بچه رئیس یکی از بامزه‌ترین انیمیشن‌های دریم ورکس محسوب می‌شود. با‌این‌حال بازخوردهای مختلفی نسبت به بچه رئیس وجود دارد، برخی آن را یک پسرفت و اثر بی‌محتوایی نسبت به آثار برجسته دریم ورکس مثل شرک، گربه چکمه‌پوش و کاپیتان زیرشلواری می‌دانند. در مقابل عده‌ای کمدی و سکانس‌های اسلپ استیک ‌آن را تحسین کردند و آن را کارتونی مناسب برای بزرگسالان و کودکان می‌دانستند.

با‌این‌حال قسمت اول فیلم در بخش بهترین انیمیشن اسکار در سال ۲۰۱۸ نامزد شد. همچنین قسمت دوم با بودجه ۱۲۵ میلیون‌دلاری فروش ۵۲۸ میلیون دلاری را تجربه کرد. پس اثر موفقی به شمار می‌آید. در این مطلب نگاهی به بهترین و مهم‌ترین شخصیت‌های بچه رئیس می‌اندازیم.

بچه رئیس/ تئودور لیندزی تمپلتون

بچه رئیس در واقع بچه‌ای با ذهنی بزرگسال است که درون بدن کودکی چند ساله گیر می‌کند. او در جایی از فیلم به همین نکته اشاره می‌کند و می‌گوید: «من شاید شبیه یک نوزاد به نظر برسم، ولی در واقعیت بزرگ به دنیا آمده‌ام»

تئودور ابتدا تیم را خیلی اذیت می‌کرد، به طوری که خواب و خوراک را از چشم برادر بزرگترش گرفته بود. با‌این‌حال به‌مرور با تیم دوست شد و هنگامی که تیم از اوج‌گرفتن هواپیما می‌ترسید، دستش را گرفت و به او دلداری ‌داد. تئودور در واقعیت مدیرعامل شرکت بچه یا Baby Corp است. شرکتی که بچه‌ها در آن متولد می‌شوند. سپس برای زوج‌هایی که قصد بچه‌دارشدن دارند، فرستاده می‌شوند.

با وجود این که در قسمت اول با برادر بزرگش دشمن بود، ولی در کار همیشه هوای کارمندانش را داشت و برای آن‌ها بسیار ارزش قائل بود. به همین دلیل زیردستانش از کارکردن با او لذت می‌بردند. ویژگی که خیلی از کارفرماها و مدیران امروزی آن را ندارند. در قسمت دوم تئودور ظاهری بزرگسال داشت، اما اواسط فیلم برای نفوذ به مدرسه آکورن به همراه تیم دوباره بچه می‌شود.

تمام انیمیشن‌های دریم‌ورکس از سال ۲۰۲۰ به بعد

تیم تمپلتون جونیور

تد و بچه رئیس

تیم تمپلتون شخصیت اصلی بچه رئیس است و بیشتر داستان از دید او روایت می‌شود. او در ابتدا با تئودور دشمنی داشت. به همین خاطر تلاش می‌کرد هویت او را برای پدر و مادرش افشا کند. با‌این‌حال پس از فراز و نشیب‌های زیادی با تئودور بالاخره با او آشتی کرد. تیم قوه تخیل بالایی دارد. به طوری که در قسمت اول سوار جت جنگنده‌ای می‌شد و با آن دشمنان را نابود می‌کرد. در آن سکانس‌ها فرم CGI فیلم به کارتون‌های نیکلودئون و لونی تونز تغییر پیدا می‌کند که از نظر بصری بسیار جالب و هیجان‌انگیز است.

والدین تیم همیشه برای او آهنگ Black Bird از بیتلز را می‌خواند، برای همین علاقه شدیدی به این آهنگ داشت. او در لحظات پایانی قسمت اول که ترس بر تئودور غلبه کرده بود، تیم برای آرام‌کردن او آهنگ بلک برد را خواند. انیمیشن‌ها اطلاعات درباره زمان اتفاقات فیلم به ما نشان نمی‌دهند، ولی با توجه به وجود آهنگ‌ها، ماشین‌ها و مد مردم، داستان قسمت اول در دهه ۷۰ میلادی رخ می‌دهد. علاوه بر این، داستان قسمت دوم در زمان حال سپری می‌شود.

تابیتا تمپلتون

در قسمت دوم تیم تمپلتون دیگر بزرگ شده است و صاحب دو دختر به نام‌های تابیتا و تینا می‌شود. تابیتا بزرگ‌ترین دختر او هوش زیادی دارد و بسیار خوش‌قلب است. به همین دلیل در مدرسه تیزهوشان آکورن با مدیریت دکتر اروین آرمسترانگ قبول می‌شود. او نیز مانند بچگی تیم با یک خواهر کوچک‌تر از خود مواجه می‌شود. با‌این‌وجود مانند پدرش با او دشمن نمی‌شود. در مقابل در مدرسه جدید استرش و فشار زیادی را تحمل می‌کند.

