در این مطلب با بررسی شیائومی 14 تی همراه شما هستیم که یک میان رده کم نظیر با نمایشگر باکیفیت، قدرت پردازشی خوب، دوربین قوی و قابلیت‌های هوش مصنوعی است.

راهنمای خرید تکراتو

شیائومی 14 تی دقیقا همه مشخصات یک قاتل پرچمدار را دارد. این گوشی باکیفیت امکاناتی مثل نمایشگر، قدرت پردازشی و دوربین بسیار خوب دارد اما قیمت آن در حد گوشی‌های پرچمدار نیست.

این گوشی شیائومی هم مثل شیائومی 13T دارای طراحی تخت جدید و نمایشگر 6.67 اینچی CrystalRes OLED با رزولوشن 1220 پیکسل، نرخ نوسازی 144 هرتز و گواهینامه دالبی ویژن است. تنها ارتقای نمایشگر این گوشی نسبت به سری قبل، افزایش حداکثر نرخ روشنایی تصویر به 4000 نیت است.

سایر امکانات این گوشی شامل چیپ‌ست دایمنسیتی 8300 اولترا، باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی جدید، جدیدترین نسخه اندروید و HyperOS با انواع ترفندهای هوش مصنوعی هستند که شیائومی 14 تی را به یکی از بهترین گوشی های شیائومی 2024 تبدیل می‌کنند. برای آشنایی با همه امکانات این گوشی و ارزش خرید آن، تا پایان بررسی شیائومی 14 تی با ما همراه باشید.

بررسی شیائومی 14 تی

شیائومی 14 تی در یک جعبه نازک در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که شارژری داخل آن نیست. حالا شیائومی هم به عنوان یکی از آخرین شرکت‌ها، شارژر را از جعبه گوشی خودش خودش حذف کرده و در این جعبه تنها یک قاب سیلیکونی مشکی با یک کابل شارژ USB-A-C قرار دارد. البته، گفته می‌شود مدلی که در بازارهای آسیایی عرضه می‌شود، شامل شارژر هم خواهد بود. روی نمایشگر گوشی هم یک لایه محافظ باریک اعمال شده تا احتمال آسیب دیدن آن را کاهش دهد.

بررسی شیائومی 14 تی
بررسی شیائومی 14 تی

فهرست مشخصات فنی Xiaomi 14T را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

