پلیس فدرال آمریکا در اقدامی جالب برای به دام انداختن کلاهبرداران، رمزارز تقلبی ایجاد کرد. پلیس توانست با این روش ابتکاری تعدادی از کلاهبرداران حوزه ارز دیجیتال را دستگیر کند.

به گزارش coindesk، پلیس فدرال ایالات متحده با ساخت رمزارز تقلبی NexFundAI بر بستر اتریوم توانست دستکاری‌ قیمت‌ها در بازار ارزهای دیجیتال را ردیابی کند.

راهنمای خرید تکراتو

رمزارز تقلبی NexFundAI کلاهبرداران را به دام پلیس انداخت

این تحقیقات باعث شد تا کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا بتواند سه بازار‌ساز (Market Maker) به نام‌های ZMQuant ،CLS Global و MyTrade MM را که به انجام معاملات غیرواقعی و دستکاری در قیمت برخی رمزارزها مشغول بودند را دستگیر کند.

در همین راستا 18 نفر و چند نهاد دیگر نیز به دلیل تقلب گسترده و دستکاری در بازار ارزهای دیجیتال تحت پیگرد قانونی هستند.

به گفته‌ی دادستان‌ها، متهمان سرمایه‌گذاران را با دادن اطلاعات جعلی و نادرست و همچنین انجام معاملات غیر واقعی گمراه می‌کردند. متهمان طوری وانمود می‌کردند که بازار وایب مثبتی دارد و بازار معاملات ارزهای دیجیتال پررونق است. جالب اینکه لیو ژو (یکی از بازارسازان) مدعی بود کنترل برنامه‌های پامپ و دامپ (افزایش و کاهش مصنوعی قیمت) در کنترل شرکت MyTrade MM قرار داد و می‌تواند قیمت توکن‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.

این تحقیقات منجر به دستگیری رهبران چهار شرکت ارز دیجیتال شد. جودی کوهن، رئیس واحد بوستون اف‌بی‌آی گفته که این طرح‌ها باعث متضرر شدن بسیاری از سرمایه‌گذاران شده است. بعلاوه در حال حاضر معاملات توکن NexFundAI به حالت تعلیق درآمده است.

طبق گفته‌ی وزارت دادگستری آمریکا، 25 میلیون دلار از وجوهی که از این متهمان دریافت شده به مالباختگان بازگردانده خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

source

توسط techkhabari.ir