سپهر ستاری: باشگاه استقلال این روزها اصلا شرایط خوبی را سپری نمی‌کند و درگیر مسائل مختلفی شده است. مدیران باشگاه پس از جدایی جواد نکونام همچنان به‌دنبال جذب یک سرمربی خارجی هستند ولی موفق به امضای قرارداد با گزینه‌های مورد نظر خود نشده‌اند.استقلال در شرایطی امروز باید با ذوب‌آهن بازی کند که هنوز سرمربی ندارد و روز سه‌شنبه هم در یک دیدار سخت و مهم باید مقابل النصر عربستان به میدان برود. درحالی که وضعیت این روزهای استقلال باعث نگرانی این تیم شده، دیروز هم سیدحسین حسینی به‌دلیل مصاحبه انتقادی خود از سوی مدیران باشگاه کنار گذاشته شد و اجازه تمرین پیدا نکرد تا حواشی آبی‌ها بیش از گذشته شود.

امیرحسین صادقی، کاپیتان اسبق استقلال در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره حواشی اخیر این تیم صحبت کرده که در ادامه می‌خوانید:

خبر کنار گذاشته شدن سیدحسین حسینی از تمرینات استقلال را شنیدید؟

سهراب بختیاری‌زاده باید جور بازیکنانش را بکشد. اگر قرار باید مدیریت آن هم با این وضعیتی که دارد، چنین کاری با تیمش کند، باید تاسف خورد به حال سرمربی که پای دروازه‌بان تیمش نمی‌ایستد. یا همه باهم هستیم، یا هیچکس نیست. سیدحسین حسینی حرفی هم زده برای تیمش زده. سهراب بختیاری‌زاده باید حواسش به تیمش باشد. وقتی مدیر تیمت برای خودش گلر خارجی می‌گیرد و حواسش نیست اصلا گلر تیمش را نمی‌خواهد یا می‌خواهد. 

گویا این تصمیم به‌دلیل صحبت‌های حسینی درباره بازیکنان بوسنیایی گرفته شده است.

مشکلات مدیریتی مدام به استقلال ضربه می‌زند. این هم از وضع بازیکن. من جای بختیاری‌زاده باشم، پای بازیکن تیمم می‌ایستم. او کاپیتان تیم است. یا حسینی باید باشد و همه هستیم، یا نباشد و هیچکدام نیستیم. اگر بحث فنی باشد خب سرمربی باید نظر دهد. بحث مدیریتی هم که آقایان صفر هستند. من نمی‌دانم دلیل حضورشان چیست. ما فکر کردیم آقایان با یک دیسیپلین و پرستیژ و برنامه وارد شده‌اند و اشتباه کردیم از آن‌ها حمایت کردیم ولی نمی‌دانستیم به این شکل است و مجموعه صباباطری می‌خواهد در استقلال کار کند! این‌ها نشان می‌دهد برای استقلال آدم‌های کوچکی هستند و نمونه‌اش همین تصمیم کنار گذاشتن حسینی است. شما کوچک بودن خودتان را با این کار نشان می‌دهید. جای سهراب بختیاری‌زاده بودم تیمم را به مسابقه نمی‌بردم. کاپیتان تیمم را به دلیل اینکه کم‌کاری خودتان را گردن بازیکن می‌اندازید و فشار را از روی خودتان بردارید، کنار گذاشتید. این نظر من است. من پیشنهادم به سهراب بختیاری‌زاده این است که کوتاه نیاید چون در این صورت یعنی با مجموعه است و اگر استقلال و مردم برای او مهم است، زیر بار غیبت حسینی نرود ولی اگر برود یعنی با مجموعه راه می‌آید و با آن‌هاست.

مشابه این اتفاق در تیم پایه برای دستیار خسرو حیدری هم رخ داد.

ما در همه زمینه‌ها فقط صورت مسئله را پاک می‌کنیم. اگر می‌بینید در پایه‌ها فقط خسرو حیدری صحبت می‌کند، چون 3 رده دیگر دنبال جایگاه هستند که برند استقلال را داشته باشند. خسرو زحمت این باشگاه را کشیده و او می‌فهمد این تیم یعنی چه. امیدوارم اصلا خسرو حیدری رئیس آکادمی شود و آقای ضیایی هم با دوستان برود. در این چند سال فقر مدیریت داریم. اصلا نمی‌دانم چه خبر است و نشسته‌اند حلوای استقلال را هم بخورند و تمام شود. صباباطری تمام شد و الان نوبت استقلال است و دلیل این کارها را نمی‌فهمم. 

کنار گذاشتن حسینی؟ جای بختیاری‌زاده بودم تیمم را به مسابقه نمی‌بردم!

