سرمایه گذاری آمازون روی انرژی هسته ای جدیدترین خبر سایت‌های حوزه فناوری طی چند ساعت اخیر بوده است. اما علت ورود آمازون به این حوزه چیست؟

طی چند سال اخیر، کمپانی‌های کوچک و بزرگ فناور از جمله آمازون، با روی آوردن به استفاده انرژی‌های سبز و کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای در صنایع مختلف همواره به دنبال کمک کردن به محیط زیست بوده‌اند. استفاده از مواد بازیافت‌شدنی، تا به امروز مهم‌ترین گام در این حوزه بوده و حالا، توجه غول‌های فناوری به انرژی هسته‌ای جلب شده است. در همین راستا، اخیرا آمازون از امضای سه قرارداد مختلف برای تولید راکتورهای ماژولار کوچک (SMR) خبر داده است.


بهترین اسپیکر انکر

علت سرمایه گذاری آمازون روی انرژی هسته ای

مت گارمن، یکی از مدیران ارشد اجرایی آمازون می‌گوید انرژی هسته‌ای، مقیاس‌پذیری بیشتری داشته و از همه مهم‌تر، کربن دی‌اکسید نیز تولید نمی‌کند؛ به همین جهت، این انرژی پاک می‌تواند پاسخگوی تقاضای بسیاری از نیازهای شرکت باشد. ورود به این حوزه همچنان فرصت‌های اقتصادی تازه‌ای را برای همکاری با شرکت‌های محلی در اختیار آمازون قرار می‌دهد.

برای مثال، همکاری آمازون برا شرکت انرژی نورث‌وست (Energy Northwest) می‌تواند سوخت مورد نیاز برای راکتورهای این شرکت با ظرفیت هدف 320 مگاوات را تولید کرده و در صورت نیاز، مقدار تولید را به 960 مگاوات نیز افزایش دهند. دامینین انرژی (Dominion Energy) و ایکس انرژی (X-energy) هم دو شریک تجاری دیگر آمازون هستند.

گفتنی‌ست آمازون تنها شرکت حوزه فناوری نیست که به حوزه انرژی هسهت‌ای ورود کرده و پیش از آن، کمپانی‌های دیگری مانند مایکروسافت و گوگل نیز در این حوزه فعالیت‌های مختلفی داشته‌اند.

هرچند، همچنان یک سوال مهم در مورد سرمایه گذاری آمازون روی انرژی هسته ای وجود دارد: انرژی تولیدشده در کجا استفاده می‌شود؟

360 مگاوات، انرژی بسیار زیادی است و به نظر می‌رسد در کنار تامین نیروی مورد نیاز خود شرکت، از انرژی تولیدشده در دیتاسنترهای این غول آمریکایی نیز استفاده خواهد شد. علاوه بر این، رشد قابل توجه و روزافزون فناوری‌ها و حوزه‌های مختلفی مانند ارز دیجیتال و همچنین هوش مصنوعی، نیاز به انرژی دردسترس و اختصاصی را بیش از پیش افزایش داده‌اند.

source

توسط techkhabari.ir