یک از نکات برجسته انیمیشن داستان اسباب بازی (Toy Story) حضور بازیگران مشهور و شناخته شده در نقش صداپیشه شخصیت‌های آن است. احتمالا می‌دانید که تام هنکس صداپیشگی شخصیت وودی، یکی از خاطره‌انگیزترین کاراکترهای دنیای پیکسار را برعهده داشته است. کیانو ریوز از دیگر بازیگران معروفی است که صداپیشه یکی از شخصیت‌های داستان اسباب بازی ۳، یعنی دوک کابوم (Duke Caboom) بوده و در این مقاله قرار است با این شخصیت بیشتر آشنا شویم.

معرفی شخصیت‌های انیمیشن داستان اسباب بازی | گبی گبی

تاریخچه شخصیت دوک کابوم

دوک کابوم یک اسباب بازی بدلکار کانادایی و یکی از شخصیت‌های اصلی انیمیشن Toy Story 4 است. او یک اسباب بازی برای دهه ۷۰ میلادی است که بر اساس بزرگ‌ترین و شجاع‌ترین بدلکار کانادا ساخته شده است. او با دوچرخه بدلکاری خود اعتماد به نفس زیادی دارد و تمام ژست‌های بدلکاری خود را به نمایش می‌گذارد.

اما وجود این که دوک یک اسباب بازی است که در واقع از معروف‌ترین بدلکار کانادا الگو گرفته، هرگز نمی‌تواند آن طور که تبلیغات اسباب بازی‌اش نشان می‌دهد، حرکات نمایشی را انجام دهد. او مجبور شده در قفسه‌های فروشگاه عتیقه فروشی گیر بیفتد و شکست‌هایش را در آن‌جا مرور کند.

نقش دوک کابوم در داستان انیمیشن Toy Story 4

دوک اولین بار در مهمانی Tin Toy زمانی که با وودی و بو پیپ روبرو می‌شود، دیده می شود. او وودی، باز لایت یر، بو پیپ، جیگل مک دیمپلز، داکی و بانی را به عتیقه فروشی می‌برد تا فورکی را نجات دهند، اما وقتی با گبی گبی و گروهش برخورد می کنند، از فروشگاه خارج می‌شوند و دوک تصادف می کند. وودی از او و همه التماس می کند که به فروشگاه برگردند، اما او و بقیه می‌روند و تسلیم می‌شوند.

بعد از آن که وودی جعبه صدای خود را به گبی گبی می‌دهد، دوک با گروه برمی‌گردد و آن‌ها را روی زمین می‌گذارد. دوک از این که گبی گبی یک صاحب جدید پیدا کرده بسیار خوشحال بود و همین نیز الهام‌بخش او برای ماندن در کنار بو پیپ و دوستان جدیدش بود.

انیمیشن داستان اسباب بازی

دوک در زمان بازگشت وودی به گروه خود حضور داشت، اما ترجیح داشت به جای بازگشت به صاحبش پیش آن‌ها بماند. پس از خداحافظی وودی با دوستانش، باز لایتر و فورکی، دوک کابوم و بقیه تلاش خود را برای یافتن اسباب بازی‌های گم‌شده و پیدا کردن خانه و صاحب آغاز کردند.

در یکی از صحنه‌های تیتراژ انیمیشن داستان اسباب بازی ۴، دوک کابوم حضور دارد و وقتی داکی و بانی وانمود می‌کنند که چشم‌های لیزری دارند، غافلگیر می‌شود. پس از تیتراژ، او جای لوکسو جونیور را در لوگوی پیکسار می‌گیرد و به نظر می‌رسد وقتی که او موفق می‌شود این کار را انجام دهد، Combat Carl با خوشحالی به او دست می‌دهد.

معرفی شخصیت‌های انیمیشن داستان اسباب بازی | چاکلز دلقک

حضور دوک کابوم در بازی‌های ویدیویی

دوک کابوم در بازی موبایلی «Disney Sorcerer’s Arena» به عنوان یک طلسم برای ضربه زدن به دشمنان و آسیب‌های مرگبار ظاهر می‌شود. علاوه بر آن، دوک در بازی «Disney Heroes: Battle Mode» به عنوان اولین قهرمان Toy Story 4 قبل از بو پیپ، داک و بانی ظاهر می‌شود، توانایی‌های او او را تبدیل به یک قهرمان کارآمد می کند زیرا او بخشی از داستان اسباب بازی و مجموعه آسیب‌زا است. او در سراسر میدان نبرد سوار می شود تا آسیب وارد کند.

نکات جالب درباره شخصیت دوک کابوم:

  • این انیمیشن سومین نقش کیانو ریوز به عنوان صداپیشه از زمان سریال تلویزیونی انیمیشنی اقتباسی Bill and Ted’s Excellent Adventure و The Animatrix است. همچنین دومین نقش کیانو ریوز در دیزنی از زمان Young Again در سال ۱۹۸۶ است.
  • او در بازی Incredibles 2 در بازی Jack-Jack حضور کوتاهی دارد.
  • به نظر می‌رسد شخصیت دوک کابوم به اختلال «PTSD» (اضطراب پس از سانحه) مبتلاست.
  • کانادایی بودن دوک کابوم احتمالا اشاره‌ای به کانادایی بودن صداپیشه او، کیانو ریوز دارد.

منبع: Disneyfandom


Loading

source

توسط techkhabari.ir