اپل رسما تایید کرد که سیستم عامل IOS 18.1 را همراه با ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل از قبیل ابزارهای نوشتاری هوشمند (Writing Tools) و مدیریت اعلان‌ها در اپلیکیشن‌ Photos هفته‌ی آینده منتشر می شود.

به گزارش theverge، علاوه بر این ویژگی‌ها، قابلیت کمک شنوایی (Hearing Aid) نیز به ایرپاد پرو 2 اضافه شده است. اپل تایید کرده که آپدیت جدید ایرپاد 2 همزمان با بروزسانی سیستم عامل IOS 18.1 در تاریخ 28 اکتبر (7 آبان) ارائه خواهد شد.

راهنمای خرید تکراتو

ویژگی‌های کلیدی سیستم عامل IOS 18.1

علاوه بر پشتیبانی از Apple Intelligence در نسخه IOS 18.1، تغییرات مهم دیگری در مرکز کنترل آیفون و قابلیت Mirroring ایجاد شده است. از جمله جذاب‌ترین آنها می‌توان به ضبط و رونویسی تماس‌های تلفنی اشاره کرد. انتظار می‌رود این یکی از مورد پسندترین قابلیت‌های این نسخه باشد و با استقبال کاربران همراه شود.

در بروزرسانی سیستم عامل IOS 18.1 اپل برای اولین بار تراشه NFC آیفون را بر روی توسعه‌دهندگان شخص ثالث باز خواهد کرد؛ به‌این ترتیب فرصت‌های جدیدی برای توسعه‌ی اپلیکیشن‌ها فراهم خواهد شد.

نسخه عمومی هوش مصنوعی اپل مدتی پیش به صورت آزمایشی در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفت. با این حال، دسترسی به این ویژگی محدود به برخی دستگاه‌های خاص از جمله آیفون 15 پرو، پرو مکس و سری جدید آیفون 16 است. همچنین کاربران آیپدها و مک‌های مجهز به تراشه‌های M1 یا نسخه‌های جدیدتر نیز می‌توانند از این قابلیت‌ها بهره‌مند شوند.

اپل با ورود به حوزه هوش مصنوعی در رقابت با شرکت‌های دیگر مانند گوگل و مایکروسافت دیرتر عمل کرده است، اما انتظار می‌رود که سرویس‌های AI این شرکت از نظر قابلیت‌ها و کاربرد، پیشرفته‌تر و کاربرپسندتر باشند.

بیشتر بخوانید:

source

توسط techkhabari.ir