وضعیت سرمربی هم مشخص نیست و نظرتان پروسه در خصوص انتخاب سرمربی چیست؟

من نمی‌دانستم آقای سمیعی در امارات با فرهاد مجیدی صحبت کرده است و تازه فهمیدم. خودشان گفتند مربی خارجی است ولی با مجیدی صحبت می‌کنند. جالب اینکه مجیدی هم قبول نکرده. خب ما که استقلالی هستیم چرا قبول نمی‌کنیم که به تیم کمک کنیم. اینکه مجیدی هم قبول نکرده خب دنبال شرایط عادی است که برگردد؟ یا شاید می‌ترسند از اینکه برگردند. فرهاد مجیدی به هرحال خیلی می‌تواند به تیمش کمک کند و ای کاش شرایطی فراهم می‌شد او بیاید.

استدلال خودش برای عدم بازگشت این بود که در این شرایط هوادار مربی خارجی می‌خواهد.

خب باشگاه وقتی خودش اعلام کرده به دنبال مربی خارجی است، نباید با فرهاد مجیدی مذاکره کند. این 2 شخصیتی‌ها پدر استقلال را درآورده. سمیعی برای خودش یک کار می‌کند، شهریاری هم برای خودش کار دیگر. هیات‌مدیره هم یک طرف دیگر است و اصلا نفهمیدیم در این باشگاه چه خبر است. اختلاف شدیدی هم بین آن‌هاست و به زور هم را تحمل می‌کنند. هولدینگ هم ماجراهای خودش را دارد و باید ببینیم ارگان‌های هولدینگ کجا هستند. امسال فقط برای اینکه استقلال از آسیا حذف نشود، به هولدینگ واگذار کردند. ما با هولدینگ هم مصیبت داریم.

کلا نظرتان درباره جدایی نکونام و پروسه انتخاب سرمربی جدید چیست؟

من که منتظر سرمربی نیستم. اتفاقاتی در باشگاه استقلال می‌افتد بازی است. برای استقلال اتفاق خاصی نمی‌افتد و حتی مربی خارجی هم باید چسب زخم روی زخم سرطان است. الان 3 هفته است نکونام جدا شده و باشگاه قول مربی خارجی داده ولی انتخاب سرمربی پروسه ساده‌ای است ولی دوستان اصلا صلاحیت این کار را ندارند. اصلا نمی‌دانند مربی خارجی چه معیاری باید داشته باشد. سرمربی بزرگی مثل نکونام را برکنار کردند و اگر قرار به کمک کردن بود، خب به او کمک می‌کردند. این طنز گریه‌داری است که مردم گریه می‌کنند و آقایان می‌خندند.

به نظرتان دلیل این همه مشکل مدیریتی چیست؟

اصلا مدیری وجود ندارد که درباره مدیریت صحبت کنیم. شب مسابقه سیدحسین حسینی، کاپیتان تیمت را کنار گذاشتی. اصلا مصاحبه کرده، برو هتل با او صحبت کن. من خبر نداشتم چنین مصاحبه‌ای انجام شده ولی شما مدیریت استخر را هم نمی‌توانید انجام دهید.

راهکار شما برای خروج استقلال از این بحران چیست؟

باید یک کمیته فنی از بزرگان و پیشکسوتان استقلال جمع کنند چون آن‌ها سرد و گرم چشیده هستند. اولین کار هم فرشید سمیعی از استقلال خداحافظی کند و برود. شما وقتی نمی‌توانی کار کنی، دلیل پافشاری‌ات برای ماندن چیست؟ اصلا چه کسی پشت او ایستاده که از مشاور حقوقی به مدیرعامل رسیده است. استقلال از شما صدمه دیده و این همه آدم محترمانه و غیرمحترمانه می‌گویند بروید. نمی‌دانم در استقلال چه چیزی خیرات می‌کنند که نمی‌روند. شما در استقلال آبرو که به‌دست نیاوردی حالا پول را نمی‌دانم. آبروی شما می‌رود. استقلال آبروی فوتبال ایران است و چرا اصرار دارید این آبرو را بریزید. من اصلا نمی‌دانم چرا حجت کریمی رفت. در آن شرایط یک تنه نکونام را آورد و بازیکن آورد. نمی‌دانم چه شد که او رفت. علی خطیر هم نمی‌دانم چرا رفت.

دیروز مراسمی هم توسط پیشکسوتان استقلال برای تولد 79 سالگی باشگاه برگزار شد.

به همت بزرگ‌تر و پیشکسوتان باشگاه بود. کم‌کاری باشگاه بود ولی مشخص است که در این سیستم چنین اتفاقاتی نمی‌افتد. تلاش می‌کنیم برای فصل‌های آینده افراد بیشتری را دور هم جمع کنیم. امیدوارم کارهای بزرگی برای استقلال و هواداران انجام شود.

کنار گذاشتن حسینی؟ جای بختیاری‌زاده بودم تیمم را به مسابقه نمی‌بردم!

258 258

source

توسط techkhabari.ir