Create Mode یکی از مادهای جذاب است که دنیای ماینکرفت را به سطح جدیدی ارتقا می‌دهد. این ماد که توسط simibubi طراحی شده، ترکیبی از علم و مهندسی است و هدف اصلی‌اش ساده‌ترکردن زندگی شما در ماینکرفت است. با Create می‌توانید از کارهایی مانند قطع درختان تا تحویل اتوماتیک اقلام را به راحتی انجام دهید و حتی با استفاده از آیتم‌های مختلف، خانه‌ای زیبا بسازید. اگرچه این ماد پیچیده به نظر می‌رسد، اما پس از کمی کار با آن، به‌خوبی با عملکردش آشنا خواهید شد. با این حال، شروع کار با این ماد ممکن است کمی گیج‌کننده باشد. برای کمک به شما در شروع، چند نکته کلیدی برای آشنایی با ماد Create را بررسی می‌کنیم.

تفکر برای درک مکانیک‌ها

درک مکانیک بازی

عملکرد اشیا مختلف در ماد خلاقیت ماینکرفت را بررسی کنید

اگر بازی ماینکرفت را متوقف کنید، آیکون کوچکی با تصویر عینک در کنار گزینه‌های منو ظاهر می‌شود. با کلیک روی آن، وارد Ponder Index خواهید شد؛ جایی که آموزش‌های تصویری در مورد نحوه ساخت بسیاری از ماشین‌های پایه ماد Create را پیدا می‌کنید. Ponder Index همچنین مواد کلیدی مانند Andesite، مس، روی، طلا و برنج را که در طول بازی به آن‌ها نیاز دارید، به شما معرفی می‌کند. در حین بازی، اگر روی ماشین‌ها یا اجزای Create بایستید و کلید W را فشار دهید، می‌توانید با عملکرد آن‌ها آشنا شوید. Ponder Index یک منبع ارزشمند است، پس حتماً به‌خوبی از آن استفاده کنید. 

چرا سازندگان ماینکرفت باید پرنده‌های بیشتری را به محیط Overworld اضافه کنند؟

جمع‌آوری مواد اولیه در Create Mode

جمع‌آوری مواد اولیه

با مواد اولیه می‌توانید بسیاری از ابزارهای مورد نیاز در این ماد را بسازید

ماد Create مانند بسیاری از مادها، مواد اولیه خاص خود را به بازی اضافه می‌کند؛ موادی مثل آلیاژ Andesite، روی (Zinc)، برنج (Brass) و کوارتز صورتی (Rose Quartz). همچنین سنگ‌های معمولی به شکل‌های جدیدی مثل Crushed، Nugget و Sheet معرفی می‌شوند که در ساخت‌وسازها و ماشین‌های شما استفاده می‌شوند. یک قانون کلی در ماد Create این است که هیچ‌وقت به اندازه کافی Andesite نخواهید داشت! هر جا که آن را دیدید، استخراج کنید. روی (Zinc) را بین سنگ‌های معمولی پیدا خواهید کرد، در حالی که آلیاژ Andesite، برنج و کوارتز صورتی از موادی ساخته می‌شوند که در هر گوشه‌ای از دنیای ماینکرفت یافت می‌شوند. این مواد پایه‌ای برای شروع ماجراجویی‌های شما در ماد Create هستند.

قطع کردن درختان با اره مکانیکی

قطع درختان با اره مکانیکی

با اره مکانیکی درختان را سریعا قطع کنید

همه ما در ماینکرفت ساعت‌های زیادی را صرف قطع درختان کرده‌ایم. بعد از جمع‌آوری چوب‌ها، همیشه با انبوه برگ‌هایی که باقی می‌مانند مواجه می‌شویم. البته این برگ‌ها خود به خود ناپدید می‌شوند، اما تا آن زمان، منظره به هم ریخته‌ای ایجاد می‌کنند. با استفاده از Mechanical Saw، می‌توانید یک درخت را فوراً قطع کنید. کافی است تیغه اره را روی بلوک پایینی تنه درخت قرار دهید و با Hand Crank نیرو تولید کنید تا اره فعال شود و درخت را قطع کند. چوب‌ها به صورت طبیعی در جهت مخالف سقوط می‌کنند، درست مانند افتادن یک درخت واقعی. جالب‌تر اینکه همه برگ‌ها هم همراه با چوب‌ها از بین می‌روند! بعد از آن، می‌توانید به راحتی هر چیزی که از درخت افتاده است جمع‌آوری کنید.