وقتی تیم و تئودور دوباره با دارویی بچه می‌شوند تا به مدرسه نفوذ کنند، پدرش تلاش می‌کند ابتدا با تابیتا دوست شود، سپس برای مقابله با فشارهای مدرسه به او کمک کند. در فیلم دوباره هفده‌سالگی، متیو پری نیز چنین کاری را برای دختر نوجوانش پس از جوان ‌شدن در دبیرستان انجام داده بود.

تینا تمپلتون

تینا تمپلتون در پایان قسمت اول به‌عنوان رقیب خواهرش معرفی شد. او تقریبا تمام اخلاقیات تئودور را در خود دارد تا قبل از اکران قسمت دوم به نظر می‌رسید؛ مانند پدرش با خواهرش دشمن می‌شود. ولی چنین اتفاقی نیفتاد؛ بنابراین، تابیتا و تینا به خواهرهای خوبی برای یکدیگر تبدیل شدند.

تینا مانند تئودور سمت بالایی در شرکت بچه دارد. همچنین در عملیات نفوذ به مدرسه آکورن نقش میانجی را بازی می‌کند؛ زیرا، چندین بار تیم و تئودور را از جروبحث‌های همیشگی‌شان دور می‌کرد و آن‌ها را به سر جای خود می‌نشاند. سپس آن‌ها را به هدف اصلی متمرکز می‌کرد. متاسفانه او برخلاف پوسترهای بچه رئیس: تجارت خانوادگی شخصیت اصلی انیمیشن محسوب نمی‌شود، او بیشتر به‌عنوان شخصیت فرعی ظاهر می‌شود. با‌این‌حال یکی از جذاب‌ترین کاراکترهای فیلم است.

کرول تمپلتون

کرول تمپلتون همسر تیم و مادر تینا و تابینا است. شباهت زیادی با ظاهر صداگذارش یعنی اوا لانگوریا ستاره سریال خانه‌دارهای ناامید دارد. در حدی که احساس می‌کنید ظاهر او به صورت CGI درآمده است. کرول حتی مانند زن‌های لاتین تبار رفتار می‌کند. همچنین مانند تیم شخصیت ساده‌ای دارد و سعی می‌کند مادر و همسر خوبی برای فرزندانش باشد. به همین خاطر کرول و تیم زوج‌های کاملی هستند و شخصیت‌شان با یکدیگر هم‌خوانی دارد.

آقا و خانم تمپلتون

آقا و خانم تمپلتون کنار بچه رئیس

جنیس تمپلتون و تد تمپلتون سینیور والدین تیم هستند. آن‌ها پدر و مادر خوبی برای تیم بودند و هیچ‌وقت از بچه‌های خود غفلت نکردند. با این‌وجود زمان‌هایی که مچ تیم را هنگام دعوا با بچه رئیس می‌گرفتند، همیشه حق را به تئودور می‌دادند و تیم را به مدت چند هفته تنبیه می‌کردند. چون اطلاعی درباره هویت مخفی تئودور نداشتند، زمانی هم که تیم می‌توانست به پدر و مادرش درباره بچه رئیس بگوید، تصمیم گرفت راز تئودور را پیش خود نگه دارد.

در قسمت دوم آن‌ها دیگر پیر شده‌اند، اما جنیس یک بار نزدیک بود، مچ بچه‌اش تیم را در عملیات مخفی بگیرد، چون به ظاهر بچگی او شک کرده بود، ولی شوهرش اصرار داشت، این بچه فقط شباهت زیادی به تیم دارد. در نهایت او نیز راضی شد و ماموریت با موفقیت ادامه پیدا کرد.

جیمبو

در کارتون‌ها همیشه رئیس‌هایی که قد کوتاهی دارند، یک زیردست نیرومند و وفادار کنار خود دارند، برای بچه رئیس این شخص جیمبو است. او همیشه در هر جایی که تئودور در موقعیت خطرناکی گیر می‌افتد، سریع به داد او می‌رسد. هنگامی که فرانسیس. ای. فرانسیس تد و بچه رئیس را پیش یک مراقب بدجنس می‌فرستد. در واقع به کمک جیمبو از چنگ آن قیم فرار می‌کنند. جیمبو با وجود هیکل درشتش قلب رئوف دارد، ولی به هیچ عنوان آدم باهوشی نیست.

