ریمیک بازی Until Dawn از آن دسته پروژه‌هایی بود که سوالات زیادی در ذهن مخاطبان ایجاد کرده بود، چراکه اساسا کسی آرزوی تجربه آن را نداشت. و این در حالی است که طرفداران از سال‌های پیش التماس عرضه یک نسخه ریمیک یا حتی ریمستر بازی بلادبورن (Bloodborne) را دارند و سونی همچنان به آن‌ها توجهی نمی‌کند.

بازی Until Dawn هم با وجود کیفیت بالا و نقاط قوت متعدد، هیچ‌گاه طرفداران آنچنانی و زیادی نداشته است و عرضه ریمیک آن روی پی‌سی نیز به خوبی این موضوع را منعکس می‌کند. این بازی که چندی پیش روی استیم عرضه شد، توانسته نهایتا به آمار ناموفق و ضعیف ۲,۶۰۷ بازیکن همزمان در این پلتفرم برسد. سونی اخیرا روی دور تولید نسخه‌های ریمستر و ریمیک برای عناوین انحصاری خود افتاده و خب شکست ریمیک Until Dawn نشان می‌دهد کمپانی بزرگ ژاپنی باید بیشتر به اهمیت پروژه‌های آینده خود توجه کند. این مورد در رابطه با ریمستر تازه معرفی شده Horizon Zero Dawn هم صدق می‌کند که صدای خیلی از طرفداران را درآورده و آن‌ها چنین پروژه‌هایی را بی‌ثمر و فاقد اهمیت و ارزش می‌دانند.

ریمیک Until Dawn

جدای از مسئله تعداد بازیکنان همزمان، ریمیک جدید سونی از نظر نمرات منتقدان هم عملکرد خوبی نداشته و نظرات استیم آن نیز در حالت میکس قرار دارد. این بازی در سایت متاکریتیک به واسطه ۱۹ نقد منتشر شده، به نمره متوسط ۷۶ از ۱۰۰ رسیده است. البته ذات انتشار چنین ریمیکی توسط سونی تنها مشکل ماجرا نیست، چراکه خیلی از بازیکنان از وجود باگ‌های فراوان در بازی گله کرده‌اند. در واقع برخی باگ‌های Until Dawn در زمان عرضه چنان بد بوده که عده‌ای از کاربران موفق به اتمام بازی نشده‌اند و کرش‌های متعدد همه چیز را خراب کرده است. البته آپدیت شماره یک بازی که اخیرا منتشر شده برخی مشکلات را برطرف کرده اما همچنان با یک عنوان بی‌نقص طرف نیستیم.

فیلم‌برداری لایو اکشن Until Dawn آغاز شده است

یکی دیگر از مواردی که اخیرا حسابی برای سونی دردسر ایجاد کرده، الزام ساخت حساب کاربری PSN برای پی‌سی بازان است. این موضوع تاکنون چندین بار خشم مخاطبان را به همراه داشته اما به نظر می‌رسد سونی دیگر نمی‌خواهد بر اساس خواسته طرفداران عمل کند. متاسفانه سرویس PSN در برخی کشورهای دنیا در دسترس نیست و به همین جهت برخی بازیکنان به کل قابلیت تجربه عناوین سونی – که چنین الزامی برایشان تعیین شده – را روی پی‌سی ندارند.

با وجود تمام انتقادها، در پایان باید گفت که ریمیک بازی Until Dawn در مجموع اثر قابل قبول و جذابی است که توانسته با گرافیک و قابلیت‌های مدرن، تجربه اورجینال و ترسناک بازی را وارد سطح جدیدی کند. بازی اصلی آنتل داون در سال ۲۰۱۵ میلادی برای کنسول پلی استیشن ۴ منتشر شده و طبق آخرین آمار رسمی چیزی بالغ بر ۴ میلیون نسخه فروخته بود.

منبع: Tech4Gamers


Loading