آشنایی با چسب

آشنایی با چسب

چسب اشیا مختلف را به یکدیگر متصل می‌کند

چسب یکی از کلیدی‌ترین ابزارهای ماد Create برای ساخت دستگاه‌ها و ایده‌های خلاقانه شما است. این ابزار ساده به شما اجازه می‌دهد چندین شیء را به هم متصل کنید، اما با همین قابلیت ساده، می‌توانید پروژه‌های بزرگ و پیچیده‌ای مانند کارخانه‌های عظیم یا حتی قلعه‌های متحرک بسازید. در نسخه‌های جدید Create، عملکرد چسب تغییر کرده است. حالا به جای استفاده از مکعب یا صفحه چسب، کافیست روی دو شیء مورد نظر کلیک راست کنید تا آنها را به هم متصل کنید. اگر بخواهید آنها را از هم جدا کنید، با یک کلیک راست دوباره، این کار به سادگی انجام می‌شود.

ساخت چرخ‌دنده‌های پشتیبان در Create Mode

ساخت چرخ‌دنده‌های پشتیبان

بیشتر ماشین‌ها به چرخ‌دنده‌ها نیاز دارند

چرخ‌دنده‌ها یکی از اجزای اصلی ماد Create هستند. بیشتر ماشین‌های اولیه به آن‌ها نیاز دارند. این چرخ‌دنده‌ها برای ساخت و راه‌اندازی ماشین‌ها ضروری هستند. شما می‌توانید چرخ‌دنده‌های کوچک را در دسته‌های هشت‌تایی و چرخ‌دنده‌های بزرگ را در دسته‌های دوتایی با استفاده از چوب و Andesite Alloy بسازید. همچنین این چرخ‌دنده‌ها برای ایجاد ظاهری Steampunk یا آزمایشگاهی به‌ سبک مهندسان، دکوری عالی محسوب می‌شوند. همیشه چند چرخ‌دنده و تعدادی Gearbox دم دست داشته باشید، چرا که به زودی برای راه‌اندازی ماشین‌هایتان به آن‌ها نیاز خواهید داشت. چه بخواهید تعداد چرخ‌دنده‌ها را کم کنید و چه برای دکور استفاده کنید، مطمئناً داشتن تعداد بیشتری از آن‌ها نیاز است.

اظهار نظر جالب بازیکنان ماینکرفت درباره بایوم‌هایی که می‌خواهند به بازی اضافه شود

ساخت یک پرس مکانیکی

ساخت پرس مکانیکی

پرس مکانیکی با Water Wheel می‌تواند Ingot را به Sheet تبدیل کند

اولین چیزی که بعد از آماده‌کردن مواد خود باید بسازید، Mechanical Press است. این دستگاه نسبتاً ساده با استفاده از یک Water Wheel قدرت می‌گیرد و Ingot را به Sheet تبدیل می‌کند. ابتدا مقداری Gold Sheet تهیه کنید، سپس دو ابزار مهم بعدی، یعنی Goggles و Wrench را بسازید. برای ساخت Mechanical Press، به یک عدد Shaft، یک عدد Andesite Casing و یک عدد Block of Iron نیاز دارید. Goggles به شما این امکان را می‌دهد که سرعت حرکت منبع انرژی را مشاهده کنید و ‌Wrench به شما کمک می‌کند جهت قطعات را تغییر داده و نحوه اتصال چرخ‌دنده‌ها به دستگاه را تنظیم کنید. شاید بدون Goggles بتوانید ادامه دهید، اما بدون Wrench راه به جایی نخواهید برد.

