوهشهایش در مورد علم و جادو مصمم بود. در آخر به آکادمی پیلتوور ملحق شد، جایی که توسط رئیس شورا و شورا اداره میشد. پروفسور هایمردینگر و کیرامانها که جاه طلبی جیس را دیدند، تصمیم گرفتند که به عنوان حامی از او حمایت کنند و جیس را در این راه همراهی نمایند.
سرقت از کارگاه مخفی جیس و انفجار
جیس مدتی پس از خرید لوازم از بنزو در لین درست به موقع به کارگاه خود بازگشت، او تلاش کرد در کارگاه را باز کند اما ناگهان انفجاری رخ داد. یکی از دزدهایی که به خانه او دستبرد زده بود کریستالی آبی را رها کرد و همین موضوع موجب انفجاری شدید شد. این اتفاق شورا را از تحقیقات غیر مجاز جیس مطلع کرد و به همین سبب او توسط هایمردینگر در مقابل شورا محاکمه شد.
با وجود پیشنهاد هایمردینگر، جیس در مورد تحقیقات خود برای مهار جادو از طریق علم به شورا گفت و باعث شد ترسی میان شورا به دلیل خطرات ناشی از جادوی کنترل نشده ایجاد شود. مشاور بولبک برای تبعید جیس اقدام کرد و پس از آن مادر او پا پیش گذاشت و از آن دفاع کرد. هایمردینگر با مادر جیس موافقت کرد و مجازات جیس از تبعید به اخراج از آکادمی تغییر پیدا کرد. با این وجود کیتلین دخترشان اعتماد خود را به جیس حفظ کرد و به این فکر افتاد که هر طور شده باید راه پدرش را دنبال کند.
مجازات جیس برایش بدتر از مرگ بود. او قصد داشت خود را از ساختمان گارگاه سابقش به پایین بیاندازد اما ویکتور متوقفش کرد و تصمیم گرفت تا در تحقیقاتش به او کمک کند. با راهنمایی ویکتور جیس متوجه شد که چطور میتواند کریستالهای آبی را تثبیت کند. ویکتور برای اثبات کارایی تحقیقاتش یک روز قبل از نابودی تجهیزات جیس به او کمک کرد تا به آزمایشگاه هایمردینگر نفوذ کند و کریستالها را بازیابی کند تا نظریه آنها را آزمایش کنند.
تثبیت کریستالها توسط جیس و ویکتور
تلاشها آنها با محاسبات جدیدشان موجب ایجاد نورهایی درخشان و انفجاری جزئی شد که توجه هایمردینگر و مجریان را به خود جلب کرد. با این حال زمانی که آنها به زور وارد آزمایشگاه شدند کریستالها تثبیت شده بودند و جیس و ویکتور و سایر اشیاء اطراف آنها با کریستالها در هوا شناور بودند. اگر چه هایمردینگر تحت تاثیر قرار گرفت اما به دلیل خطراتی که در پی داشت همچنان در مورد پذیرش آن دو به شک بود اما مداردا مشاور شورا وارد شد و اعلام کرد باید آن را به شورا بیاورند.
در نهایت جیس حمایت شورا را به دست آورد. سالها بعد جیس شرایط شورا را برآورده کرد تا به او و ویکتور اجازه دهند به تحقیقاتشان ادامه بدهند. آنها کریستال را تثبیت کردند و Hexgates را ایجاد کردند که تجارت و حمل و نقل را برای پیلتوور و جهان متحول کرد. این مسئله باعث شد پیلتوور به عنوان خط کشتیرانی جهانی روی نقشه قرار بگیرد. او و ویکتور امیدوار بودند که آخرین دست آوردشان با نام Hextech را که برای ابزارهای برقی استفاده میشد ارائه کنند اما هایمردینگر با وجود تحت تاثیر گرفتن از این دست آورد به آنها توصیه کرد زمان بیشتری را برای اطمینان از ایمنی آن صرف کنند.
برای یکی از مراسمات شورا از جیس خواسته بود که در سخنرانی شرکت کند افتخاری که معمولا فقط نسیب هایمردینگر میشد. قبل از اتمام روز یک سنگ زائونیت قیمتی دزدیده شد. جیس از ترس این که دزد با استفاده از آن سنگ سلاحی قدرتمند درست کند به شورا پیشنهاد داد عملیات هگزتک را تعطیل کند. مل توصیه کرد جیس به عنوان یکی از اعضای برگزیده شورا انتخاب شود تا به هدف خود در حفاظت بهتر از هگزگیتس و در نتیجه به همه امور وابسته به آن عمل کند. این پیشنهاد پیشنهادی غیر متعارف محسوب میشد زیرا شورا به طور رسمی تنها ۷ کرسی دارد. با توجه به موافقت هایمردینگر بقیه اعضای شورا هم با این پیشنهاد موافقت کردند و جیس هشتمین عضو شورا شد.
خصوصیات شخصیتی جیس
جیس شخصی جاه طلب، ساده لوح و خلاق است. در فصل اول او رویایی برای Hextech دارد و به پتانسیلهای آن اعتماد دارد. او علاقه زیادی به اختراعات خود دارد و هنگامی که او و ویکتور با موفقیت کریستال هگز را مهار میکنند شادی کودکانهای را از خود بروز میدهد که میتوان به سادگی متوجه آن شد. بعدها ساده لوحی او کمتر میشود و به عنوان رهبر واقعی شورا عمل میکند. جیس در تصمیمگیریهایش در سیاست اراده بسیار قوی دارد. زمانی که ویکتور بیمار میشود و او بالین مل را ترک میکند تا با او باشد می توان جنبه مراقبت او را مشاهده کرد.
در فصل دوم او شغل خود را به عنوان یک عضو شورا در دست میگیرد تا رویای واقعی خود و ویکتور را برای Hextech دنبال کند. جیس همچنین بر اساس احساسات خود عمل کرد تا ویکتور را نجات دهد. وقتی که ویکتور میرود احساساتی میشود و به امید بازگشت او در آزمایشگاه میخوابد.
جیس بدنی عضلانی با پوستی به رنگ قهوهای روشن دارد. او موهای قهوهای صاف و ابروهای پرپشتی دارد. در فصل یک او لباس آکادمی خود را میپوشد که شامل یک پیراهن قهوهای، جلیقهای سفید و آبی، کروات قرمز و شلوار مشکی است. در بقیه فصل او یک ژاکت سفید و طلایی با کتانیهای قرمز تیره که دارای تاج خانواده تالیس است را میپوشد. شلوار او قرمز تیره است و چکمههایی مشکی دارد.
تواناییها
نبوغ: جیس میتواند موارد متعددی را با استفاده از دانش خود خلق کند. این موارد عبارتند از چکش مرکوری، دستکشهای اطلسی و هگزکیتس.
دوام: او توانست برای مدت طولانی در غاری متروکه با پای آسیب دیده زنده بماند.
قدرت: جیس از لحاظ بدنی قوی است و میتواند به خوبی از چکش استفاده کند.
منبع: arcane.fandom
source