نمایشگرهای هولوگرافیک هیوندای در طرح مفهومی قرار است با شیشه جلو خودرو ادغام شده و جایگزین صفحه‌های لمسی موجود در خودروهای این شرکت کره‌ای شوند.

در زندگی امروزی، نمایشگرهای لمسی، امکانات گسترده‌ای را در اختیار ما قرار داده‌اند و آنها را می‌توان تقریبا در هر جایی هم پیدا کرد. این فناوری همچنین فرصت خوبی را برای سازندگان مختلف فراهم کرده تا با استفاده از آن بتوانند قابلیت‌های بیشتری را به محصولات خود اضافه کنند. چنین نمایشگرهایی را می‌توان در بسیاری از خودروهای موجود در بازار نیز مشاهده کرد. حالا یکی از شرکت‌های وابسته هیوندای به نام هیوندای موبیس در تعامل با شرکت مشهور تولیدکننده لنزهای دوربین یعنی زایس، در حال کار بر روی یک طرح مفهومی جدید بوده و قصد دارد با حذف کامل این صفحه‌های لمسی از خودروها، نمایشگرهای هولوگرافیک را با شیشه جلو خود ماشین ادغام کند! این فناوری که از آن تحت عنوان “Holographic Windshield Display” به معنی «صفحه شیشه جلو هولوگرافیک» یاد می‌شود، طرحی جاه‌طلبانه است که می‌تواند قابلیت‌های بسیار بیشتری را نسبت به قبل، در اختیار کاربران قرار دهد.


بهترین اسپیکر انکر

به جای نمایش اطلاعات ساده و دم‌دستی در نمایشگرهای کوچکتر، هیوندای با استفاده از این تکنولوژی جدید به دنبال راهی است که منوها، اپلیکیشن‌ها، ویدیوها و حتی بازی‌ها را روی شیشه جلو ماشین در اختیار شما قرار دهد.

در رندرهای مربوط به کانسپت‌های اولیه این تکنولوژی، خبری از نمایشگرهای لمسی بر روی کنسول میانی نیست و همه‌چیز، روی خود صفحه به نمایش درمی‌آید. بدین ترتیب، احتمالا فناوری‌های دیگری مانند ژست‌های کنترلی و همچنین فرمان‌های صوتی بتوانند نقشی پررنگ را در این خودروها ایفا کنند چرا که کاربران نمی‌توانند در حین رانندگی، تمام بخش‌های مربوط به شیشه را لمس کنند.

نمایشگرهای هولوگرافیک هیوندای

»موبیس» در بیانه خود در مورد این فناوری می‌گوید اطلاعات مورد نیاز کاربران می‌تواند در تمام بخش‌های شیشه جلو نمایش داده شوند و کاربران، کارهای مختلف را به صورت هم‌زمان انجام دهند. در واقع، نمایشگرهای هولوگرافیک هیوندای به گونه‌ای عمل خواهند کرد که چیزی که سایر سرنشینان می‌بینند، با چیزی که راننده می‌بیند، کاملا متفاوت باشد.

نمایشگرهای هولوگرافیک هیوندای چگونه پیاده‌سازی می‌شود؟

اگر تا اینجا سوالات مختلف در مورد چگونگی پیاده کردن این فناوری در ذهن شما شکل گرفته، باید بگوییم که سازندگان می‌گویند این کار را با کشیدن لایه‌ای بسیار نازک بر روی شیشه اصلی انجام خواهند داد. این پوشش که ضخامت آن به کمتر از 100 میکرومتر می‌رسد (تقریبا به اندازه ضخامت موی انسان)، از نور و خواص فتوشیمیایی برای ایجاد الگوها برای نمایش تصاویر و ویدیوها استفاده خواهد کرد. نقش زایس در توسعه این سیستم نیز تامین فناوری هولوگرافیک به واسطه تجربه بالای این شرکت در تولید لنزها اعلام شده است.

هیوندای و زایس در گزارش‌های خود اعلام کرده‌اند که فناوری نمایشگرهای هولوگرافیک، هم‌اکنون در حال آزمایش بوده و عملی است و از سال 2027، آماده به‌کارگیری آن در خودروهای جدید خواهند بود.

source

توسط techkhabari.ir