در این مطلب با بررسی گلکسی بادز 3 پرو همراه شما هستیم و نگاهی دقیق داریم به امکانات، تکنولوژی‌ها، ماندگاری شارژ، قیمت و کیفیت صدای این ایرباد سامسونگ.

راهنمای خرید تکراتو

نگاه اولیه به گلکسی بادز 3 پرو نشان می‌دهد که این ایرباد سامسونگ تغییرات چشمگیری نسبت به نسخه‌های قبل دارد و از بهترین هدفون های سامسونگ 2024 به شمار می‌رود.

طراحی Galaxy Buds 3 Pro جدیدتر و جسورانه‌تر از قبل شده و با شبیه بودن به طراحی ایرپاد پروی اپل، خوشبختانه این بار ایرباد سامسونگ طراحی ساقه بلند دارد. این طراحی باعث شده که استفاده از کنترل‌های لمسی ایرباد راحت‌تر شده و این ایربادها حس و حال بهتری در گوش داشته باشند. در ادامه مطلب، با بررسی گلکسی بادز 3 پرو همراه شما هستیم تا ببینیم این محصول جدید سامسونگ به غیر از تغییرات ظاهری، چه تغییرات و پیشرفت‌های دیگری دارد.

بررسی گلکسی بادز 3 پرو

گلکسی بادز 3 پرو کیفیت صدای خیلی خوب، ANC قوی و طراحی شیک و متفاوتی دارد. به گزارش techradar، بعضی از تغییرات پیاده‌سازی شده در این ایرباد سامسونگ برای رفع مشکلات قبلی انجام شده و خوشبختانه خیلی از این مشکلات را حل کرده‌اند، اما سایر قابلیت‌های اضافه شده چندان چشمگیر نیستند – بخصوص با توجه به اینکه بعضی از آنها تنها در دسترس کاربران جدیدترین گوشی‌های گلکسی هستند.

بررسی گلکسی بادز 3 پرو
بررسی گلکسی بادز 3 پرو

مسئله مهم بعدی هم افزایش قیمت چشمگیر این ایرباد سامسونگ نسبت به سری قبل است. در عین حال این ایرباد قابلیت‌هایی مثل اتصال به بلوتوث 5.4، رتبه ضد آب IP57 و درایورهای 10 میلی‌متری پویا و تیوتر مسطح دارد. برای آشنایی با همه مشخصات گلکسی بادز 3 پرو و عملکرد و قابلیت‌های این ایرباد سامسونگ با ما همراه باشید.

بررسی گلکسی بادز 3 پرو از نظر طراحی و ساختار

سامسونگ برای طراحی گلکسی بادز 3 به جای طراحی بادز 2 پرو که شبیه به سنگریزه بود، از یک طراحی نزدیک‌تر به ایرپاد پروی اپل استفاده کرده و حالا این ایرباد سامسونگ بدنه‌ای کوچک با ساقه‌هایی بلند دارد که به سمت زمین اشاره می‌کنند.

بررسی گلکسی بادز 3 پرو

طراحی گلکسی بادز 3 پرو از جهات زیادی به طراحی ایرپاد اپل شباهت دارد از جمله ساقه‌های بلند و طراحی سفید مرتب و قسمت نقره‌ای پایین ایربادها. تنها تفاوت مهم این دو ایرپاد از این نظر است که مدل گلکسی به جای طراحی گرد، با طراحی منشور مانند ساخته شده است.

البته این ایرباد به غیر از رنگ سفید، رنگ مشکی هم دارد و در پایین ساقه هر کدام از ایربادها خط‌های آبی و قرمز هستند که محل قرار گرفتن هر ایرباد در قاب شارژ را بهتر مشخص می‌کند.

روی ساقه‌های این ایربادهای سامسونگ یک نوار LED کوچک قرار دارد که سامسونگ به آن نور تیغه می‌گوید. می‌توانید از ساقه ایرباد برای کنترل پخش هم استفاده کنید مثل کم و زیاد کردن صدای موزیک یا توقف آن و غیره.

هر ایرباد Galaxy Buds 3 Pro تنها 5.4 گرم وزن دارد و طراحی آنها به صورتی است که از گوش سر نمی‌خورند و باعث ایجاد حس سنگینی یا اذیت نمی‌شوند. گلکسی بادز 3 پرو دارای گواهینامه IP57 است؛ این یعنی این محصول سامسونگ تا حدودی در برابر نفوذ ذرات ریز مقاوم است و برای مدتی کوتاه، در عمق 1 متری آب دوام خواهد داشت.

