صاحب‌خبر –

به گزارش ایسنا، متن پیام تسلیت محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است.

«بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ  وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

فرمانده شجاع و رشید مبارزه با ظلم و جنایت و اشغال و الگوی آزادی‌خواهان و جوانان اهل مقاومت در سراسر جهان، رئیس دفتر سیاسی حماس، جناب آقای یحیی سنوار، به دست بزدلان صهیونیست به شهادت رسید.

طوفانی که سنوار، با شناخت عمیق و هوشمندانه از نقشهٔ شوم آمریکا و رژیم صهیونیستی برای منطقه، به راه انداخت، اجازه نداد رژیم صهیونیستی، در سکوت و بدون آشکارشدن چهره خبیتش برای تک‌تک جهانیان، طرح خود را برای اشغال غزه عملی کند. او تا آخرین قطرهٔ خون خود و تا آخرین گلوله با اشغالگران مبارزه کرد. حالا تصاویر ایستادگی او، در سراسر جهان، الهام‌بخش جوانان شده است. او نه فقط نماد شرافت فلسطینی و رشادت یک مسلمان، بلکه باعث فخر و غرور انسانیت بود و اسطوره‌ها را زنده کرد. حق یک عمر مجاهدت او کمتر از شهادت در راه آرمانی بزرگ و مقدس همچون آزادی قدس شریف نبود. سنوار فقط از مردم فلسطین و غزه دفاع نکرد، او مدافع شریف‌ترین خصائل انسانی در دنیایی بود که سوداگران جنگ، به دنبال تربیت نسل‌هایی واداده و مطیع و گوش‌بفرمان بلندگوهای غربی هستند.

سنوار در تمام عمر بابرکت خود حامی مظلومان و مردم ستم‌دیده فلسطین بود و با عزت و کرامت به آنچه همواره آرزو داشت رسید. سنوار دیگر نه فقط یک مبارز، بلکه نماد مبارزه است. تصویر او تابلوی باشکوه مقاومت خواهد شد و بذر این شرافت بی‌نظیر در دل‌های جوانان سراسر جهان ریشه خواهد دواند. در جهانی که سیاستمداران عافیت‌طلب، بزدل و ذلیل در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی مردم فلسطین و لبنان و بمباران عامدانۀ زنان و کودکان و اهداف غیرنظامی و زیرساخت‌ها سکوت کرده‌اند و جنایتکاران جنگی را تشویق می‌کنند،

سنوار نشان داد که هنوز غرور و شرافت زنده است؛ خون سنوار تمامی دستگاه پروپاگاندای صهیونیستی را در هم کوبید و شیرینی کرامت و شرافت انسانی را به جهانیان چشاند. زمانی که عزالدین قسام توسط استعمارگران اشغالگر به شهادت رسید، سنوار و دیگر فرماندهان مقاومت فلسطین حتی به دنیا نیامده بودند؛ شاید بتوانند اهل و افراد مقاومت را به شهادت برسانند، ولی اندیشه مقاومت را هرگز. تا جنایتکاران هستند، مبارزه ادامه دارد  و تا اشغال و ظلم هست، مقاومت زنده و پویاست. نبرد شهید سنوار و برادرانش در جبههٔ مقاومت ادامه دارد و جز با پیروزی متوقف نخواهد شد.

اینجانب شهادت فرمانده دلیر، شهید یحیی سنوار، را به مقام معظم رهبری (حفظه الله)، مردم مظلوم و مبارز غزه، برادران عزیز و مجاهد در حماس، عموم مسلمین و آزادی‌خواهان سراسر جهان تبریک و تسلیت می‌گویم و به روح آن شهید شجاع و تمامی شهدای مقاومت فلسطینی در حماس و تمامی گروه‌های مقاومت درود می‌فرستم.»

انتهای پیام

∎​

source

توسط techkhabari.ir