اندروید ۱۵ سامسونگ و رابط کاربری One UI 7.0، آپدیت جدید سیستم عامل سامسونگ برای تلفن‌های هوشمند این کمپانی کره‌ای به حساب می‌آیند. اما کدام گوشی های سامسونگ اندروید ۱۵ را دریافت می کنند و چه دستگاه‌هایی واجد شرایط دریافت آنها هستند؟

مدتی پیش به صورت لحظه به لحظه، اخبار مربوط به انتشار اندروید 14 سامسونگ را پوشش دادیم و به صورت دقیق، اعلام کردیم که کدام‌یک از محصولات کره‌ای‌ها، واجد شرایط دریافت این به‌روزرسانی هستند. حالا زمان زیادی تا انتشار اندروید 15 باقی نمانده و خبرهای بسیاری در مورد رابط کاربری جدید این شرکت به گوش می‌رسد. آندروید ۱۵ سامسونگ قرار است همراه با رابط کاربری One UI 7.0 ارائه شود و خوشبختانه، تعداد زیادی از اسمارت‌فون‌ها نیز آن را دریافت خواهند کرد.


بهترین اسپیکر انکر

در همین حال، جدیدترین لیست اندروید 15 سامسونگ در وب‌سایت این شرکت درج شده است که مطابق با آن، قصد داریم مشخص کنیم کدام گوشی‌ها واجد شرایط دریافت این آپدیت بوده و کدام گوشی‌ها نیز آن را دریافت نخواهند کرد. البته، این لیست رسمی نبوده و مطابق با خط‌مشی کلی سامسونگ تهیه شده است.

تاریخ انتشار اندروید ۱۵ برای سامسونگ ؛ اندروید ۱۵ برای سامسونگ کی میاد

به نظر می‌رسد هوش مصنوعی، ویژگی اصلی و پرسروصدا در این رابط کاربری هست و همین مسئله، اشتیاق کاربران برای آنکه بدانند اندروید ۱۵ برای سامسونگ کی میاد را بیشتر از هر زمان دیگری کرده است. اگرچه تا هفته آینده گوشی‌های سری پیکسل گوگل به نسخه جدید اندروید مجهز خواهند شد، ولی گزارش GSMArena نشان میدهد تا پیش از شروع سال جدید، خبری از انتشار این آپدیت برای گوشی‌های سامسونگ نخواهد بود. هرچند، ما امیدواریم باز هم این کمپانی، کاربران را غافلگیر کرده و به‌روزرسانی‌های خود را زودتر از سایر شرکت‌ها ارائه کند.

کدام گوشی های سامسونگ اندروید ۱۵ را دریافت می کنند؟

برای پاسخ به این سوال، سعی کرده‌ایم در مورد هر سری به صورت جداگانه صحبت کرده و نگاهی به لیست آپدیت اندروید ۱۵ سامسونگ داشته باشیم.

توجه داشته باشید که لیست زیر، مربوط به حدس و گمان‌های ما نبوده و اطلاعات آن در وب‌سایت رسمی سامسونگ متناسب با برنامه‌های قبلی این شرکت درج شده است. مثل همیشه هم پرچمداران سال‌های گذشته، پشتیبانی بیشتری دارند و به همین دلیل، آپدیت‌ها جدید را نیز دریافت خواهند کرد. برای تکمیل‌تر شدن لیست، ما از وب‌سایت معتبر SamMobile نیز کمک گرفته‌ایم.

آپدیت اندروید ۱۵ سامسونگ برای سری گلکسی اس (Galaxy S)

صحبت در مورد این به‌روزرسانی را با محصولات پرچمدار سری Galaxy S آغاز می‌کنیم؛ تلفن‌های هوشمندی که عمدتا قیمت بالایی داشته و به همان اندازه هم محبوب هستند.

لیست زیر نشان می‌دهد که آپدیت اندروید 15 سامسونگ برای کدام‌یک از تلفن‌های هوشمند این سری منتشر می‌شود:

– Galaxy S24 Ultra
– Galaxy S24+
– Galaxy S24
– Galaxy S24 FE
– Galaxy S23 Ultra
– Galaxy S23+
– Galaxy S23
– Galaxy S23 FE
– Galaxy S22 Ultra
– Galaxy S22+
– Galaxy S22
– Galaxy S21 Ultra
– Galaxy S21+
– Galaxy S21
– Galaxy S21 FE

اندروید 15 برای سامسونگ سری گلکسی زد (Galaxy Z)

گوشی های تاشو سامسونگ در حال طی کردن مسیر موفقیت با قدرتی بسیار بالا هستند و به همین دلیل، کره‌ای‌ها پشتیبانی نرم‌افزاری بسیار خوبی را هم برای این محصولات در نظر گرفته‌اند.