درک نسخه‌های مختلف انرژی

درک نسخه‌های مختلف انرژی

نسخه‌های مختلف انرژی را بشناسید و سرعت آن‌ها را افزایش دهید

همانطور که می‌دانید، ماد Create به شما امکان تولید انرژی را می‌دهد، اما شناخت تمام منابع انرژی موجود بسیار مهم است. انرژی برای چرخاندن چرخ‌دنده‌ها و تامین قدرت ماشین‌ها استفاده می‌شود. منابع اصلی انرژی دستی (چرخاندن دستگیره با دست)، آب، باد، بخار هستند. شاید اولین منبع انرژی شما یک Water Wheel باشد، اما این منبع کند است و بیشتر برای ماشین‌های ساده و ابتدایی کاربرد دارد. با پیشرفت در بازی، بهتر است به دنبال منابع انرژی سریع‌تری باشید که بتوانند با نیازهای شما هماهنگ شوند. با استفاده از Goggles می‌توانید میزان Kinetic Stress Impact یک منبع انرژی روی ماشین‌هایتان را مشاهده کنید. اگر دستگاه شما به انرژی بیشتری نسبت به تولید منبع نیاز داشته باشد، با خطای Overstressed روبه‌رو خواهید شد. در این حالت، یا باید منبع انرژی جدیدتری پیدا کنید یا سرعت منبع فعلی را افزایش دهید. یادتان باشد که سرعت و کشش دو مفهوم جداگانه هستند. سرعت با RPM (دور در دقیقه) سنجیده می‌شود و هر دو واحد افزایش پیدا می‌کند، در حالی که کشش در واحدهای ۱۲ اندازه‌گیری می‌شود. باید راهی پیدا کنید که کشش را کم و سرعت را بالا نگه دارید تا ماشین‌ها به‌درستی کار کنند.

ساخت یک ماینر خودکار

ساخت ماینر خودکار

در ماد خلاقیت ماینکرفت ماینر خودکار برای شما استخراج می‌کند

با ماد Create، دیگر نیازی به استخراج دستی نخواهید داشت! یک ماینر خودکار می‌تواند به جلو حرکت کند و بلوک‌هایی که در مسیرش قرار دارند را استخراج کند. این دستگاه با جعبه‌هایی که به آن متصل است، به‌طور خودکار تمام بلوک‌های جمع‌آوری شده را ذخیره می‌کند. برای ساخت یک ماینر خودکار ساده، کافی است یک ریل از پیش‌ تعیین‌شده داشته باشید که دستگاه روی آن حرکت کند. در حین حرکت روی ریل‌ها، هر بلوکی که مته‌ها به آن برخورد کنند استخراج می‌شود. می‌توانید آموزش ساخت این نوع ماینر را از Monkeyfarm در یوتیوب ببینید. نسخه‌های پیشرفته‌تری هم وجود دارند که خودشان ریل‌گذاری می‌کنند، بنابراین فقط کافی است دستگاه را راه‌اندازی کنید و بگذارید خودش کار کند! آموزش این نسخه هم توسط Deosil25 در یوتیوب موجود است.

تماشای SMPهای ماد Create

تماشای SMPها

با تماشای SMPها از خلاقیت دیگران الهام بگیرید

در ماد Create، فرصت‌های زیادی برای یادگیری وجود دارد. یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید، تماشای SMPهای ماد Create در یوتیوب است. با این کار می‌توانید ببینید پلیرهای حرفه‌ای در این ماد، چگونه دنیای خود را می‌سازند و این به شما کمک می‌کند تا ایده‌های جدیدی بگیرید و آن‌ها را در دنیای خود پیاده‌سازی کنید. ویدیوهای یوتیوبر Tango Tek بسیار جالب است. او سازه‌های شگفت‌انگیزی می‌سازد که می‌تواند الهام‌بخش شما باشد. همچنین BdoubleO100 سازه‌های جذابی دارد.

ماینکرفت از بروزرسانی تریکی تریالز کانسپت آرتی را برای بلوک crafter ارائه می‌کند

استفاده از خلاقیت در ماینکرفت

استفاده از خلاقیت در ماینکرفت

خلاقیت خودتان را در ماد create ماینکرفت محدود نکنید

Create Mode در مورد خارج‌شدن از چارچوب و گسترش تخیل شما است. بازی ماینکرفت روی انعطاف‌پذیری و استفاده از آیتم‌های مختلف برای ساخت چیزهای بزرگ تمرکز دارد، اما ماد Create از این فراتر می‌رود و همه رویاهای شما را به واقعیت تبدیل می‌کند. در این ماد اگر می‌توانید به چیزی فکر کنید، یعنی می‌توانید آن را بسازید.

کدام یک از مادهای ماینکرفت را بیشتر دوست دارید؟ شما ترفند دیگری برای Create Mode بلد هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: The Gamer


بهترین بازی‌های ۲۰۲۴ خودمون رو مشخص کردیم؛ میزگیم با امید لنون و گلخان

بهترین بازی‌های ۲۰۲۴ خودمون رو مشخص کردیم

Loading

source

توسط techkhabari.ir