در این شکی نیست که God of War (خدای جنگ) یکی از تاثیرگذار، مهم‌ترین و پرطرفدارترین فرنچایزهای دنیای ویدیو گیم محسوب می‌شود. بازی‌های مختلف این سری همه چیز داشته‌اند؛ از شخصیت‌های جذاب و به‌یادماندنی گرفته تا خطوط داستان جنون‌آمیز و پرفراز و نشیب. حال یک گزارش جدید نشان می‌دهد حماسه یونانی گاد آو وار قرار است با چند نسخه ریمستر به خانه مخاطبان بازگردد.

خیلی از طرفداران God of War وجود دارند که بازی‌های عرضه شده پیش از نسخه ریبوت ۲۰۱۸ را خیلی بیشتر دوست دارند و از تغییرات به وجود آمده در فرنچایز راضی نیستند. و خب تفاوت‌ها را که کنار بگذاریم، تمام بازی‌های اصلی سری خدای جنگ چیزی کم از شاهکار نداشته‌اند و دو نسخه اخیر و فوق‌العاده فرنچایز نیز از این قائده مستثنی نیستند. از زمانی که سونی سیاست عرضه ریمستر و ریمیک بازی‌های انحصاری خود را وارد عرصه کرده، خیلی از مخاطبان در انتظار رونمایی از نسخه بهبودیافته بازی‌های قدیمی‌تر گاد آو وار نشسته‌اند.

نقش مرگ در آینده God of War؛ چگونه اسطوره‌شناسی می‌تواند گیم‌پلی را متحول کند

بر اساس صحبت‌های یک لیکر معتبر به نام Lunatic Ignus، چندین ریمستر از سری گاد آو وار در دست ساخت قرار دارد. وی که این اطلاعات را در دیسکورد به اشتراک گذاشته، ادعا دارد سونی در مارس ۲۰۲۵ از ریمستر سه‌گانه God of War رونمایی خواهد کرد. باتوجه به اینکه Ignus واضحا به واژه «ریمستر» اشاره می‌کند، طرفداران نمی‌توانند انتظار تغییرات اساسی یا بازسازی کامل بازی‌ها را داشته باشند و در بهترین حالت با یک سری نسخه بهبود یافته از نظر گرافیکی مواجه خواهیم بود.

جالب است بدانید در میان گزارشات مختلف نام بازی God of War Ascension هم برای عرضه یک نسخه ریمستر به چشم می‌خورد. Ascension بخشی از سه‌گانه اصلی گاد آو وار محسوب نمی‌شود اما خب به عنوان پیش‌درآمد آن طرفداران وفادار زیادی دارد. گفته می‌شود ساخت نسخه‌های ریمستر بر عهده تیم‌هایی از سانتا مونیکا و Nixxes (زیرمجموعه سونی) قرار دارد.

اولین بازی God Of War توسط یکی از طرفداران با آنریل انجین ۵ بازسازی شد

سال آینده سری خدای جنگ بیستمین سالگرد خود را جشن می‌گیرد و بر همین اساس معرفی نسخه‌هایی تازه از فرنچایز ابدا دور از انتظار نیست. در پایان باید گفت با اینکه Lunatic Ignus پیش از این بارها دست به انتشار اخبار دقیق و درستی زده، فعلا مخاطبان نمی‌توانند از صحت موضوع به شکل صد درصدی اطمینان داشته باشند و همگی باید منتظر اعلامیه و معرفی رسمی پروژه‌ها از سوی سونی یا سانتا مونیکا باشیم.

منبع: Tech4gamers


Loading