استیسی

استیسی در ظاهر منشی بچه رئیس است، ولی در واقع نقش پررنگی در شرکت بیبی کورپ ایفا می‌کند؛ او برای تئودور نقش مشاور و دست‌ راست را دارد. علاوه بر این، در عملیات‌ میدانی شرکت می‌کند. در جاهایی که به نظرش تئودور تصمیم درستی نمی‌گیرد، به او گوشزد می‌کند، برخلاف ظاهر نحیف و مهربانش توانایی خوبی در جنگیدن و دفاع‌کردن از رئیس خود دارد.

او به نوعی مکمل جیمبو محسوب می‌شود؛ به همین دلیل بیشتر ویژگی‌هایشان مخالف یکدیگر اسـت، به ‌غیر از این مورد که هر دو به رئیس خود وفادار هستند. به همین دلیل در قسمت دوم این دو با یکدیگر ازدواج می‌کنند. ظاهر استیسی کمی بیننده را یاد وانلوپه در سری انیمیشن‌های رالف خرابکار از دیزنی می‌اندازد. مانند تئودور در بچه رئیس ۲ استیسی و جیمبو دیگر ظاهرشان مانند فردی بزرگسال است.

سه قلوها

بیبی کورپ علاوه بر جیمبو و استیسی سه کارمند سه‌قلو به نام‌های فرد، ریک و دروین در خود دارد. سه‌قلوها در واقع یک روح در سه بدن هستند؛ زیرا اخلاقیاتشان دقیقا مشابه یکدیگر است. فقط در بچه رئیس ۱ ریک، لباس خرسی زرد، فرد لباس گربه‌ای آبی و دروین لباس قورباغه‌ای سبز می‌پوشند. آن‌ها هر چه که رئیس‌شان می‌گوید را تکرار و تایید می‌کنند؛ بنابراین، بیشتر در شرکت به‌عنوان افرادی بله‌قربان‌گو شناخته می‌شوند.

در بچه رئیس ۲ سه‌قلوها بزرگ و به پلیس‌هایی وظیفه‌شناس تبدیل می‌شوند. با‌این‌وجود تشخیص آن‌ها از یکدیگر در قسمت دوم کار آسانی نیست. چون هر سه یونیفورمی مشترک به تن دارند، علاوه بر این، هر سه سوار موتوری مشترک می‌شوند. خب حالا نوبت معرفی ویلن‌های مجموعه است، اولین ویلن را با فرانسیس ای فرانسیس شروع می‌کنیم.

فرانسیس ای فرانسیس

فرانسیس ای فرانسیس مدیرعامل شرکت توله‌سگ‌ها یا Puppy Co است. این شرکت در واقع نقطه مقابل بیبی کورپ محسوب می‌شود. چون هر چقدر بیبی کورپ برای رفاه و رسیدگی به نوزادان تلاش می‌کند. فرانسیس و پاپی کو در جهت نابودی این شرکت قدم برمی‌دارند.

او در ابتدا برای بیبی کورپ کار می‌کرد، ولی بر اثر حوادثی از شرکت اخراج شد و تصمیم به انتقام از بیبی کورپ گرفت. نقشه شیطانی او جایگزین‌کردن بچه‌ها به‌جای توله‌سگ‌ بود. به همین دلیل تبلیغات و بازاریابی زیادی را برای فروش سگ‌ها به راه انداخت و تا حد زیادی هم در این راه موفق بود.

دکتر اروین آرمسترانگ

اروین آرمسترانگ برخلاف فرانسیس بچه‌ها را دوست دارد. در مقابل هیچ احترام و ارزشی برای والدین قائل نیست. او عقاید مسمومی را درباره خانواده در مدرسه خود ترویج و سعی می‌کرد ارزش خانواده را در نظر دانش‌آموزانش زیر سوال ببرد.

آرمسترانگ عامل جنگ‌ها و آلودگی‌های زیست‌محیطی را والدین می‌دانست. نقشه او هیپنوتیزم کردن و تبدبل پدر و مادرها به زامبی‌های بی‌مغزی توسط یک اپ بود. او همچنین ارتشی از روبات‌ها و نینجاهای کوچک را در اختیار خود داشت؛ بنابراین، یکی از باهوش‌ترین ویلن‌های سری به شمار می‌آید. به نظر شما بهترین شخصیت بچه رئیس کدام است؟ در بخش نظرات آن را در میان بگذارید.

تمام چیزهایی که درباره شرک ۵ می‌دانیم

سوالات متداول

بچه رئیس ۳ در چه تاریخی اکران می‌شود؟ اطلاعات معتبر و دقیقی درباره قسمت سوم مجموعه وجود ندارد.

منبع: tvtropes


بهترین بازی‌های ۲۰۲۴ خودمون رو مشخص کردیم

 

 

 

 

 

 

Loading

source

توسط techkhabari.ir