یکی از تحلیلگران معروف به‌تازگی ادعایی را درباره مشخصات آیفون 17 ایر مطرح کرده و گفته است که اپل این دستگاه را به تنها یک دوربین مجهز خواهد کرد.

طی چند ماه اخیر، تحلیلگران معتبر مختلفی ادعا کرده‌اند که اپل می‌خواهد یک آیفون با طراحی متفاوت و باریک را به بازار عرضه کند. این مدل جدید، یکی از اعضای سری آیفون 17 خواهد بود. هنوز اسم رسمی این مدل مشخص نشده؛ اما بسیاری از منابع به نام آیفون 17 ایر (iPhone 17 Air)‌ اشاره کرده‌اند.

راهنمای خرید تکراتو

به گزارش macrumors، شایعات ضد و نقیضی درباره طراحی و مشخصات این دستگاه منتشر شده است. اما اکثر منابع معتقدند که آیفون 17 ایر به نمایشگر 6.6 اینچ مجهز می‌شود.

از مشخصات آیفون 17 ایر چه می‌دانیم؟

اوایل تابستان امسال بود که مینگ چی کوئو اعلام کرد که این گوشی آیفون از تراشه A19 نسخه استاندارد، داینامیک آیلند، یک لنز دوربین در پنل پشتی و مودم 5G ساخت اپل برخوردار خواهد شد. جف پو (Jeff Pu) تحلیلگر دیگری است که اخیرا اعلام کرده که این آیفون 17 باریک به نمایشگر 6.6 اینچ مجهز می‌شود. همچنین، او مدعی شده که اپل در این گوشی از تراشه A19 استفاده می‌کند که بر اساس فرایند 3 نانومتری TSMC ساخته می‌شود. تراشه A18 Pro نیز براساس همین فرایند ساخته شده است.

مشخصات آیفون 17 ایر

جف پو معتقد است که اپل در آیفون 17 ایر از فریم آلومینیومی استفاده می‌کند. به اعتقاد او، این آیفون باریک قرار است به فیس‌آیدی، تک دوربین 48 مگاپیکسل، دوربین سلفی 24 مگاپیکسل و رم 8 گیگابایت (به‌خاطر Apple Intelligence) مجهز شود.

این تحلیلگر مدعی است که این آیفون 17 باریک از طراحی کاملا جدیدی نسبت به مدل‌های قبلی برخوردار می‌شود. همچنین، این مدل احتمالا جایگزین مدل پلاس خواهد شد. بنابراین، سال آینده آیفون 17 پلاس نخواهیم داشت.

اپل به احتمال زیاد، نسل جدید گوشی‌هایش، یعنی سری آیفون 17 را در سپتامبر 2025 (شهریور 1404) معرفی می‌کند. قطعا تا آن زمان، اخبار و اطلاعات بیشتری فاش می‌شوند. اما جف پو هم ثابت کرده که منبع دقیقی برای پیش‌بینی محصولات آینده‌ی اپل است.

نظر شما درباره مشخصات آیفون 17 ایر چیست؟ آیا این گوشی می‌تواند جانشین خوبی برای مدل پلاس باشد؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار گوشی را با ما دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

source

توسط techkhabari.ir