بررسی شیائومی 14 تی مشخصات فنی شیائومی 14تی
طراحی و ساختار
  • 160.5 × 75.1 × 7.8 یا 8 میلی‌متر
  • وزن 193 یا 195 گرم
  • نانو سیم، eSIM یا eSIM، eSIM، دو سیم کارت (نانو سیم و دوآل استندبای)
  • گواهینامه IP68 برای مقاومت در برابر پاشیدن آب و گل (تا نیم ساعت در عمق 2 متری)
  • رنگ بندی خاکستری، آبی، مشکی، سبز لیمویی
نمایشگر
  • AMOLED با 68 میلیارد رنگ و نرخ نوسازی 144 هرتز، پشتیبانی از دالبی ویژن، HDR10+، حداکثر روشنایی 4000 نیت (peak)
  •  6.67 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه حدود 89.1 درصد
  • رزولوشن 2712×1220 پیکسل، تراکم پیکسل حدود 446  ppi
نرم‌افزار
  • اندروید 14 با رابط کاربری HyperOS
تراشه
  • مدیاتک دایمنسیتی 8300 اولترا (ساخته شده با فرایند 4 نانومتری)
  • پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای شامل 1 هسته 3.35 گیگاهرتزی کورتکس A715 با 3 هسته 3.20 گیگاهرتزی کورتکس A715 و 4 هسته 2.20 گیگاهرتزی کورتکس A510
  • پردازنده گرافیکی Mali G615-MC6
رم و حافظه داخلی
  • رم 12 گیگابایتی با حافظه داخلی 256 گیگابایتی
  • رم 12 گیگابایتی با حافظه داخلی 512 گیگابایتی
  • رم 16 گیگابایتی با حافظه داخلی 512 گیگابایتی
  • درگاه حافظه ندارد
دوربین اصلی
  • 50 مگاپیکسل، لنز واید، PDAF با دیافراگم f/1.7 و لرزشگیر OIS
  • 50 مگاپیکسل، تله فوتو، PDAF با زوم اپتیکال 2 برابری و دیافراگم f/1.9
  • 12 مگاپیکسل اولتراواید، با دیافراگم f/2.2
  • فلش LED، HDR، پانوراما، لنز لایکا و Ultra HDR
  • قابلیت ضبط ویدیوی 4K پیکسل با نرخ 24/30/60 فریم بر ثانیه، 1080 پیکسل با نرخ 30، 60، 120، 240 و 960 فریم بر ثانیه، gyro-EIS و HDR10+
دوربین سلفی
  • 32 مگاپیکسلی واید با دیافراگم f/2.0
  • HDR
  • قابلیت ضبط ویدیوی 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه، 1080 پیکسل با نرخ 30 و 60 فریم بر ثانیه، HDR10+
باتری
  • غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت
  • شارژ باسیم 67 وات، PD3.0، شارژ 100% ظرف 45 دقیقه (طبق تبلیغات کمپانی)
صدا
  • اسپیکر معمولی
  • جک هدفون 3.5 میلی‌متری ندارد
شبکه و قابلیت‌های اتصال
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6e، دو باند، وای فای دایرکت
  • بلوتوث نسخه 5.4، A2DP ،LE  و LHDC
  • NFC دارد (بسته به بازار/منطقه)
  • رادیو مشخص نشده
  • پورت مادون قرمز
  • GPS (L1+L5), BDS (B1I+B1C+B2a), GALILEO (E1+E5a), NavIC (L5), GLONASS
  • USB Type-C و فایوجی
  • اینترنت فایوجی
سنسورها
  • اثر انگشت (زیر نمایشگر، نوری)، شتاب سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، قطب نما
قیمت Xiaomi 14T حدود 480 یورو

بررسی شیائومی 14 تی از نظر طراحی

نقد و بررسی شیائومی 14تی را با ارزیابی طراحی این گوشی شروع می‌کنیم که از طراحی براق و منحنی شکل 13 تی فاصله گرفته و تبدیل به یک گوشی تمام تخت با طراحی تمیز و مرتب شده است. رنگ‌های این گوشی شامل خاکستری، آبی و مشکی تیتان و یک رنگ سبز لیمویی با رویه چرم مصنوعی هستند.

بررسی شیائومی 14 تی

برای قسمت جلوی نسخه‌های تیتان گوشی از گوریلا گلس 5 تخت استفاده شده و قسمت پشت و فریم این گوشی‌ها پلاستیکی است. این طراحی در برابر ایجاد لک و اثر انگشت مقاومت است اما چندان از سر خوردن گوشی در دست جلوگیری نمی‌کند.

برای دوربین Xiaomi 14T از یک طراحی مربع شکل با چهار حلقه متقارن استفاده شده که کاملاً شیک و مینیمال به نظر می‌رسد. لوگوی لایکای روی دوربین هم کاملاً ظریف اما قابل مشاهده است.

شیائومی 14 تی گواهینامه IP68 را برای پیشگیری از نفوذ آب و ذرات ریز دارد و خوشبختانه این ویژگی نسبت به سری قبل تغییری پیدا نکرده است.

قسمت جلوی گوشی کاملاً توسط نمایشگر 6.67 اینچی OLED با رزولوشن 1220 پیکسل و نرخ نوسازی 144 هرتز اشغال شده که یک پانچ هول کوچک برای دوربین سلفی دارد و این قسمت از گوشی هم توسط گوریلا گلس 5 حفاظت شده است.

برای این گوشی شیائومی از یک حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر استفاده شده که کاملاً سریع و دقیق کار می‌کند. این حسگر، ویبره و انیمیشن‌های جالبی دارد و از این نظر نسبت به سری قبل پیشرفته‌تر به نظر می‌رسد.