بررسی گلکسی بادز 3 پرو

بررسی ایرباد سامسونگ گلکسی بادز 3 پرو نشان می‌دهد که یکی از مشکلات مهم این ایرباد، مربوط به جابجایی سری‌های آن است. سامسونگ برای نگه داشتن این سری‌ها از یک طراحی اختصاصی استفاده کرده که به روش مورد استفاده اپل شباهت دارد اما نسبت به سیستم مورد استفاده اکثر شرکت‌ها متفاوت است.

سری‌های این ایرباد کاملاً محکم نگه داشته می‌شوند و جابجایی آنها برای تغییر سایز، بسیار سخت است. کاربران زیادی گزارش داده‌اند که هنگام تلاش برای جابجا کردن این سری‌ها، آنها را پاره کرده‌اند. در مجموع اگر نگران آسیب دیدن ایرباد هنگام تعویض سری آن هستید، بهتر است که مدل‌های غیر پرو را در نظر بگیرید.

ویژگی بعدی طراحی Buds 3 Pro مربوط به قاب پلاستیکی این ایرباد است که تنها 46.5 گرم وزن داشته و بزرگ نیست. این قاب هم یک چراغ شارژ LED، یک پورت شارژ USB-C، دکمه ریست و قابلیت‌ها و امکانات استاندارد مورد انتظار را دارد. قسمت سر قاب هم شفاف است تا برای بررسی وضعیت ایرباد نیازی به باز کردن در قاب نداشته باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین هدفون های نویز کنسلینگ

بررسی گلکسی بادز 3 پرو از نظر کیفیت صدا

بررسی گلکسی بادز 3 پرو را با نگاهی به کیفیت صدای این ایرباد ادامه می‌دهیم. این ایرباد سامسونگ کیفیت صدای خوبی دارد و نگاهی به تکنولوژی‌های به کار رفته در آن هم این ادعا را تأیید می‌کند. گلکسی بادز 3 پرو از کدک Seamless سامسونگ پشتیبانی می‌کند که قابلیت فشرده سازی و دیکد موزیک را با نرخ حداکثر 24 بیت/ 96 کیلوهرتز دارد که این قابلیت در صورت داشتن گوشی‌هایی مثل گلکسی S23 یا جدیدتر، گلکسی زد فولد 5/ زد فلیپ 5 یا جدیدتر و یا سری تب S9 در دسترس است. سامسونگ به این تکنولوژی «کیفیت صدای فوق العاده بالا» می‌گوید که قطعاً چنین نامی برای آن کاملاً مناسب است.

بررسی گلکسی بادز 3 پرو

یکی دیگر از ویژگی‌های تأثیرگذار بر کیفیت صدای گلکسی بادز 3 پرو ، وجود سیستم اسپیکر دو طرفه است که شامل یک ووفر و تیوتر قوی است. همچنین این ایرباد، تکنولوژی اکولایزر تطبیق‌پذیر را دارد که از هوش مصنوعی برای تشخیص گوش دادن به موزیک استفاده کرده و سپس اکولایزر را بر همان اساس تنظیم می‌کند.

گذشته از این اصطلاحات تخصصی و نام‌های خاص، در مجموع کیفیت صدای گلکسی بادز 3 پرو فوق العاده است. صدای این ایرباد حالت V شکل دارد؛ این یعنی بیس و صداهای زیر آن قوی هستند اما فرکانس‌های میانی، کمی ضعیف‌تر حس می‌شوند. می‌توان گفت که حالت بهینه صدا همین است چون هم طرفداران بیس و هم طرفداران صداهای زیر را راضی نگه می‌دارد. هنگام گوش کردن به موزیک، می‌توانید به همان اندازه که از تکنوازی گیتار یا ملودی آواز لذت می‌برید، صدای بیس و سازهای کوبه‌ای را داشته باشید و نتیجه نهایی، تولید موزیکی پرانرژی و کاملاً پویا است. این سیستم منجر به ایجاد یک ساند استیج وسیع می‌شود، طوری که انگار ابزارهای موسیقی در اطراف شما قرار دارند.

همانطور که اشاره شد، صدای V شکل باعث شده که فرکانس‌های میانی کمی ضعیف‌تر به نظر برسند. اما خوشبختانه می‌توانید با استفاده از اکولایزر این صداها را تقویت کنید. یکسری تنظیم آماده هم وجود دارد که می‌توانند بسیار مفید باشند.

حداکثر میزان بلندی صدای گلکسی بادز 3 پرو هم قابل توجه است و در این حالت هم صدا کاملاً جان دار و باکیفیت به نظر می‌رسد.

