گوگل تصمیم دارد، قوانین سختگیرانهتری در برابر محتوای سئو انگلی یا پارازیتی اعمال کند.
بهگزارش theverge، این نوع محتوا، مطالبی را شامل میشود که معمولا ارتباطی با محتوای اصلی سایت ندارد و صرفاً برای بهرهبرداری از رتبه سایت در گوگل منتشر میشود.
محتوا سئو انگلی یا پارازیتی چیست؟
برای اینکه محتوای انگلی را بهتر درک کنید مثالی میزنم. مثلا وبلاگ خبری را در نظر بگیرید که کدهای تخفیف خرید آنلاین را در بخش مخفی از سایت خود منتشر میکند. یا سایتی را در نظر بگیرید که محتوای اصلی آن آموزشی باشد اما محتوای بازاریابی نامرتبطی را به نمایش میگذارد.
گوگل از ماه مارس اعلام کرد که با این نوع «سوءاستفاده از اعتبار سایت» برخورد خواهد کرد. حالا مشخص شده که مهم نیست ناشر، محتوای مورد نظر را خودش تولید کرده یا برونسپاری کرده باشد. در هر صورت در سیاستهای جستجو تخلف محسوب میشود.
کریس نلسون که در نیم کیفیت جستجوی گوگل فعالیت میکند در یک پست وبلاگی در این خصوص نوشت: «از زمان راهاندازی این سیاست، ما مواردی را بررسی کردهایم که در آنها ممکن است درجات مختلفی از دخالت مستقیم ناشر وجود داشته باشد؛ از جمله همکاری با سرویسهای برچسب سفید (white-label)، توافقهای مجوزدهی، مشارکت در مالکیت و دیگر مدلهای پیچیده کسبوکار. بررسیهای ما نشان داده است که هیچ سطحی از دخالت مستقیم ناشر نمیتواند ماهیت اصلی شخص ثالث بودن محتوا یا بهرهبرداری ناعادلانه از سیگنالهای رتبهبندی سایت میزبان را تغییر دهد.»
سوءاستفاده از اعتبار سایت در شکلهای مختلفی اتفاق میافتد
بسیاری از ناشرها تاکنون مجبور شدهاند تا به کاربران بابت اینکه چرا محتوای اسپم و نامربوط در سایتهای معتبر آنها ظاهر شده توضیحاتی ارائه کنند. غالبا در دفاع از این موضوع عنوان شده که این محتوا توسط خود ناشر تولید نشده است.
مثلا، سال گذشته، معلوم شد که سایت Sports Illustrated محتوایی که توسط هوش مصنوعی تولید شده در بخشی جداگانه از وبسایتش منتشر کرده است. این وبسایت در پاسخ به پرسشهای خبرنگاران گفت که این مطالب توسط یک شرکت بازاریابی شخص ثالث و نه خود کارمندان Sports Illustrated نوشته شدهاند.
بعد از بررسیها مشخص شد، این شکل از محتوای بازاریابی در سراسر وب وجود دارد. همچنین مشخص شد که همان شرکت شخص ثالثی که Sports Illustrated از آن یاد میکرد یعنی AdVon Commerce برای یک سایت USA Today نیز مظالب مشابهی تولید کرده است.
حالا مشخص شده که گوگل برای سایتهایی که محتوایی با سئو انگلی منتشر کردهاند حتی اگر خود مسئول تولید آن محتوا نباشند هم جریمههایی در نظر گرفته است.
بیشتر بخوانید: