مدیر عامل بایدو می‌گوید با ترکیدن حباب هوش مصنوعی و تثبیت این صنعت، 99 درصد شرکت های حوزه هوش مصنوعی از بین خواهند رفت.

رابین لی (Robin Li)، مدیر ارشد اجرایی شرکت بایدو، پیش‌بینی کرده که توسعه بسیار سریع فناوری هوش مصنوعی و شکل‌گیری استارتاپ‌های متعدد در این حوزه، باعث ترکیدن حباب هوش مصنوعی شده و در اثر آن، 99 درصد این کمپانی‌ها از بین خواهند رفت. هرچند، او معتقد است که چنین اتفاقی باعث به وجود آمدن بازاری سالم و واقعی شده و کاربران می‌توانند به اپلیکیشن‌های مفیدتر و کاربردی‌تری دسترسی داشته باشند.


بهترین اسپیکر انکر

طی چند سال اخیر، هوش مصنوعی مولد به یکی از اصلی‌ترین موضوعات در دنیای تکنولوژی تبدیل شده است و شرکت‌هایی مانند انویدیا و اوپن ای‌آی هم از بازیگران اصلی آن هستند. بسیاری از کارشناسان همچنین معتقدند کمپانی انویدیا که مسئولیت تولید و تامین سخت‌افزارهای مرتبط با سیستم‌های هوش مصنوعی را بر عهده دارد، به‌زودی به ارزشمندترین کمپانی جهان تبدیل خواهد شد. به علاوه، دیگر غول‌های حوزه فناوری مانند مایکروسافت، اپل و گوگل نیز به صورت گسترده در حال استفاده از تکنولوژی‌های AI در محصولات خود هستند و می‌توانند نقشی پررنگ را در این زمینه ایفا کنند.

در این بین، همیشه شرکت‌ها یا اشخاصی هم وجود دارند که در مورد آینده این تکنولوژی یا دیگر فناوری‌های نوظهور، اظهار نظرهای جنجالی می‌کنند. رابین لی، یکی از همین افراد است که می‌گوید به زودی حباب هوش مصنوعی ترکیده و اتفاقی مشابه با حباب دات کام که به دنبال ظهور اینترنت شکل گرفت، در مورد شرکت های حوزه هوش مصنوعی رخ خواهد داد. آقای لی همچنین معتقد است که امسال یعنی 2024، بازار هوش مصنوعی بهتر و سالم‌تر از هر زمان دیگری بوده است چرا که کسب‌وکارها، محتاطانه‌تر از قبل عمل کرده و بی‌گدار به آب نمی‌زنند.

هوش مصنوعی، رشدی روزافزون داشته و به هیچ‌وجه نمی‌توان جلوی پیشرفت سرکشانه آن را گرفت؛ اما رابین لی معتقد است در صورت ترکیدن این حباب، تنها 1 درصد از شرکت‌های فعال در این حوزه می‌توانند نجات پیدا کنند. مدیر بایدو همچنین در مورد به خطر افتادن مشاغل انسانی طی 10 تا 30 آینده و جایگزینی آنها با سیستم‌های AI، ابراز نگرانی کرده است. حال باید منتظر ماند و دید که آیا پیش‌بینی رابین لی در مورد آینده شرکت های حوزه هوش مصنوعی تا چه اندازه درست خواهد بود.

source

توسط techkhabari.ir