بررسی گلکسی بادز 3 پرو از نظر امکانات

در این بخش از بررسی گلکسی بادز 3 پرو نگاهی به امکانات این ایرباد داریم. یکی از محدودیت‌های سری قبل گلکسی بادز پرو، کم بودن ماندگاری شارژ بود که خوشبختانه در این سری شاهد بهبود آن هستیم. البته این تفاوت چندان چشمگیر نیست اما در مجموع گام مثبت خوبی محسوب می‌شود.

بررسی گلکسی بادز 3 پرو

به گفته سامسونگ، ایرپاد گلکسی بادز 3 پرو در صورت فعال بودن ANC تا 6 ساعت ماندگاری شارژ دارد و در صورت غیرفعال بودن آن هم یک ساعت به ماندگاری شارژ این ایرباد اضافه می‌شود. بررسی گلکسی بادز 3 پرو هم این آمار و ارقام را تأیید می‌کند. قاب شارژ هم این رقم را به 26 ساعت (در صورت فعال بودن ANC) یا 30 ساعت (در صورت غیرفعال بودن ANC) می‌رساند و می‌توانید این قاب را هم به روش بی‌سیم و هم با کابل USB-C شارژ کنید.

قطعاً از نظر بسیاری از کاربران ماندگاری شارژ 6 ساعته برای باتری ایرباد کم است و به همین دلیل، گلکسی بادز 3 پرو از این نظر امتیاز منفی کسب می‌کند.

در رابطه با تکنولوژی حذف نویز فعال یا ANC هم گلکسی بادز 3 پرو بسیار خوب عمل می‌کند. هنگام فعال بودن این قابلیت، همه صداهای اضافه پس زمینه به خوبی حذف می‌شوند تا تنها صدای موزیک را بشنوید.

اپلیکیشن Wearable سامسونگ هم دو حالت دارد یعنی حالت‌های محیطی و تطبیق‌پذیر (که حالت دوم صرفاً مختص کاربران سامسونگ است.) حالت اول طوری طراحی شده که بعضی از صداهای محیط اطراف قابل شنیدن باشند و حالت بعدی هم ANC را بر اساس شرایط محیط تغییر می‌دهد اما در عمل به نظر می‌رسد که هر دو حالت، نتیجه یکسانی داشته باشند.

Wearable که اپلیکیشن همراه گلکسی بادز محسوب می‌شود، نسبت به سایر اپلیکیشن‌های مشابه امکانات کمتری دارد. در این نرم‌افزار می‌توانید ANC را دستکاری کرده، کنترل‌های روی گوشی را تغییر داده، اکولایزر را تنظیم کرده و کارهای مختلف دیگری انجام دهید.

اما برای تکمیل بررسی ویژگی های گلکسی بادز 3 پرو لازم است که نگاهی به معایب این ایرباد هم داشته باشیم.

بررسی گلکسی بادز 3 پرو

قابلیت‌های Galaxy AI از جمله ANC تطبیق‌پذیرو ترجمه صدای زنده که تبلیغات زیادی برای آن انجام شده، همگی فقط در دسترس کاربران گوشی‌های پیشرفته گلکسی قرار دارند. قابلیت ANC تطبیق‌پذیر هم تأثیر و اهمیت چندانی ندارد و قابلیت ترجمه زنده هم بدون نیاز به ایرباد قابل استفاده است.

در مجموع امکانات و ویژگی های گلکسی بادز 3 پرو چندان چشمگیر نیستند، در نتیجه نداشتن گوشی سامسونگ هم نباید مانعی برای خرید این ایرباد باشد. سایر ویژگی‌های اختصاصی به غیر از امکانات Galaxy AI عبارتند از: جفت شدن دو نقطه‌ای تنها با دو دستگاه گلکسی، کیفیت صدای بهتر با استفاده از کدک جدید 24 بیتی/ 96 کیلوهرتزی SSC UHQ سامسونگ و انتقال صدا به دستگاه‌های مختلف.

متأسفانه سامسونگ تصمیم گرفته که بعضی از این قابلیت‌ها و امکانات ایرپاد گلکسی بادز 3 پرو را با پرداخت هزینه در اختیار کاربران قرار دهد که این تصمیم چندان جالب نیست؛ به خصوص با در نظر گرفتن اینکه امروزه قابلیت‌هایی مثل جفت شدن چند نقطه‌ای و ANC تطبیق‌پذیر حتی در ایربادهای ارزان‌تر هم بسیار متداول هستند. در مجموع، بعید است که کاربران زیادی از این قابلیت‌ها استفاده کنند.

