رونتون (Reventon)، ابر خودروی مشهور «گاو وحشی» بود که سال 2007 در تعداد محدود 20 دستگاه تولید شد. اما آیا می‌دانید طراحی لامبورگینی رونتون از کدام جنگنده مشهور الهام گرفته شده است؟

باکلاس، نادر و گران‌قیمت؛ این‌ها کلماتی هستند که می‌توان با آنها، ابر خودروی رونتون را معرفی کرد. این خودروی منحصربه‌فرد که از سال 2007 تا 2009 در 20 دستگاه به صورت محدود تولید شد، یکی از خاص‌ترین خودروهای لامبورگینی است که در زمان معرفی، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفت.


بهترین اسپیکر انکر

اما چیزی که بیش از همه اهمیت داشت، طراحی لامبورگینی رونتون بود. این خودرو نیز همانند بسیاری از دیگر محصولات تولیدشده توسط لامبورگینی، ظاهری مشابه با جت‌های جنگی داشت و همین مسئله، آن را به محصولی بسیار خاص تبدیل می‌کرد. جالب است بدانید که خود این اتومبیل نیز بر پایه ابر خودروی «مورسیه‌لاگو» اما با ظاهری کاملا متفاوت طراحی شده.

طراحی لامبورگینی رونتون

طراحی لامبورگینی رونتون با الهام از F-22 Raptor

از دهه 1950، خودروسازان به طراحی خودروها با الهام از جت‌های جنگی روی آوردند. طی دهه 1960، این روند با قدرتی بیشتر از قبل، دنبال شد و این روزها می‌توان همچنان رد پای آن را در محصولات مدرن امروزی نیز مشاهده کرد.

با نگاه به خودروی رونتون، به‌خوبی می‌توان الهام گرفتن لامبورگینی از جنگنده F-22 Raptor را مشاهده کرد؛ این مسئله زمانی که از بخش جلویی به اتومبیل نگاه می‌کنید، بیشتر هم می‌شود. در کنار زیباتر شدن ظاهر این خودرو به واسطه استفاده از خطوط و زاویه‌های ریز و درشت تیز در تقریبا تمام بخش‌ها، مهندسان لامبورگینی تلاش کرده‌اند تا روح این جنگنده را در ظاهر سوپر اسپورت خود نیز حفظ کنند.

طراحی لامبورگینی رونتون

گفتنی‌ست لامبورگینی، رونتون را در تعداد محدود 20 دستگاه با قیمتی درحدود یک میلیون دلار تولید و در اختیار عموم مردم قرار داده است. به علاوه، یک دستگاه را هم می‌توان در موزه این شرکت پیدا کرد که البته فروخته نخواهد شد و در کنار دیگر ماشین‌های آن قرار خواهد گرفت.

source

توسط techkhabari.ir