شیائومی 14T یک سیستم اسپیکر استریوی ترکیبی با قابلیت پشتیبانی از دالبی اتموس دارد. یک اسپیکر اختصاصی در پایین گوشی، کنار پورت USB-C و اسپیکر بعدی با یک خروجی رو به بالا، در بالای نمایشگر قرار دارد.

همانطور که قبلاً اشاره شد، پشت گوشی کاملاً تخت است و یک برجستگی مربع شکل برای دوربین دارد. هر سه لنز دوربین گوشی و فلش LED حلقه‌هایی یک اندازه دارند.

در پایان بررسی شیائومی 14T از نظر طراحی، می‌توان گفت که طراحی شیک و بادوام این گوشی حس و حال خیلی خوبی در دست دارد و می‌توان بدون قاب هم از آن استفاده کرد (چون خیلی لغزنده و سر نیست).

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های 2024

بررسی شیائومی 14 تی از نظر نمایشگر

همانطور که اشاره شد، شیائومی 14 تی هم مثل 13T نمایشگر CrystalRes OLED با ابعاد 6.67 اینچ دارد که جزئیات آن را در جدول مشخصات Xiaomi 14T مشاهده می‌کنید. نرخ نمونه برداری لمس این نمایشگر 480 هرتز است که قابلیت واکنش سریع‌تر را ایجاد می‌کند.

بررسی شیائومی 14 تی

حداکثر نرخ روشنایی این نمایشگر 4000 نیت اعلام شده و یک حالت Sunlight هم دارد که حداکثر نرخ روشنایی قابل تنظیم به شکل دستی را افزایش می‌دهد. این گزینه شبیه به Extra Brightness گوشی‌های سامسونگ است که خوانایی تصویر را در محیط‌هایی مثل زیر نور شدید آفتاب افزایش می‌دهد. حداقل روشنایی اندازه گیری شده برای این نمایشگر هم 2.1 نیت است.

نمایشگر Xiaomi 14T دو حالت برای تنظیم نرخ نوسازی تصویر دارد یعنی 60 هرتز و حداکثر 144 هرتز.

به گزارش gsmarena، حالت‌های خودکار و اختصاصی 144 هرتز به یک صورت کار می‌کنند. در این دو حالت برای بیشتر اپلیکیشن‌ها و رابط کاربری سیستم‌عامل از نرخ 120 هرتز استفاده شده و گوشی برای استریم و پخش محتوای ایستا به نرخ 60 هرتز سوئیچ می‌کند. برای اپلیکیشن‌های سازگار با نرخ 144 هرتز مثل بازی‌ها و تست‌های بنچمارک هم از این نرخ استفاده می‌شود.

بررسی Xiaomi 14T نشان داده که حداقل نرخ نوسازی تصویر مربوط به حالت نمایشگر همیشه روشن است که در این حالت نرخ نوسازی به 30 هرتز کاهش پیدا می‌کند.

بررسی شیائومی 14 تی از نظر باتری و شارژ

باتری Xiaomi 14T هم مثل سری قبل 5000 میلی‌آمپر ساعتی است اما انتظار می‌رود که ارتقای چیپ‌ست این گوشی به دایمنسیتی 8300 باعث افزایش ماندگاری شارژ این گوشی شود.

بررسی شیائومی 14 تی

این گوشی شیائومی در تست استفاده فعال، به رکورد 11 ساعت و 32 دقیقه دست پیدا کرده که کمی نسبت به سری قبل کمتر است و البته ممکن است این موضوع ناشی از تأثیر تست تماس باشد. با نگاهی به تست‌های تفکیک شده، مشاهده می‌شود که ماندگاری شارژ 14T برای تست وبگردی حدود 10 درصد بهتر از سری قبل شده اما امتیاز پخش ویدیو کمی کمتر است.

در مجموع، بررسی شیائومی 14 تی نشان می‌دهد که این گوشی از نظر ماندگاری شارژ نسبت به رقبا چندان عالی نیست. در واقع، ماندگاری شارژ باتری شیائومی 14تی نسبت به بیشتر گوشی‌های هم قیمت کمتر است مگر مدل‌هایی که توسط خود شیائومی تولید شده‌اند.

این گوشی شیائومی از شارژ سریع 67 وات پشتیبانی می‌کند اما قابلیت پشتیبانی از بعضی شارژرهای Power Delivery 3.0 را هم دارد.

