دنیای آثار پیکسار و خصوصا انیمیشن داستان اسباب بازی (Toy Story) آنقدر جذاب است که می‌توان تا همیشه از آن نوشت و درباره‌اش صحبت کرد. به همین منظور در مقاله امروز قصد داریم با یکی دیگر از کاراکترهای این فرانچایز محبوب، یعنی بو پیپ (Bo Peep) بیشتر آشنا شویم. بو پیپ یکی از شخصیت‌های فرعی داستان و کاراکتر مکمل انیمیشن چهارم است.

او یک مجسمه چینی و دوست دختر قدیمی کلانتر وودی است. بو و گوسفندش در واقع به عنوان دکور لامپ کنار تخت خواب مالی، خواهر کوچک‌تر اندی عمل می‌کنند. در یک مقطع او به آن‌ها اهدا شده بود و بنابراین دیگر برای خودش مالکی در نظر نمی‌گرفت.

معرفی شخصیت‌های داستان اسباب بازی | آقای سیب زمینی

تاریخچه شخصیت بو پیپ

این شخصیت از یک شعر کودکانه و قدیمی به نام Little Bo-Peep الهام گرفته شده است. بو تقریبا جزو اسباب بازی‌های اندی در نظر گرفته می‌شود و تنها عشق وودی است و زمانی که او در مشکلات غرق می‌شود، آرامش و عشق را برایش فراهم می‌کند. او در خلوت خود شخصیت رمانتیک‌تری دارد و به صورت جسورانه‌تری صحبت‌های عاشقانه می‌کند و همین وودی را جذب آن کرده است.

بو و گوسفندانش مدتی بعد از تولد مالی همراه با لامپ خریداری شدند، زیرا کودک از تاریکی می‌ترسید که به گفته وودی این حقیقت « قلب هر اسباب بازی را می‌شکند». لامپ به مالی دلداری می داد و او اغلب دستش را روی پای بو می گذاشت.

توسعه شخصیت بو پیپ

انیمیشن داستان اسباب بازی

در ابتدا، قرار بود دوست دختر وودی در اولین انیمیشن داستان اسباب بازی به جای بو پیپ، یک عروسک باربی باشد، اما شرکت Mattel این مجوز را به دیزنی نداد. با این حال، پس از موفقیت Toy Story (و افزایش فروش برای عروسک‌ Mr. Potato Head و دیگر اسباب‌بازی‌های برجسته)، Mattel به دیزنی اجازه داد تا عروسک‌های باربی را در Toy Story 2، ۳ و ۴ داشته باشد.

در یک ورژن اولیه از داستان که در نهایت لغو شد، بو در واقع اولین کسی بود که وودی را به پرتاب کردن عمدی باز از پنجره متهم کرد و همچنین در پرتاب شدن وودی از تخت (و بعدا به لطف اسلینکی از پنجره) مشارکت داشت. علاوه بر این، او در این نسخه کمی متفاوت به نظر می‌رسید و لهجه‌ی خوشگل جنوبی داشت که توسط کت سوسی اجرا شده بود.

نقش کوچک بو پیپ در این مجموعه پس از اولین فیلم در The Art of Toy Story 3 توضیح داده شده است. بو پیپ در میان بازیگران اصلی فیلم اول و اسباب بازی‌های اندی نبود بلکه بخشی از یک چراغ چینی بود. در اتاق خواب مالی وقتی با شخصیت‌های اصلی سفر می‌کرد، بو به راحتی می‌توانست در حین انجام بدلکاری‌های خطرناک به میلیون‌ها قطعه تبدیل شود.

به دلیل ناتوانی در یافتن یک نقطه قابل باور در داستان، بو پیپ فقط در ابتدا و انتهای انیمیشن داستان اسباب بازی ۲ ظاهر می‌شود. او در نهایت از انیمیشن سوم کنار گذاشته شد، زیرا مالی و اندی دیگر او را نمی‌خواستند.

ویژگی‌های شخصیتی بو پیپ

بو پیپ یک اسباب بازی بسیار رمانتیک و آرام است. او احساسات شدیدی نسبت به وودی دارد که باعث می‌شود در زمان‌هایی حتی کارهای بد وودی را درست درک نکند. با این حال او شخصیت آزاده‌ای دارد و تنها چیزهایی که خودش با چشمش می‌بیند، باور می‌کند.

زمانی که او به اتاق مولی منتقل می‌شود، بیشتر در میان اسباب بازی‌های او به یک رهبر تبدیل می شود، زیرا وودی او را به عنوان بهترین فرد در کمک به آرام کردن مالی و گریه‌هایش در شب توصیف می کند که اغلب باعث ناراحتی همه می‌شود. از زمانی که Bo Peep از اندی جدا شد، دیدگاه متفاوتی نسبت به زندگی پیدا کرد.

او به عنوان یک اسباب بازی گمشده، هرگز نگران دوست داشته شدن توسط یک کودک نبود و برای دیدن دنیا به تنهایی آماده بود. با این حال، علی‌رغم این تغییر دیدگاه، بو هنوز به مالی کمی علاقه داشت، زیرا خاطرات مشترکی با او داشت.

