مادهای ماینکرفت جنبه‌های مختلفی از این بازی را پوشش می‌دهند. از معرفی Biomeها یا ابعاد جدید گرفته تا تغییرات اساسی در گیم‌پلی و اضافه کردن Mobهای سفارشی یا بازگرداندن آن‌هایی که توسط Mojang کنار گذاشته شده‌اند. در این زمینه، مادهای مربوط به ماب‌های ماینکرفت همچنان از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مادها در میان جامعه بازیکنان به شمار می‌آیند.

دلایل محبوبیت این مادها چندان غیرمنتظره نیست. با اینکه Mojang به طور مرتب Mobهای جدیدی منتشر می‌کند، اما همه بازیکنان از موجودات اضافه‌شده راضی نیستند. به‌ویژه به دلیل رای‌گیری سالانه Mob Vote که موجب می‌شود دو Mob از سه گزینه کنار گذاشته شوند و تنها یک برنده به بازی اضافه گردد. اگر بازیکنان بخواهند تنوع بیشتری در ماب‌های ماینکرفت داشته باشند، چند ماد وجود دارد که ممکن است بخواهند در اولویت قرار دهند.

ماد Cobblemon

ماد Cobblemon

این ماد Pocket Monsterها را به بازی اضافه می‌کند و با دیگر مادها سازگار باشد

ماد Pixelmon یکی از محبوب‌ترین مادهای تاریخ ماینکرفت است. با این حال، Cobblemon به‌سرعت به‌عنوان جایگزینی برای آن شناخته شده است. این ماد محبوبیت زیادی پیدا کرده است. Cobblemon یک ماد متن‌باز (Open-Source) است. هدف آن اضافه کردن Pocket Monsterها به بازی است. همچنین این ماد تلاش می‌کند با دیگر مادها و Modpackها تا حد ممکن سازگار باشد. اما این ماد همچنین ویژگی‌های شگفت‌انگیزی برای طرفداران Pokemon ارائه می‌دهد.

همان‌طور که انتظار می‌رود، بازیکنان می‌توانند Pokemonهای مربوط به هر ۹ نسل بازی را شکار، تمرین و با آن‌ها مبارزه کنند. با این حال، مبارزات در Cobblemon به بازیکنان اجازه می‌دهد آزادانه حرکت کنند و در حین مبارزه، کارهای دیگری نیز انجام دهند. بازیکنان می‌توانند آیتم‌هایی مانند زردآلو و توت را برداشت کرده و آن‌ها را در Brewing Stand قرار دهند تا آیتم‌های سلامتی بسازند. این تنها بخش کوچکی از امکانات این ماد Pokemon است.

ماد BetterEnd

ماد BetterEnd

این ماد یک ماد اصلاحی است و تنوع زیست‌محیطی زیادی را به بعد End می‌دهد

این ماد بیشتر به‌عنوان یک ماد اصلاحی طراحی شده است که تنوع زیست‌محیطی زیادی را به بعد End اضافه می‌کند. BetterEnd تعدادی Mob جدید و جذاب را معرفی می‌کند، اما بسیاری از آن‌ها به اندازه‌ای که انتظار می‌رود، پلید نیستند. بازیکنان می‌توانند پروانه‌های ابریشمی و سنجاقک‌ها، همچنین ماهی‌های End و Cubozoa را پیدا کنند که رفتارشان مشابه Jellyfish است. با این حال، همه Mobها در این ماد دوستانه نیستند. به‌عنوان مثال، End Slimes و Shadow Walkerها وجود دارند. Shadow Walker به‌ویژه یک دشمن فریبنده است که هنگام حمله قابلیت کور کردن طعمه‌اش را دارد که این موضوع مبارزه در شرایط نزدیک را به‌طور قابل توجهی خطرناک‌تر می‌کند.