شارژ کامل این گوشی از صفر تا صددرصد حدود 49 دقیقه زمان می‌برد که رقم بسیار خوبی است اما گوشی‌هایی با سرعت شارژ بیشتر در بازار وجود دارند.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های میان رده 2024

بررسی شیائومی 14 تی از نظر صدا و اسپیکرها

Xiaomi 14T مجهز به سیستم اسپیکر استریوی ترکیبی است که از دو اسپیکر در بالا و پایین گوشی تشکیل شده و اسپیکر بالایی نقش حفره پخش صدای مخاطب را هم در تماس‌ها بازی می‌کند.

بررسی شیائومی 14 تی

بررسی گوشی شیائومی 14 تی نشان داده که سیستم اسپیکر این گوشی تعداد صدای خوبی دارد اما صدای اسپیکر پایینی بلندتر و بهتر است.

اسپیکرهای این گوشی شیائومی در تست بلندی صدا امتیاز بسیار خوب را کسب کرده‌اند. کیفیت صدای این اسپیکرها خوب است و فرکانس‌های میانی و بیس صدا به خوبی در آنها شنیده می‌شود، اما وکال‌ها می‌توانستند بهتر باشند.

بررسی شیائومی 14 تی از نظر نرم‌افزار

همانطور که در جدول مشخصات شیائومی 14تی مشاهده می‌کنید، این گوشی با سیستم‌عامل اندروید 14 و HyperOS 1.04 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. شیائومی وعده داده که این گوشی 4 سال آپدیت اصلی سیستم‌عامل و 5 سال وصله امنیتی دریافت می‌کند.

بررسی شیائومی 14 تی

HyperOS از نظر ظاهر و عملکرد شباهت زیادی به MIUI دارد و با وجود اینکه قطعاً یکسری تغییر در راستای بهتر شدن این سیستم‌عامل ایجاد شده، اما قطعاً این نسخه از نرم‌افزار شیائومی هم برای کاربران این شرکت آشناست. از نظر ظاهری هم در این نسخه از طراحی تخت‌تر استفاده شده و عناصر رابط کاربری، گوشه‌های گردتری دارند. همچنین در این نسخه، مرکز کنترل طراحی جدیدی دارد و امکان غیرفعال کردن مرکز کنترل هم وجود ندارد.

شیائومی 14T هم از قابلیت‌های هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند اما بیشتر این قابلیت‌ها از پیش نصب نشده‌اند و باید آنها را به شکل مجزا دانلود کنید. از جمله ابزارهای هوش مصنوعی این گوشی می‌توان به ابزارهای مربوط به ویرایش تصویر، مترجم هوش مصنوعی، زیر نویس‌های هوش مصنوعی و غیره اشاره کرد.

گوگل جمینای هم در دسترس کاربران این گوشی قرار دارد. این هوش مصنوعی گوگل می‌تواند کارهای مختلفی را برای شما انجام دهد و حتی می‌توانید یک مکالمه کامل با آن داشته باشید. جمینای می‌تواند بر اساس مواد آماده‌ای که در اختیار دارید، به شما برای آشپزی پیشنهاد دهد یا برای کارهایی مثل نوشتن کتاب یا نقاشی کشیدن، به شما ایده بدهد.

جمینای قابلیت تصویرسازی را هم دارد که جزء ابزارهای مفید هوش مصنوعی گوگل است. Circle to Search هم در آینده با یک آپدیت در اختیار کاربران Xiaomi 14 تی قرار می‌گیرد اما گوگل لنز همین حالا هم در اختیار آنها قرار دارد.

بررسی شیائومی 14 تی از نظر عملکرد

نقد و بررسی شیائومی 14تی را با نگاهی به عملکرد این گوشی ادامه می‌دهیم. این گوشی شیائومی با چیپ‌ست مدیاتک 8300 اولترا ساخته شده که جزئیات آن را در فهرست مشخصات فنی شیائومی 14تی مشاهده می‌کنید.

