بازی Dragon Ball: Sparking! ZERO می‌تواند بهترین تجربه ممکن را میان تمامی آثار ویدیویی اقتباسی از انیمه دراگون بال در اختیار طرفداران این مجموعه محبوب قرار دهد. با نقد و بررسی بازی Dragon Ball: Sparking! ZERO همراه مجله بازار باشید.

بررسی بازی EA SPORTS FC ۲۵ | بازگشت به دوران درخشان فیفا؟

مجموعه ویدیویی Dragon Ball برگرفته شده از مانگا و انیمه‌ی ژاپنی با همین نام است که از سال ۱۹۹۰ تا به حال نسخه‌های متفاوتی از آن منتشر شده است. آثار ویدیویی اقتباسی از انیمه‌ی دراگون بال به واسطه‌ی الگو برداری درست و گیم‌پلی سریع و لذت بخش در دل گیمر‌ها جای باز کرده‌اند. اولین نسخه‌ی بازی دراگون بال در سال ۱۹۹۰ عرضه شد و تا کنون در سال‌های مختلف نسخه‌های متعددی از آن منتشر شده است که تغییرات مثبت در بخش‌های آن به راحتی قابل مشاهده هستند. یکی از مواردی که مجموعه Dragon Ball را برای گیمرها دوست داشتنی‌تر می‌کند وفاداری آثار به منبع اصلی است. سازندگان در نسخه‌های مختلف دراگون بال تلاش کرده‌اند تا همه چیز دقیقا مانند انیمه باشد و این موضوع به خوبی پیاده سازی شده‌ است.

بازگشت مجموعه Tenkaichi با اسم Dragon Ball: Sparking! ZERO

بازی Dragon Ball: Sparking! ZERO

حالا جدیدترین نسخه‌ی دراگون بال با نام Dragon Ball: Sparking! ZERO پس از تبلیغات متعدد کمپانی بندای‌ نامکو عرضه شده است. Dragon Ball: Sparking! ZERO ادامه‌ی فرانچایز Tenkaichi محسوب می‌شود که در زمان انتشار خود به یکی از محبوب‌ترین نسخه‌های دراگون بال تبدیل شد. پیش از این سه نسخه از این فرانچایز منتشر شده بود، نسخه‌ی سوم آن در بعضی از کشور‌ها Dragon Ball: Sparking نام گذاری شده بود و حالا سازندگان با عرضه‌ی نسخه‌ی جدید با افزودن عبارت ZERO قصد دارند این موضوع را به صورت نرم و زیر پوستی منتقل کنند.

در قسمت بخش داستانی Dragon Ball: Sparking! ZERO به نسخه‌های قبلی پایبند است و همانند آن‌ها شروع بخش داستانی از قسمت اول انیمه‌ Dragon Ball Z زمانی که Raditz وارد زمین می‌شود است. پایان بخش داستانی هم در انیمه‌ی Dragon Ball Super است. پس از شروع بازی تنها می‌توانید بخش داستانی را با Goku تجربه کنید اما رفته رفته کرکترهای دیگر‌ی هم برای تجربه‌ی بخش داستانی در دسترس قرار می‌گیرند. حتی این امکان وجود دارد که بخشی از داستان را با کرکتر‌های منفی پیش ببرید. باید توجه داشته باشید که طولانی‌ترین بخش داستانی همچنان برای Goku است و کرکترهای دیگر بخش‌های کوتاه‌تری را روایت می‌کنند.

بررسی بازی SpongeBob SquarePants: The Patrick Star | ماجراجویی پاتریک در بیکینی‌باتم

قابلیت تغییر داستان انیمه در Dragon Ball: Sparking! ZERO

بررسی بازی Dragon Ball: Sparking! ZERO

بخش داستانی Dragon Ball: Sparking! ZERO ترکیبی از مبارزات و روایت‌های انیمه است. در Sparking! ZERO امکان تغییر روند داستانی بازی فراهم شده است البته باید توجه داشته باشید که برای استفاده از این قابلیت نباید بازی را روی حالت ساده تجربه کنید. در قسمت‌های مختلفی در Sparking! ZERO این امکان وجود دارد که میان دو گزینه انتخاب کنید، به طور کلی یکی از گزینه‌ها طبق انیمه داستان را روایت می‌کند و دیگری داستان را تغییر می‌هد و تجربه جدیدی را خلق می‌کند. به عنوان مثال وقتی Cell هنوز به قابلیت پرفکت خود نرسیده می‌توانید با Goku با او روبه‌رو شوید. یا در بعضی موارد دشمنان را پیش از موعد تعیین شده شکست دهید.

با شروع بازی به منو‌های پیچیده و درهم برخورد می‌کنیم، این منو‌ها هرکدام از بخش‌های مختلفی تشکیل شده‌اند در ورود‌های اولیه شما به Dragon Ball: Sparking! ZERO می‌توانند حسابی گیجتان کنند. به طور کلی سه بخش از کل این منو برای شما مورد استفاده قرار می‌گیرد قسمت داستانی، نبردهای تمرینی و فروشگاه. برای آشنایی با بخش‌های سیستم مبارزاتی نسبتا پیچیده دراگون بال نیاز دارید که مدتی کوتاه یا طولانی را نسبت به خودتان به تمرین اولیه اختصاص دهید تا با شروع بازی بتوانید بدون دردسر در آن پیش بروید. اگر قصد دارید Dragon Ball: Sparking! ZERO روی رایانه شخصیتان تجربه کنید حتما از قبل مطمئن شوید که یک گیم‌پد دارید زیرا تجربه‌ی بازی با موس و کیبورد اصلا خوشایند نیست.