ماد BetterNether

ماد BetterNether

این ماد بازسازی Nether Portals و ایجاد بلوک‌های جدید BetterNether را انجام می‌دهد

این ماد که توسط همان توسعه‌دهنده BetterEnd ساخته شده، مواردی را به دنیای آتشین Nether اضافه می‌کند. علاوه بر بازسازی Nether Portals و ایجاد بلوک‌های جدید Obsidian، ماد BetterNether ساختارها و Biomeهای متنوعی را به Nether و همچنین مجموعه‌ای از Mobهای جدید معرفی می‌کند. در میان این Mobها می‌توان به Fireflies چندرنگ، Hydrogen Jellyfishهای بزرگ و انفجاری، و هیبرید Naga که ترکیبی از Snake و Wither Skeleton است، اشاره کرد. مانند Nether که این Mobها در آن زندگی می‌کنند، بسیاری از آن‌ها می‌توانند بسیار خطرناک باشند. بنابراین بهتر است بازیکنان فاصله خود را حفظ کرده و قبل از نزدیک شدن، آن‌ها را به دقت زیر نظر داشته باشند.

ماد Friends&Foes

ماد Friends&Foes

Friends&Foes برای رفع نارضایتی بسیاری از طرفداران از Mob Vote طراحی شده است

رای‌گیری سالانه Mob Vote در ماینکرفت یکی از بحث‌برانگیزترین رویدادهاست. در این رویداد، تنها یک Mob به بروزرسانی آینده اضافه می‌شود و دو Mob دیگر به فراموشی سپرده می‌شوند. خوشبختانه، Friends&Foes یک ماد است که به منظور رفع نارضایتی بسیاری از طرفداران از Mob Vote طراحی شده و تمامی بازندگان قبلی را به بازی بازمی‌گرداند. از آن بهتر، هر Mob بازگشتی به‌دقت بر اساس توصیفی که Mojang ارائه داده، مدل‌سازی شده است. این ماد شامل Copper Golem ،Moobloom ،Mauler و Illusioner می‌شود و آیتم‌ها، بلوک‌ها و Mobهایی را که به دلیل Mob Vote کنار گذاشته شده بودند، به بازی برمی‌گرداند.

ماد Spawn Animations

ماد Spawn Animations

این ماد باعث می‌شود تا ماب‌های پلید با حفر از زمین به وجود بیایند

در ماینکرفت، Mobها به‌خوبی به‌صورت مستقل ظاهر می‌شوند، اما گاهی اوقات ظهور ناگهانی انواع مختلف حیوانات و موجودات در دنیای بازی ممکن است کمی ناهماهنگ و غیرواقعی به نظر برسد. در حالی که این موضوع برای برخی بازیکنان مشکلی ندارد، برخی دیگر ممکن است یک گزینه جایگزین را ترجیح دهند، که در اینجا Spawning Animations به کار می‌آید. این ماد اجازه می‌دهد تا Mobهای پلید با حفر از زمین به‌جای اینکه به سادگی از هوا ظاهر شوند، به وجود بیایند. این تغییر کوچک به بازیکنان کمی زودتر هشدار می‌دهد که Mobهای پلید در محیط ظاهر می‌شوند.

ماد Naturalist

ماد Naturalist

این ماد Mobهای حیوانی را به دنیای بازی اضافه می‌کند

ماینکرفت در طول سال‌ها Mobهای جدید حیوانی زیادی معرفی کرده است. با این حال، برخی از بازیکنان هنوز به دنبال تنوع زیستی بیشتری در دنیای خود هستند. هدف ماد Naturalist دقیقاً همین است. بازیکنان با نصب این ماد، در هر Biome با Mobهای جدید زیادی مواجه می‌شوند. از جمله این ماب‌های ماینکرفت می‌توان به Alligators ،Ducks ،Tortoises ،Bears ،Deer و Elephants اشاره کرد. ماد Naturalist به‌اندازه کافی Mobهای جدید اضافه می‌کند تا دنیای بازی زنده‌تر به نظر برسد. این همان چیزی است که بسیاری از طرفداران هنگام معرفی The Wild Update توسط Mojang انتظار داشتند.

ماد Creeper Overhaul

ماد Creeper Overhaul

Creeper Overhaul یک ماد است که بیش از ۱۵ نوع جدید creeper را معرفی می‌کند

Creepers ممکن است نمادین‌ترین Mob در ماینکرفت باشند، اما بسته به بیومی که در آن ظاهر می‌شوند، گاهی اوقات ممکن است کمی ناهمگون به نظر برسند. Creeper Overhaul یک ماد است که این مشکل را حل می‌کند و بیش از ۱۵ نوع جدید Creeper را معرفی می‌کند که در گستره وسیعی از بیوم‌های مختلف ظاهر می‌شوند. هر Creeper مجموعه‌ای از رفتارهای خاص خود را دارد. این بدان معناست که همه Creeperهایی که بازیکنان با آن‌ها مواجه می‌شوند، پلید نیستند. جزئیات موجود در هر Creeper نشان‌دهنده‌ی عشق و علاقه‌ی زیادی است. برخی از Creeperها به قدری با محیط خود هماهنگ هستند که ممکن است بازیکنان مجبور شوند دوباره نگاه کنند تا مطمئن شوند که یکی از آن‌ها را در حال حرکت ندیده‌اند.

