کمپانی اپل در سپتامبر ۲۰۲۴ در کنار گوشی‌های آیفون سری ۱۶ از هندزفری بلوتوثی ایرپاد ۴ رونمایی کرد. هندزفری AirPod 4 جدیدترین هندزفری اپل است که از لحاظ طراحی شباهت بالایی به ایرپاد نسل‌های قبلی دارد. این هندزفری در ۲ مدل دارای anc و فاقد anc راهی بازار شده و شما می‌توانید طبق بودجه و تناسب آن با قیمت ایرپاد ۴ مدل مد نظر را انتخاب کرده و خرید را نهایی کنید.

شکل ظاهری و طراحی بهترین ایرپاد اپل در سال ۲۰۲۴

ایرپاد ۴ اپل هندزفری خوش ساختی است که از ارگونومی مناسبی بهره می‌برد. این هندزفری تنها در رنگ سفید به مرحله تولید رسیده و از لحاظ شکل ظاهری شبیه هندزفری بی سیم اپل مدل AirPods 3 طراحی شده است، یعنی گوشی‌های سمت چپ و راست به حالت Semi In Ear (نیمه در گوش) داخل گوش قرار می‌گیرند و در طراحی خبری از سری سیلیکونی یا همان سری (tip-less) نیست، بنابراین در صورتیکه قصد خرید هندزفری اپل را دارید، حتما بررسی کنید که با این نوع طراحی احساس راحتی می‌کنید یا خیر!

اپل برای بهبود طراحی ایرپاد ۴ از روشی استفاده کرده که ابعاد کیس شارژ آن نسبت به ایرپاد ۳ حدود ۱۰ درصد جمع‌و‌جورتر باشد. در ارتباط با وزن هم تغییر به خصوصی وجود ندارد؛ اما ایرپاد ۴ anc دار حدود ۱.۵ گرم وزن بیشتری نسبت به ایرپاد ۴ بدون anc دارد که اصلا این موضوع را هنگام استفاده از هر دو آن‌ها احساس نخواهید کرد.

روی بدنه کیس شارژ بهترین ایرپاد های اپل در سال ۲۰۲۴ مانند ایرپاد ۳ تنها یک چراغ LED کوچک برای نمایش شارژ وجود دارد و البته airpod 4 2024 هم مانند airpod 2 pro در قسمت پایینی به درگاه USB Type C برای اتصال به شارژر سیمی اپل مجهز شده است.

اپل اعلام کرده که شاید در طراحی و ظاهر ایرپاد ۴ تفاوت ویژه‌ای نسبت به نسل‌های گذشته احساس نمی‌کنید، اما قطعا به محض قرار دادن آن در گوش، متوجه ارتقا سطح کیفیت این محصول چه در بخش طراحی و چه در بخش تکنولوژی می‌شوید.

آیا ایرپاد ۴ اپل ضد آب است؟ تا چه میزان می‌شود روی آن حساب باز کرد؟

اگر تا به حال هنگام خواندن مطلب‌هایی مانند راهنمای خرید ایرپاد کمی دقت به بخش ضد آب بودن کرده باشید، حتما متوجه دریافت گواهینامه IPXY می‌شوید که برای هر محصول اعداد جایگزین X و Y متغییر است. اگر دوست دارید در باران و روزهای بادی به راحتی از هندزفری بلوتوثی استفاده کنید یا از پاشش قطرات آب روی هندزفری نترسید و خیالتان بابت کیفیت بدنه و صدمه ندیدن تراشه و سنسورها راحت باشد، می‌توانید ایرپاد ۴ اپل را به عنوان کامل‌ترین جواب برای سوال《بهترین ایرپاد اپل کدام است》انتخاب کنید.

در بخش بررسی ایرپاد ۴ از لحاظ مقاومت در برابر آب طبق گفته اپل متوجه خواهید شد که فرقی ندارد کدام نسخه از ایرپاد ۴ را خریداری می‌کنید، چرا که هر‌دو نسخه به گواهینامه IP54 مجهز شده‌اند و تا حد خوبی در برابر پاشش قطرات آب و گرد و غبار مقاوم هستند، بنابراین لازم است که انتظار شنا کردن با ایرپاد ۴ را به طور کل برای خود از بین ببرید.

فریاد هوش مصنوعی اپل برای AirPods 4 به گوش آسمان می‌رسد

هوش مصنوعی در دنیای تکنولوژی به صورتی قدم گذاشته است که در سال ۲۰۲۴ نبود آن در گوشی‌ها و گجت‌هایی مانند هندزفری بلوتوثی و ساعت هوشمند باعث افت رتبه کمپانی سازنده می‌شود به همین دلیل اپل هم با مجهز کردن تراشه ایرپاد ۴ به هوش مصنوعی به میدان رقابت قدم گذاشته است.

اپل در مراسم رسمی ۲۰۲۴ و در صفحه‌های اصلی سایت خود اعلام می‌کند که ایرپاد ۴ دارای anc و ایرپاد ۴ بدون anc به تراشه H2 مجهز شده‌اند و این تراشه بهترین تراشه اپل در میان انواع ایرپاد تولید شده تا این سال به حساب می‌آید؛ همچنین اپل اعلام کرده که شما با استفاده از قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که هوش مصنوعی در قلب بهترین ایرپاد های اپل ۲۰۲۴ قرار داده است، می‌توانید لذت بیشتری از مکالمه و گوش دادن به موزیک ببرید و احساس بهتری از خرید ایرپاد اپل داشته باشید.