بنابراین او مالی را متقاعد کرد که به وودی کمک کند تا اسباب‌بازی‌ای را پیدا کند که متعلق به صاحب جدیدش، بانی است. همچنین، به نظر می‌رسید که بو از شنیدن این که حال اندی خوب است و بیشتر دوستان قدیمی‌اش با یک دختر کوچک بودند خوشحال شده است.

ویژگی‌های ظاهری بو پیپ

بو به همراه گوسفندانش یک عروسک چینی است. او موهای بلوند، چشمان آبی و گونه‌های گلگون دارد. لب‌هایش صورتی رنگ بوده و رنگ پوستش روشن بوده و قدبلند و کشیده است.

در دو فیلم اول، لباس او شامل یک کلاه صورتی با روبان سفید، یک لباس صورتی با دامن بلند، به صورت پقی و ​​سفید که دارای خال‌های صورتی بود، با دو کت و دامن دیگر یا دامن حلقه‌ای زیر آن برای حفظ شکلش بود.

در انیمیشن چهارم داستان اسباب بازی او ظاهری به روز دارد: پوستش روشن‌تر و چشمانش گشادتر است. در صحنه فلش بک ابتدایی، لباس او ظاهر یکسانی دارد، اما رنگ‌ها روشن‌تر هستند، و لباس او گشادتر است تا بو بتواند آزادانه‌تر حرکت کند. زمانی که او به یک اسباب بازی گم شده تبدیل می‌شود، حالت پژمرده‌ای به خود گرفته و پوست او، به خصوص اطراف صورت و بازوهایش، لب‌پریده می‌شود. کلاه او در اثر انفجار لامپ چراغ سوخته و دور انداخته شد.

معرفی شخصیت‌های انیمیشن داستان اسباب بازی | امپراتور زورگ

انیمیشن Toy Story

انیمیشن داستان اسباب بازی

در انیمیشن اول Toy Story، اندی یک صحنه نمایش به راه انداخته که در آن بو پیپ به عنوان یک دختر چوپان نگران و مضطرب به تصویر کشیده شده است. زیرا آقای سیب زمینی در حال دزدی از بانک است و او را با اسلحه تهدید می‌کند. او می‌گوید که بو پیپ نباید صحبت کند، وگرنه گوسفندانش را زیر می‌گیرد که این بو را وحشت‌زده می‌کند. سرانجام بو درخواست کمک می‌کند و وودی مانند همیشه وارد ماجرا می‌شود و او را نجات می‌دهد.

پس از آن که باز لایتیر وارد اتاق اندی می‌شود، بو نیز مانند سایر اسباب بازی‌ها تحت تاثیر این رنجر فضایی قرار می‌گیرد. وودی نیز از حسادت به بو به صورت زمزمه می‌گوید که انگار اسباب بازی‌ها تا به حال یک اسباب بازی جدید ندیده‌اند. اما بو پیپ از آن‌ها دفاع می‌کند و می‌گوید که ویژگی‌های باز بسیار بیشتر یک از عروسک عادی است.

انیمیشن Toy Story 4

بو پیپ با یک نقش اصلی به انیمیشن چهارم برمی‌گردد. در این فیلم مشخص می‌شود که  او در واقع اسباب بازی مالی و بخشی از یک چراغ است، علیرغم اینکه به این جزئیات در دو فیلم اول توجه نشده بود. همچنین مشخص می‌شود که چگونه بو از اسباب‌ بازی‌های اندی حدود هفت سال قبل از وقایع انیمیشن Toy Story 3 جدا شد.

نکات جالب درباره شخصیت Bo Peep

  • دلیل اصلی این که چرا بو پیپ هرگز مانند سایر اسباب بازی‌ها به ماجراجویی نپرداخت، ماهیت چینی شکننده‌اش بود، که او را بیش از سایر اسباب‌بازی‌های بادوام‌تر در معرض خطر دائمی آسیب یا کشته شدن قرار می‌داد. از قضا، بو در داستان اسباب بازی ۴، شخصیت ماجراجویانه تری پیدا کرده بود و دائما خود را در معرض خطر پارکور و ماموریت‌های نجات برای دیگران قرار می‌داد.
  • با این که بو پیپ، دختر محبوب وودی است، اما بسیاری «جسی» را با او اشتباه می‌گیرند و تصور می‌کنند او دوست دختر وودی است.
  • بو تنها شخصیت داستان اسباب بازی است که اسباب بازی واقعی او از مواد مشابه فیلم ساخته نشده است – عروسک‌های او از پلاستیک معمولی شبیه چینی ساخته شده اند، زیرا چینی برای کودکان خطر شکستن دارد.

منبع: Disneyfandom


بهترین بازی‌های ۲۰۲۴ خودمون رو مشخص کردیم؛ میزگیم با امید لنون و گلخان

بهترین بازی‌های ۲۰۲۴ خودمون رو مشخص کردیم

Loading

source

توسط techkhabari.ir