ماد AdventureZ

ماد AdventureZ

این ماد یک رئیس جدید به نام blackstone golem معرفی می‌کند

هم‌راستا با داستان و به‌عنوان یک مکمل عالی برای مجموعه Mobهای ماینکرفت، AdventureZ بیش از چند Mob جدید (از جمله یک موجود قابل اهلی‌سازی) و یک باس به بازی اضافه می‌کند. بازیکنانی که در Nether کاوش می‌کنند، می‌توانند با Piglin Beasts و Soul Reapers که بر روی Nightmarish Steeds سوار هستند، Necromancers و Blaze Guardians مبارزه کنند. همچنین Skeletal Summoners در Overworld کمین کرده‌اند. به‌طور خاص، AdventureZ یک باس جدید قابل احضار به نام Blackstone Golem معرفی می‌کند که گفته شده سخت‌تر از هر باس دیگری است که بازیکنان در نسخه اصلی با آن روبرو شده‌اند. در نهایت، این ماد به طرفداران این امکان را می‌دهد که تخم Ender Dragon خود را پرورش داده و یک اژدها را برای اهلی‌سازی و سواری در اختیار داشته باشند.

ماد The Aether

ماد The Aether

این ماد یک بعد جدید را برای دوستی و مبارزه معرفی می‌کند

یکی از قدیمی‌ترین مادها در تاریخ ماینکرفت که به دوران بتا برمی‌گردد، The Aether Mod است. این ماد یک بعد جدید را با بلوک‌ها، بیوم‌ها و تعداد زیادی ماب‌های ماینکرفت برای دوستی و مبارزه معرفی می‌کند. بازیکنان می‌توانند بر روی Moa پرنده در Aether سوار شوند و همچنین با روح‌های خورشید، Sliders و Valkyries در سیاه‌چاله‌های این بعد به مبارزه بپردازند. به طور خلاصه، The Aether Mod یک تغییر شگفت‌انگیز در بازی به شمار می‌آید و توسط یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های توسعه‌دهنده در ماینکرفت پشتیبانی می‌شود. نصب این ماد برای بازیکنان هیچ ضرری ندارد و با ساخت قاب Aether portal از Glowstone و Water، آن‌ها می‌توانند ابعاد جدیدی از تجربیات را کشف کنند.

ماد More Mob Variants

ماد More Mob Variants

این ماد ده‌ها نوع جدید از Mobها را برای حیوانات و دشمنان مختلفی اضافه می‌کند

More Mob Variants یک ماد است که به نام خود پایبند است. در بعضی مواقع، بازیکنان تمایل ندارند Mobهای سفارشی جدیدی به بازی اضافه کنند و ترجیح می‌دهند کمی تنوع بیشتر در Mobهای نسخه اصلی داشته باشند. این ماد به خوبی این نیاز را برطرف می‌کند. زیرا ده‌ها نوع جدید از Mobها را برای حیوانات و دشمنانی مانند Cows ،Chickens ،Cats ،Wolves ،Pigs ،Sheep و Zombies اضافه می‌کند. به جز این تغییرات بصری، بازیکنان نباید انتظار تغییرات در رفتار یا سطح دشواری ماب‌های ماینکرفت را داشته باشند. این ماد ساده و در عین حال کاربردی است و گاهی اوقات همین تغییرات کوچک می‌تواند تجربه بازی را جذاب‌تر کند.

شما هم با این مادها آشنا بودید؟ چه مادهای دیگری در ماینکرفت می‌شناسید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Sportskeeda


بهترین بازی‌های ۲۰۲۴ خودمون رو مشخص کردیم؛ میزگیم با امید لنون و گلخان

بهترین بازی‌های ۲۰۲۴ خودمون رو مشخص کردیم

Loading

source

توسط techkhabari.ir