واردن در واقع طراحی شده بود تا بتواند به بازیکنان ماینکرفت حس وحشت را القا کند. این ماب مهاجم در نسخه Wild Update معرفی شد و قرار بود تا بازیکنانی که مشغول جستجو در بایوم Deep Dark هستند را بترساند. همچنین این اولین ماب نابینا در بازی به شمار میرود که با استفاده از سنسورهایی که در سر خود دارد از طریق حس کردن حرکت و لرزش بازیکنان جهتیابی کند.
موجانگ از همان ابتدا قصدش در مورد واردن مشخص بود، شما قرار نیست که با او در ماینکرفت مبارزه کنید، بلکه او وظیفه دارد که فضایی ترسناک و متشنج بسازد. نهایتا اما آنقدر قدرت دارد که همه بازیکنان وحشت دارند در مقابلش قرار بگیرند. در ادامه با ما در مجله بازار همراه باشید تا نگاهی به دلایلی داشته باشیم که چرا او باید باسفایت باشد.
داستان پشت یکی از قدرتمندترین مابهای ماینکرفت چیست؟
واردن در ابتدا طراحی کاملا متفاوتی داشت و حتی قرار بود که نامش در ماینکرفت Stalker باشد. در آن زمان قرار بود طراحی او تفاوتهای بسیار زیادی با نسخه حال حاضرش داشت. در واقع موجانگ تصمیم گرفت تا نهایتا پافشاری بیشتری بر روی وحشت داشته باشد و سعی کند تا از این طریق بازیکنان را بیشتر از قبل به چالش بکشد.
در طی رویداد Minecraft Live 2020 بود که آنها تصمیم گرفتند تا بالاخره از مکانیزمهای این ماب رونمایی کنند. این ماب ساخته شده تا بازیکنان ماینکرفت را در موقعیتی بقا_وحشت قرار بدهد. این ماب بیشتر از چیزی که فکرش را بکنید به محیط حساس است و اصلا از طریق گامهای شما میتواند مسیر خود را پیدا کرده و از خود مواظبت کند.
واردن، شبه ماینکرفت
علاوه بر اینکه این ماب به عنوان باسفایت در ماینکرفت شناخته نمیشود، اما نحوه مبارزه و قدرتش این حس را به بازیکنان منتقل میکند. او میتواند تنها با دوضربه بازیکن و زره ندرایدش را در هم بکشند، بنابراین اگر ضعیفتر باشید هیچ شانسی در برابر او نخواهید داشت. مبارزه کردن با او نیازمند قدرت و مهارت بالایی است که شاید هر کسی از عهده انجامش برنیاید.
اگر شما در ماینکرفت واردن را به مرحلهای برسانید که بر روی شما قفل کند و دیگر بیخیال بقیه چیزها شود، او با حملات دقیق میتواند شما را در فاصله هم بکشد. معمولا چنین ویژگیهایی را میتوانید در باسفایتهای قدرتمندی مانند اندردراگون یا ویدر پیدا کنید (البته هیچکدام قدرت واردن را ندارد).
چرا واردن نمیتواند جزو باسهای ماینکرفت باشد؟
با وجود همه ویژگیهایی که واردن دارد، اما ماینکرفت شما را در مبارزه با او حسابی دلسرد میکند و احتمالا ترقیب نشوید که با او نبرد کنید. رفتارهای او به صداها و لرزشهای اطراف شما بستگی دارد و اینجاست که گزینه مخفیکاری خود را نشان میدهد. شما میتوانید به آرامی از پشت به او نزدیک شوید و حواسش را پرت کرده و دخلش را بیاورید.
در تمامی بازیهای ویدیویی (از جمله ماینکرفت) شما وقتی که با باسفایتها (مانند اندردراگون یا ویدر) مبارزه میکنید، بازی به شما جوایز خوب و ارزندهای میدهد و بعضا با این پیروزی چندین تروفی و اچیومنت برایتان باز میشود. با این حال اما واردن تنها شما را میترساند. از سوی دیگر مکانیزمهای مبارزه منحصر بفرد او کمی با باسفایتها تفاوت دارد.
نبود یک جایزه و پاداش ارزشمند برای شکست دادن واردن باعث شده تا هدف خاصی برای کشتن او وجود نداشته باشد و بازیکنان تنها برای به چالش کشیدن خود به سراغ او میروند. اضافه کردن لوت و یا حداقل یک ماموریت کوچک پیرامون این ماب خطرناک میتواند بازیکنان را ترغیب کند که با هدفی خاص به سمت بایوم Deep Dark بروند.
موجانگ خود به صورت رسمی اعلام کرده که واردن در ابتدا قرار نبوده با بازیکنان مبارزه کند و تنها قرار بوده با افزودن عنصر وحشت به بازی مسیر رسیدن به Deep Dark را برای بازیکنان دشوار کند. تبدیل کردن او به باسفایت میشود تا جنبه وحشت روانشناختی این ماب کمرنگ شود و بازیکنان برای نبرد به سراغ او بیایند. نظر شما در این باره چیست؟ آیا به نظر شما واردن باید به لیست باسفایتهای ماینکرفت اضافه شود؟
منبع: Sportskeeda
source