بعضی از امکانات مفید گلکسی Buds 3 Pro در دسترس همه قرار دارند؛ از جمله صدای 360 درجه، قابلیت دنبال کردن حرکات سر و تست فیت شدن ایرباد در گوش که می‌توانید از آن برای انتخاب بهترین سری ایرباد استفاده کنید.

بررسی گلکسی بادز 3 پرو

یکی دیگر از مهم‌ترین مشخصات گلکسی بادز 3 پرو پشتیبانی از بلوتوث 5.4 است که با وجود آن می‌توانید موزیک را با فاصله‌ای نسبتاً طولانی از گوشی هم بشنوید. بررسی گلکسی بادز 3 پرو نشان داده که این قابلیت هم بسیار خوب کار می‌کند و مشکل خاصی در عملکرد آن دیده نمی‌شود.

در نهایت، لازم به ذکر است که بر خلاف بیشتر ایربادها، قابلیت تشخیص قرار داشتن این ایرباد روی گوش به صورت پیش فرض فعال نیست و به همین دلیل ممکن است تصور کنید که گلکسی بادز 3 پرو این قابلیت را ندارد اما این طور نیست.

بیشتر بخوانید: بهترین هدفون بی سیم تا 1 میلیون تومان

بررسی گلکسی بادز 3 پرو از نظر قیمت

گلکسی بادز 3 پرو 10 جولای امسال (20 تیر) به همراه چند محصول دیگر رونمایی شد؛ از جمله مدل‌های غیر پروی گلکسی بادز. قیمت گلکسی بادز 3 پرو از 249 دلار شروع می‌شود که نسبت به قیمت 229 دلاری سری قبل، گران‌تر است. بادز 3 معمولی، تنها 179 دلار قیمت دارد اما در شرایط پر رقابت امروزی و به خصوص با توجه به اینکه بیشتر شرکت‌ها سعی به کاهش قیمت محصولاتشان دارند، افزایش 20 دلاری قیمت Galaxy Buds 3 Pro حرکت جسورانه‌ای محسوب می‌شود.

بررسی گلکسی بادز 3 پرو

لازم به ذکر است که ایرپادز پرو 2 اپل هم با قیمت 249 دلار فروخته می‌شد اما چون مدت نسبتاً زیادی از معرفی این محصول می‌گذرد، حالا کاربران می‌توانند ایرپاد اپل را با قیمت مناسب‌تری تهیه کنند.

جمع‌بندی

جای تردید نیست که گلکسی بادز 3 پرو جزء پیشرفته‌ترین ایربادهای موجود در بازار محسوب می‌شود، به خصوص از نظر کیفیت صدا و تکنولوژی حذف نویز. در نتیجه اگر مبلغ خرید برای شما چندان مهم نیست، این ایرباد سامسونگ می‌تواند انتخاب خوبی باشد. اما اگر سعی دارید بهترین گزینه را با این بودجه بخرید، گزینه‌های ارزان قیمت بسیار زیادی در بازار هستند که امکانات متنوع‌تر و ماندگاری شارژ بیشتری دارند و مشکل جابجایی سری ایرباد هم در آنها وجود ندارد. امیدواریم که بررسی گلکسی بادز 3 پرو برای شما مفید بوده باشد.

سوالات پرتکرار

قیمت گلکسی بادز 3 پرو چقدر است؟

قیمت این ایرپاد در ایران حدود 11 میلیون تومان است.

ماندگاری شارژ گلکسی بادز 3 پرو چقدر است؟

گلکسی بادز 3 پرو در صورت فعال بودن ANC تا 6 ساعت ماندگاری شارژ دارد و در صورت غیرفعال بودن آن هم یک ساعت به ماندگاری شارژ این ایرباد اضافه می‌شود. قاب شارژ هم این رقم را به 26 ساعت (در صورت فعال بودن ANC) یا 30 ساعت (در صورت غیرفعال بودن ANC) می‌رساند.

کیفیت صدای گلکسی بادز 3 پرو چطوره؟

گلکسی بادز 3 پرو کیفیت صدای خیلی خوبی دارد و نگاهی به تکنولوژی‌های به کار رفته در آن هم این ادعا را تأیید می‌کند مثل حذف نویز فعال قوی و پشتیبانی از کدک‌های باکیفیت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بررسی گلکسی بادز 3 پرو چیست؟ آیا این ایرباد ارزش خرید دارد؟ دیدگاه خود را با بخش تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

source

توسط techkhabari.ir