بررسی شیائومی 14 تی

از نظر عملکردی، این گوشی شیائومی در تست‌ها به شیائومی 13 تی پرو نزدیک بوده که عملکرد خوبی محسوب می‌شود. بعلاوه، امتیازات این گوشی هم سطح سایر مدل‌هایی است که به آنها قاتل پرچمدار گفته می‌شود.

این چیپ‌ست از نظر ثبات عملکرد هم بسیار خوب است و سی‌پی‌یو و جی‌پی‌یوی آن در تست‌ها به ترتیب 66 و 69 درصد از حداکثر توان خودشان را حفظ کرده‌اند. همچنین، شیائومی 14T در تست‌های فشار داغ نشده و صرفاً کمی گرم می‌شود.

ارتقای عملکرد شیائومی 14 تی نسبت به سری قبل چندان چشمگیر نیست و تنها شامل نسل جدید سخت‌افزار با قابلیت‌ها و مجموعه دستورالعمل‌های پیشرفته‌تر است.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های گیمینگ 2024

بررسی شیائومی 14 تی از نظر دوربین

در این بخش از بررسی گوشی شیائومی 14 تی با ارزیابی سیستم دوربین این گوشی همراه شما هستیم که تغییرات سخت‌افزاری زیادی نسبت به شیائومی 13 تی ندارد. برای دوربین زوم 2x اختصاصی این گوشی از یک حسگر جدید استفاده شده که کمی بزرگتر است. دوربین سلفی گوشی هم حالا 32 مگاپیکسلی شده است و انتظار می‌رود که نسبت به دوربین 20 مگاپیکسلی سری قبل، جزئیات بیشتری ثبت کند.

بررسی شیائومی 14 تی

بررسی شیائومی 14T نشان می‌دهد که دوربین اصلی این گوشی تصاویر بسیار خوبی ثبت می‌کند و این تصاویر جزئیات زیاد، شارپ شدگی عالی و محدوده پویای وسیع دارند.

پردازش‌های پس از عکاسی، کنتراست و رنگ تصویر را کمی تقویت می‌کنند اما هیچ کدام از آنها تأثیر بدی روی کیفیت اصلی تصویر ندارند. دوربین شیائومی 14تی صحنه‌هایی با کنتراست بالا را هم به خوبی مدیریت می‌کند و پرتره‌های این دوربین هم بسیار خوب هستند.

در حالت 50 مگاپیکسل هم تصاویر زیبا به نظر می‌رسند اما با زوم کردن تصویر، مشاهده می‌شود که جزئیات ریز کمی تار شده و شبیه نقاشی‌های آبرنگ هستند.

نمونه‌های زوم 2x گوشی هم کیفیت بسیار خوبی دارند. این دوربین Xiaomi 14T تصاویری بسیار شارپ، با جزئیات کافی و بدون نویز ثبت می‌کند که از نظر توازن بین سایه‌ها و هایلایت‌ها هم بسیار خوب به نظر می‌رسند. در مجموع، روش پردازش و رندر این تصاویر هم شباهت زیادی به تصاویر دوربین اصلی دارد.

حالت بعدی، زوم 4x است که در این حالت هم تصاویر کاملاً باکیفیت و واضح هستند؛ هر چند نسبت به حالت زوم 2x کمی صاف‌تر به نظر می‌رسند.

بر خلاف دوربین‌های اصلی و تله فوتو، دوربین اولتراواید این گوشی کیفیت چشمگیری ندارد که معمولاً این ویژگی در بسیاری از گوشی‌ها مشاهده می‌شود. در این حالت، محدوده پویا و جزئیات کمتر هستند و تصویر هم در مجموع صاف‌تر به نظر می‌رسد. همچنین، در این حالت رنگ‌ها هم محدودتر هستند، اما در مقایسه با سایر دوربین‌های اولتراواید، دوربین این گوشی عملکرد خوبی دارد.

کیفیت تصویر در نور کم

هنگام فعال بودن حالت Night خودکار، سیستم در اکثر مواقع از آن استفاده می‌کند. اپلیکیشن دوربین شیائومی 14تی هم در این حالت تصویر را به سرعت ثبت می‌کند؛ در نتیجه هیچ گونه افت سرعتی را تجربه نمی‌کنید.