برای مثال ویژگی head tracking یکی از قابلیت‌های اپل است که با استفاده از آن می‌توانید موزیکی که به حالت استریو دور گوش شما می‌چرخد را کنترل کنید و دیگر نیازی به گوشی یا دستگاه متصل به هندزفری جهت تغییر موزیک نداشته باشید.

در کنار هد ترکینگ می‌توانید از قابلیت اتصال به تمامی دستگاه‌های اپل مانند تلویزیون و ساعت هوشمند در کنار گوشی و مک بوک برای تجربه زندگی‌ای راحت‌تر استفاده کنید.

اگر هم قصد داشته باشید تا موزیک در حال پخش در ایرپاد ۴ را به فرد دیگری نشان دهید، می‌توانید از قابلیت اشتراک گذاری موزیک با ایرپادهای دیگر استفاده کنید؛ همچنین فراموش نکنید که شما توانایی شخصی سازی کردن محتوای در حال پخش Spatial Audio را با استفاده از هد ترکینگ (تشخیص چرخش سر) دارید.

ویژگی‌های فنی و مشخصات Airpods 4 اپل

هر دو مدل ایرپاد ۴ از بلوتوث نسخه ۵٫۳ برای اتصال به دستگاه‌هایی که ساخت خود اپل هستند، استفاده می‌کنند. در واقع این بخش از ویژگی ایرپاد ۴ به این معنی است که خرید ایرپاد۴ به عنوان گجت ویژه اپل برای اتصال به دستگاه‌هایی به غیر از آیفون، آیپد، مک بوک، اپل واچ و تلویزیون ساخت اپل (Apple TV) خریدی بی‌کاربرد به حساب می‌آید.

روی هرکدام از ایرپادهای سمت چپ و راست airpods4apple2024 میکروفون‌های دوگانه با بهره‌مندی از قابلیت Beamforming قرار دارند‌‌. در حقیقت ایرپاد ۴ به دلیل مجهز بودن به همین ویژگی می‌تواند نویز و صداهای مزاحم اطراف شما را هنگام مکالمه کاهش دهد و صدایی شفاف‌تر از ایرپاد ۳ و ایرپاد ۲ پرو به گوش مخاطبان شما برساند‌.

یکی از بدیهی‌ترین ویژگی‌های گوشی‌های ایرپاد ۴ قطعا پشتیبانی از فرمان‌های لمسی است، یعنی شما هنگام استفاده از ایرپاد ۴ هم مانند ایرپادهای گذشته و تمامی هندزفری‌ها از برندهای دیگر می‌توانید موزیک و مکالمه در حال جریان را با لمس و ضربه روی بدنه به شکل آهسته، کنترل کنید.

میزان شارژدهی باتری ایرپاد ۴ با anc و ایرپاد ۴ بدون anc متفاوت است که این اتفاق کاملا طبیعی است، چرا روشن بودن ANC باعث می‌شود تا انرژی بیشتری از باتری مصرف شود؛ البته در نظر داشته باشید که اپل بهترین ایرپاد های سال ۲۰۲۴ خودش را قطعا به‌گونه‌ای طراحی کرده است که حتی با وجود فعال بودن حالت نویز کنسلینگ باز هم حداقل ۵ ساعت شارژدهی را به شما ارائه دهد.

ایرپاد ۴ اکتیو نویز کنسلینگ

تا پیش از ورود ایرپاد ۴ به دنیای گجت‌های اپل، ایرپاد مکس بهترین و شکیل‌ترین محصول اپل به شمار می‌رفت، این هدفون به بهترین نسخه از نویز کنسلینگ و کیفیت صدای مکالمه مجهز است که در سال جدید ایرپاد ۴ anc برای رقابت با آن به میدان آمده است.

به طور جامع اگر نیاز به تمرکز و سکوت بیشتری دارید، پس خرید هندزفری anc دار از اپل را در لیست اولویت‌های خود قرار دهید. ایرپاد ۴ anc اپل در کنار تمام قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد، می‌تواند با وصل شدن به دستگاه هوشمند شما، صدای اطراف را به طور کامل حذف کند و تنها محتوای انتخابی را برای شما پخش کند. اگر دائما در رفت و آمد هستید یا در فضایی پر سر و صدا کار می‌کنید، ایرپاد ۴ اپل با anc می‌تواند بهترین گجت برای شما باشد.

 

چرا ایرپاد ۴ اپل را بخرم؟

با توجه به اینکه خود کمپانی اپل اعلام می‌کند که جواب سوال 《بهترین ایرپاد اپل کدام است》در سال ۲۰۲۴ قطعا ایرپاد۴ است، شما دلایل زیادی برای خرید این محصول خواهید داشت. در واقع اپل در سال ۲۰۲۴ از این سیاست استفاده کرده تا یک ایرپاد را در ۲ مدل مختلف با مانور دادن روی قابلیت حذف نویز و صدای اطراف که همان ANC است، راهی بازار کند، بنابراین اپل به کاربرانش اجازه انتخاب ایرپاد۴ ارزان‌تر یا ایرپاد۴ گران‌تر را می‌دهد و قابلیت ANC را کاملا به عنوان دلیلی برای اختلاف قیمت اعلام می‌کند. ایرپاد ۴ گجتی مجهز به هوش مصنوعی است که صدای موزیک را با توجه به اکولایزرهای تعبیه شده طبق سلیقه شما شخصی سازی می‌کند و صدایی با وضوح بالا را برای شما پخش می‌کند. ایرپاد ۴ اپل گزینه‌ای مناسب و به روز برای خرید در سال ۲۰۲۴ به حساب می‌آید.

source

توسط techkhabari.ir