طراحی سه بعدی Dragon Ball: Sparking! ZERO

بررسی بازی Dragon Ball: Sparking! ZERO

خوشبختانه در Dragon Ball: Sparking! ZERO مانند مجموعه Tenkaichi شاهد فضاسازی سه بعدی هستیم و خبری از فضای دوبعدی نیست. برای انجام مبارزات محدودیتی وجود ندارد و می‌توان در آسمان، زمین و دریا به مبارزه پرداخت. اکثر بخش‌های موجود در محیط Dragon Ball قابل تخریب هستند و این تخریب‌ها با انیمیشن‌های مختلف می‌توانند حس و حال جالبی را به شما منتقل کنند. همچنین با استفاده از قدرت Ultimate Move می‌توانید کره زمین را به کل نابود کنید و روی خرابه‌های آن به تجربه‌ی بازی ادامه دهید.

کرکترها‌ی بازی Dragon Ball: Sparking! ZERO بسیار زیاد هستند و تمامی کرکترهای انیمه‌ دراگون بال Z ،GT و Super در آن حضور دارند. تعداد زیادی از کرکترها در شروع بازی قفل هستند، برای باز کردن آن‌ها یا باید بخش داستانی را کامل کنید و یا آن‌ها را از فروشگاه بازی بخرید. در زمان انتشار ۱۸۰ کرکتر در Dragon Ball: Sparking! ZERO حضور دارند. سازندگان ادعا کردند پس از انتشار بسته‌های الحاقی تعداد کرکترهای بازی از ۲۰۰ کرکتر هم بیشتر می‌شود. یکی از مواردی که به بازی افزوده شده Skill Counter است. این بخش ظرفیت شما برای انجام حرکات مختلف را نشان می‌دهد و در کنار خط انرژیتان قرار دارد که در طول مبارزه به صورت خودکار شارژ می‌شود.

بخش‌های مختلف Dragon Ball: Sparking! ZERO

نقد و بررسی بازی Dragon Ball: Sparking! ZERO

با پیش روی در داستان کرکترها و لباس‌های جدید باز می‌شوند همچنین پول بازی به نام Zenie به شما داده می‌شود و می‌توانید مواردی که دوست دارید را از فروشگاه بازی تهیه کنید. در منوی شخصی‌سازی هم این امکان وجود دارد که ظاهر کرکتر دلخوهتان را تغییر دهید. در Dragon Ball: Sparking! ZERO بخش جدیدی با نام Custom Battle اضافه شده است. شما در این بخش می‌توانید سناریوی ذهنی خودتان را از انیمه‌ دراگون بال خلق کنید و آن را تجربه کنید و حتی در اختیار دیگر بازیکنان قرار دهید. برای به اشتراک گذاری سناریویتان باید اول یک بار خودتان به طور کامل آن را تجربه کنید.

آخرین بخش بازی هم Tournament است، در این قسمت می‌توانید در تورنومنت‌های مختلف شرکت کنید و خود را به چالش بکشید. برای مثال می‌توانید وارد تورنومنت قدرت انیمه دراگون بال سوپر بشوید. باید حواستان باشد که در این تورنومنت امکان پراز وجود ندارد. همچنین می‌توانید تورنومنت مورد نظر خود را با قوانین شخصی‌سازی شده طراحی کنید.

سیستم مورد نیاز:

  •  OS: Windows 10
  •  Processor: Intel Core i5-9600K / AMD Ryzen 5 2600
  • Memory: 8 GB RAM
  •  Graphics: Nvidia GeForce GTX 980 / AMD Radeon RX 590 / Intel Arc A750

بررسی بازی Cyberpunk ۲۰۷۷ | انسان مدرن، غوطه‌ور در منجلاب متعفن کاپیتالیسم

در بخش فنی Dragon Ball: Sparking! ZERO به صورت کلی خوب عمل می‌کند اما باگ‌هایی در قسمت دوربین بازی دیده می‌شود. ساخت بازی توسط موتور بازی سازی آنریل انجین ۵ انجام شده است و همین موضوع باعث می‌شود نتوان این اثر را روی کنسول‌های نسل هشتم تجربه کرد. نرخ فریم Dragon Ball: Sparking! ZERO روی ۶۰ قفل شده است که میان بازی‌های فایتینگ موضوعی معمول به حساب می‌آید.

در صورتی که از طرفداران انیمه دراگون بال باشید بازی Dragon Ball: Sparking! ZERO می‌تواند تجربه‌ای لذت بخش و کامل را نسبت به آثار ویدیویی برگرفته از این انیمه تا به‌ حال برایتان رقم بزند. در صورتی هم که طرفدار بازی‌های فایتینگ هستید تجربه Dragon Ball: Sparking! ZERO خالی از لطف نیست و می‌تواند برای مدتی شما را سرگرم خود کند.

سوالت متداول:

نمره متاکریتیک بازی Dragon Ball: Sparking! ZERO چند است؟

بازی Dragon Ball: Sparking! ZERO در سایت متاکریتیک نمره‌ ۸۳ دریافت کرده است.

برای نصب بازی Dragon Ball: Sparking! ZERO به چند گیگ حافظه نیاز است؟

برای نصب بازی دراگون بال اسپارکینگ زیرو به ۲۹ گیگابایت‌ حافظه نیاز است.

قیمت بازی Dragon Ball: Sparking! ZERO چقدر است؟

بازی با قیمت ۶۹.۹۹ دلار در دسترس است.

تاریخ انتشار بازی Dragon Ball: Sparking! ZERO چه زمانی است؟

بازی Dragon Ball: Sparking! ZERO در تاریخ ۱۹ مهر ۱۴۰۳ در دسترس بازیکنان قرار می‌گیرد.

Loading

source

توسط techkhabari.ir