بررسی شیائومی 14 تی

تصاویر گوشی در محیط‌های تاریک هم کیفیت خوبی دارند. در سرتاسر تصویر، جزئیات کاملی مشاهده می‌شود. شارپ شدگی تصویر هم مناسب است و نویز زیادی در آن وجود ندارد. این تصاویر محدوده پویای وسیعی هم دارند و بین سایه‌ها و هایلایت‌ها، توازن خوبی مشاهده می‌شود. قسمت‌های تیره تصویر هم به صورت طبیعی تیره به نظر می‌رسند و هایلایت و منابع نور، بیش از حد روشن نیستند. اما در مجموع، دمای تصویر گرم به نظر می‌رسد.

دوربین زوم 2x گوشی هم در محیط‌های تاریک تصاویر زیبایی ثبت می‌کند که واضح و با جزئیات هستند و محدوده پویای وسیعی دارند. الگوریتم پس-پردازش، کل تصویر را شارپ‌تر می‌کند، اما این موضوع تنها با بررسی نزدیک قابل تشخیص است. گرم بودن رنگ‌ها برای تصاویر زوم 2x هم وجود دارد.

تصاویر زوم 4x گوشی هم همانطور که انتظار می‌رود چندان چشمگیر نیستند. در این حالت محدوده پویای تصویر و جزئیات آن کمتر است و تصویر صاف‌تر به نظر می‌رسد. در عین حال، نویز تصویر هم در این حالت چندان زیاد نیست.

دوربین بعدی گوشی یعنی دوربین اولتراواید هم کیفیت خوبی دارد. این تصاویر نسبت به دوربین اصلی صاف‌تر و دارای محدوده پویای کمتری هستند اما در مجموع همانطور که اشاره شد، دوربین اولتراواید گوشی نسبت به سایر دوربین‌های اولترا واید عملکرد خیلی خوبی دارد.

سلفی‌های شیائومی 14 تی هم نسبت به سری قبل پیشرفت خوبی دارند اما از نظر شارپ شدگی چندان خوب نیستند. احتمالاً به این دلیل که دوربین سلفی گوشی به جای ترکیب پیکسل‌ها، خروجی 32 پیکسلی ایجاد می‌کند. رنگ‌های تصویر هم در این حالت کمی خنثی به نظر می‌رسند. شرایط نوری چالش برانگیز هم باعث از دست رفتن قابل توجه شارپ شدگی تصویر می‌شود.

ضبط ویدیو

همانطور که در جدول مشخصات Xiaomi 14T مشاهده می‌کنید، دوربین اصلی این گوشی قابلیت ضبط ویدیوهای 2160 پیکسلی را با نرخ 60 فریم بر ثانیه دارد و دوربین سلفی گوشی هم ویدیوهای 4K را با نرخ 30 فریم بر ثانیه ضبط می‌کند.

بررسی شیائومی 14 تی

برای ویدیوهای 4K این گوشی از سیستم لرزشگیر استفاده می‌شود اما در اپلیکیشن دوربین، دو حالت برای لرزشگیری وجود دارد؛ یعنی حالت‌های Steady و Steady Pro. در هر دو حالت قابلیت لرزشگیری شبیه به دوربین‌های اکشن وجود دارد اما رزولوشن به 1080 پیکسل محدود است.

در رابطه با ویدیوهای 4K دوربین اصلی، ایراد یا مشکل خاصی مشاهده نمی‌شود. این ویدیوها کاملاً شارپ، دارای محدوده پویای بسیار خوب، رنگ‌هایی شاداب و فاید نویز هستند. در این حالت هم رنگ‌ها کمی گرم هستند.

ویدیوهای زوم 2x گوشی هم کمی صاف‌تر هستند اما باز هم کیفیت و محدوده پویای بسیار خوبی دارند.

در رابطه با ویدیوهای 4K دوربین اولترا واید هم این شرایط وجود دارد و مشکلاتی مثل صاف شدگی لبه‌ها مشاهده نمی‌شود.

