در سپتامبر 2020، گاوین نیوسام فرماندار کالیفرنیا از اختیارات خود برای تعویض خودروهای بنزینی با خودروهای دوست‌دار محیط زیست  تا سال 2035 استفاده کرد. به همین دلیل اداره پلیس نیویورک تصمیم گرفت خودروهای گازسوز را با خودروهای برقی جایگزین کند. 

با توجه به تسلط تسلا بر بازار خودروهای الکتریکی، منطقی است که پلیس کالیفرنیا از خودروهای این شرکت آمریکایی به عنوان منبع ناوگان خودروهای پلیس برقی استفاده کند.

اما حالا، ادارات پلیس کالیفرنیا از تصمیم خود برای جایگزینی ناوگان خود با مدل های تسلا Y پشیمان شده‌اند. بر اساس مصاحبه‌هایی که SF Gate با 3 افسر پلیس کالیفرنیای شمالی انجام داد، مشخص شد که اتومبیل‌های تسلا چالش‌های زیادی را به همراه دارند.

سدریک کروک، یک افسر پلیس کالیفرنیا، می‌گوید که صندلی‌های عقب خودروهای تسلا فقط یک مسافر را در خود جای می‌دهد که در نتیجه توانایی افسران را برای بازداشت مظنونان محدود می‌کند.

کروک معتقد است که پرونده‌هایی که بیش از یک طرف را شامل می‌شود، به افسران پلیس زیادی نیاز دارد، که به معنای استفاده از ماشین‌های بیشتر است، که فشار زیادی بر منابع وارد می‌کند، که دلیل این امر نیز به دلیل صندلی عقب کوچک است.

کروک افزود که به گوشش رسیده است که افسران می‌گویند به دلیل طراحی خودروهای تسلا، هنگام بستن کمربند پلیس قادر به ورود و خروج راحت از صندلی راننده نیستند. کمربندهای پلیس که به کمر بسته می‌شوند بین 9 تا 11 کیلوگرم وزن دارند که وزن بیشتری به کمر افسر اضافه می‌کند که ممکن است با طراحی باریک و ساده تسلا سازگار نباشد.

همچنین افسران پلیس هنگام تلاش برای خارج شدن از جاده به ایده «مداخله خلبان خودکار» اشاره می‌کنند و می‌گویند که اتکا به ایستگاه‌های شارژ ناامن، افسران را هنگام انتقال مظنونان به مسافت‌های طولانی آسیب‌پذیر می‌کند.

نگرانی دیگری که کروک در مورد خودروهای تسلا دارد ناشی از درسی اساسی است که او در آکادمی پلیس آموخته است: “در یک درگیری مسلحانه، پشت موتور پنهان شوید.” اما این درس، گزینه مناسبی برای خودروهای برقی نیست.

source

توسط techkhabari.ir