Dave the Diver یکی از بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۳ بود که توانست طراحی هنری شگفت‌انگیزش را با مکانیک‌های اعتیادآور گیم‌پلی ترکیب کند. و اگر فکر می‌کنید همکاری‌ها و کراس اوورهای این بازی با گودزیلا و Balatro کافی بوده، خالق این عنوان می‌خواهد یک جهان سینمایی بر اساس آن بسازد.

جیهو هوانگ خالق Dave the Diver در مصاحبه‌ای با رسانه Vide Games Chronicles فاش کرد که برنامه‌هایی بزرگ برای آینده فرنچایز خود دارد. این برنامه‌ها عملا شامل ایجاد DCU (یا همان Dave Cinematic Universe) می‌شود! هوانگ توضیح داد:

بنابراین به عنوان یک کارگردان، علاوه بر آن دی‌ال‌سی داستانی که هم‌اکنون رویش کار می‌کنیم، من همچنین می‌خواهم بازی‌هایی جداگانه با محوریت هر شخصیت بسازم تا نشان دهم آن‌ها چگونه باهم ملاقات می‌کنند، یا پیش از آمدن به Blue Hole چه کار می‌کردند.

تبلیغات جدید کالاف دیوتی بلک آپس ۶ با حضور بازیگر فرار از زندان

طبق صحبت‌های جیهو هوانگ این بازی‌های جداگانه ظاهرا ژانرهای کاملا متفاوتی خواهند داشت و کاراکتر محبوب دیو نیز نهایتا بازی مخصوص به خودش را دریافت خواهد کرد:

من واقعا دوست دارم نشان دهم دیو چگونه رشد کرد و چگونه به یک غواص تبدیل شد. و اینکه چگونه از Blue Hole سر درآورد.

مشخصا این یک دیدگاه جاه‌طلبانه و تحسین‌برانگیز است و باتوجه به موفقیت‌های بزرگی که آی‌پی Dave the Diver به دست آورده، انجام چنین کارهایی آنچنان دور از ذهن به نظر نمی‌رسد. با تمام این اوصاف، باید گفت که دنیای سینمایی «دیو غواص» یا همان DCU، تنها دنیای سینمایی نیست که این روزها در حال شکل‌گیری است.

بررسی بازی Shogun Showdown | دوبعدی جذاب ژاپنی

عصر دنیاهای سینمایی و فرنچایزهای بزرگ

ورای Dave the Diver که احتمالا دنیای سینمایی مخصوص به خودش را دریافت کند، کمپانی‌ها و خالقان متعددی از برنامه‌های خود برای ایجاد یک دنیای متصل و چندگانه گفته‌اند. اوایل ماه می، کریس پرت در مصاحبه‌ای تایید کرد که با ایده «دنیای سینمایی نینتندو» کاملا موافق است. این دنیای متصل ظاهرا کارش را با انیمیشن Super Mario Bro. 2 آغاز خواهد کرد؛ اثری که برای اکران در آپریل ۲۰۲۶ برنامه‌ریزی شده است.

از سوی دیگر می‌دانیم کمپانی Horror Inc. قصد تشکیل دنیای سینمایی شخصیت ترسناک جیسون (Jason) را دارد. این دنیا که ویلن اصلی Friday the 13th محور آن خواهد بود،‌ شامل سرگرمی، بازی و تجارت غرق‌کننده دیگر می‌شود. در مجموع می‌توان گفت این روزها هر آی‌پی که محبوبیت کافی داشته باشد و بتوان آن را در طول یک دوره زمانی مشخص ادامه داد، پتانسیل دریافت یک دنیای مخصوص به خودش را دارد. با این حال همان‌طور که DCU اصلی (یا همان دنیای سینمایی دی‌سی) به ما نشان داد، برخی ایده‌ها بهتر است در کشوی میز مدیرعامل کمپانی‌ها خاک بخورند و هیچ‌گاه به واقعیت تبدیل نشوند.

منبع: The Gamer


سایلنت هیل ۲ بهترین بازی ترسناک تاریخه؟ میزگیم با امید لنون

Loading

source

توسط techkhabari.ir