بررسی Xiaomi 14T نشان می‌دهد که ویدیوهای دوربین اصلی در نور کم چندان خوب نیستند اما به عنوان یک میان رده، نمی‌توان ایراد مهمی به آنها وارد کرد. رنگ‌های این دوربین هم کمی گرم به نظر می‌رسند و شارپ شدگی هم می‌توانست بهتر باشد.

حالت Night هم محدود به رزولوشن 1080 پیکسل است. این حالت تغییر قابل توجهی در محدوده پویا ایجاد نمی‌کند و هایلایت‌ها با آن کاهش پیدا می‌کنند اما نویز هم حذف می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های پوکو 2024

بررسی شیائومی 14 تی از نظر قیمت و محصولات رقیب

سری T مثل همیشه قیمت مناسب و رقابتی دارد و قیمت شیائومی 14تی هم در محدوده 600 تا 700 یورو قرار دارد. اولین گزینه‌ای که به جای این گوشی می‌توان پیشنهاد داد، آنر 200 پرو با قیمت کمتر از 600 یورو است. این گوشی هم دوربین خیلی خوبی دارد و دوربین سلفی آن نسبت به شیائومی 14تی بهتر است. آنر 200 پرو از شارژ بی‌سیم هم پشتیبانی می‌کند و چیپ‌ست سریع‌تری دارد.

بررسی شیائومی 14 تی

گزینه بعدی سامسونگ گلکسی S24 است که ابعاد کوچکتری دارد اما به غیر از دوربین اولتراواید، سایر دوربین‌های 14T کیفیت تصویر بهتری دارند. همچنین 14 تی سرعت شارژ و حافظه داخلی بیشتری دارد. در مقابل، طراحی و ظاهر گلکسی S24 شبیه به یک پرچمدار به نظر می‌رسد و این گوشی شارژ بی‌سیم و چیپ‌ست سریع‌تری دارد. مدت زمان پشتیبانی نرم‌افزاری از این گوشی هم بیشتر از 14 تی است.

ریلمی جی تی 6 یکی دیگر از رقبای قوی شیائومی 14 تی است. این گوشی از نظر قدرت دوربین در سطح 14T نیست اما ماندگاری شارژ و سرعت شارژ بیشتر و چیپ‌ست قوی‌تری دارد. در عین حال، 14T پکیج کامل‌تری به نظر می‌رسد.

رنو 12 پرو، شیائومی 14 تی پرو و پوکو X6 پرو هم جزء سایر رقبای خوب این گوشی محسوب می‌شوند.

جمع‌بندی

در پایان بررسی شیائومی 14 تی می‌توان گفت که این گوشی علیرغم داشتن رقبای زیاد، یکی از بهترین گوشی‌های میان رده محسوب می‌شود. این محصول شیائومی شامل پکیجی جامع از نمایشگر خوب، چیپ‌ست قدرتمند، سرعت شارژ بالا و اسپیکرهایی با صدای قوی است. بهتر بود که ماندگاری شارژ گوشی افزایش پیدا می‌کرد و حذف شارژر از جعبه شیائومی 14 تی هم با توجه به پشتیبانی این گوشی از شارژ سریع، ایده چندان خوبی نیست. با در نظر گرفتن کیفیت خوب دوربین گوشی و 4 سال پشتیبانی نرم‌افزاری از آن، شیائومی 14T نسبت به قیمت آن انتخاب خیلی خوبی محسوب می‌شود.

سوالات پرتکرار

قیمت شیائومی 14 تی چقدر است؟

قیمت شیائومی 14تی در محدوده 600 تا 700 یورو قرار دارد.

شیائومی 14 تی چند دوربین دارد؟

این گوشی یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، تله فوتوی 50 مگاپیکسلی، اولتراواید 12 مگاپیکسلی و سلفی 32 مگاپیکسلی دارد.

باتری شیائومی 14 تی چند ساعت شارژ نگه می‌دارد؟

این گوشی شیائومی در تست استفاده فعال، به رکورد 11 ساعت و 32 دقیقه دست پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بررسی شیائومی 14 تی چیست؟ دیدگاه خود را با بخش تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار گوشی را با ما دنبال کنید.

source

توسط techkhabari.ir