مطابق با اطلاعات مندرج در سایت رسمی این شرکت، به نظر می‌رسد آپدیت اندروید 15 برای گوشی های تاشو سامسونگ شامل لیست زیر می‌شود:

– Galaxy Z Fold 6
– Galaxy Z Fold 5
– Galaxy Z Flip 6
– Galaxy Z Flip 5
– Galaxy Z Fold 4
– Galaxy Z Flip 4
– Galaxy Z Fold 3
– Galaxy Z Flip 3

به نظر می‌رسد نسل‌های قدیمی‌تر که پشتیبانی محدودتری هم داشتند، دیگر آپدیت‌های جدید را دریافت نخواهند کرد.

آپدیت اندروید 15 برای سامسونگ گلکسی ای (Galaxy A)

گوشی‌های سری Galaxy A بیشترین محبوبیت را در بازارهای جهانی و همچنین ایران دارند و به همین دلیل، پشتیبانی درست از آنها از اهمیت زیادی برخوردار است. تاریخ عرضه اندروید ۱۴ سامسونگ برای این خانواده اگرچه هنوز به صورت دقیق مشخص نشده، ولی ما اطلاعات خوبی در مورد دستگاه‌های واجد شرایط را در اختیار داریم:

– Galaxy A73
– Galaxy A72
– Galaxy A55
– Galaxy A54
– Galaxy A53
– Galaxy A35
– Galaxy A34
– Galaxy A33
– Galaxy A25
– Galaxy A24
– Galaxy A23
– Galaxy A15 (LTE)
– Galaxy A15 (5G)
– Galaxy A14 (LTE)
– Galaxy A14 (5G)
– Galaxy A05s

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، عمده گوشی‌های محبوب این شرکت که در بازار ایران هم کاربران بسیاری دارند، رابط کاربری One UI 7.0 را دریافت خواهند کرد.

اندروید ۱۵ سامسونگ گلکسی ام (Galaxy M)

گوشی‌های گلکسی M بیشتر به خاطر نمایشگرهای بزرگ و باتری‌های غول‌پیکرشان شناخته می‌شوند و در بازار ایران، محبوبیت کمتری دارند. با این حال، دارندگان گوشی‌های زیر می‌توانند منتظر انتشار اندروید 15 سامسونگ و رابط کاربری One UI 7.0 باشند:

– Galaxy M55
– Galaxy M54
– Galaxy M34
– Galaxy M53
– Galaxy M33
– Galaxy M15

جزئیات آپدیت اندروید 15 برای سامسونگ گلکسی اف (Galaxy F)

گوشی‌های سری گلکسی F نیز بسیار محدودتر هستند؛ به نظر می‌رسد گوشی‌های زیر، رابط کاربری وان یو آی 7 را دریافت خواهند کرد:

– Galaxy F55
– Galaxy F54
– Galaxy F34
– Galaxy F15

آپدیت اندروید ۱۵ برای تبلت سامسونگ

رابط کاربری One UI 7.0 و اندروید ۱۵ سامسونگ برای تبلت های این شرکت نیز در حال آماده‌سازی هستند. اگر از دارندگان دستگاه‌های زیر هستید، می‌توانید منتظر انتشار به‌روزرسانی‌های جدیدتر باشید:

– Galaxy Tab S9 Ultra
– Galaxy Tab S9+
– Galaxy Tab S9
– Galaxy Tab S9 FE+
– Galaxy Tab S9 FE
– Galaxy Tab S8 Ultra
– Galaxy Tab S8+
– Galaxy Tab S8
– Galaxy Tab S6 Lite (2024)
– Galaxy Tab A9+
– Galaxy Tab A9
– Galaxy Tab Active 5

حالا که در مورد اندروید 15 تبلت سامسونگ صحبت کردیم، بد نیست کمی هم در مورد زمان انتشار آن سخن بگوییم.

 

اندروید 15 برای کدام گوشی های سامسونگ عرضه نمیشود؟

در کنار موارد بالا، بد نیست مطابق با لیست رسمی خود سامسونگ، در مورد گوشی هایی که آپدیت اندروید ۱۵ سامسونگ را دریافت نمی‌کنند نیز صحبت کنیم. اگرچه برنامه این شرکت ممکن است در هر زمان و بدون اطلاع قبلی تغییر کند؛ مانند انتشار اندروید 13 برای Galaxy A51 که با استقبال گسترده کاربران نیز همراه شد.

مطابق با آنچه بالاتر گفته شد، می‌توان با اطمینانی بالا گفت که آپدیت اندروید 15 برای این گوشی های سامسونگ منتشر نمی‌شود:

  • Galaxy S20 SERIES
  • Z Fold 2
  • Z Flip 2
  • Galaxy Note 20
  • Galaxy A72
  • Galaxy A52
  • Galaxy A32
  • Galaxy A22
  • Galaxy A13
  • Galaxy Tab S7 SERIES

سخن پایانی

ما در آلومگ در تلاش هستیم تا اخبار پیرامون اندروید 15 سامسونگ را لحظه‌ای پوشش دهیم. در همین راستا، در صورت انتشار هر خبری در این زمینه، همین صفحه را آپدیت و به‌روزرسانی خواهیم کرد.

source

توسط techkhabari.ir