آیا دوست دارید اجرای بازی‌های پلی‌استیشن را روی مک خود تجربه کنید؟ اگر شما هم از آن دسته گیمرهایی هستید که به دنیای رنگارنگ بازی‌های پلی‌استیشن عادت کرده‌اید، اما می‌خواهید آن‌ها را روی سیستم‌ عامل مک خود نیز امتحان کنید، باید بگوییم که با وجود روش‌های موجود، امکان بازی در مک نیز برای شما فراهم شده است. با سیب اپ مک همراه باشید تا نحوۀ انجام این کار را با شما به اشتراک بگذاریم.

انتشار برترین بازی‌های موجود برای پلی‌استیشن

از زمان عرضۀ اولین کنسول پلی‌استیشن، این برند به یکی از بهترین پلتفرم‌های بازی در جهان تبدیل شد. با این حال برخی از گیمرها به دلایلی مثل طراحی زیبا، عملکرد روان، نرم‌افزارهای حرفه‌ای و گاهی عدم دسترسی به پلی‌استیشن، سیستم‌ عامل مک را ترجیح می‌دهند. با این حال برای کسانی که به تازگی قرار است این مسیر بازی را نیز تجربه کنند، این سؤال ایجاد می‌شود که می‌توان این دو دنیای متفاوت را با هم ترکیب کرد؟ پاسخ مثبت است، اما قبل از آن بد نیست اشاره‌ای به انتشار برترین بازی‌های موجود برای کنسول پلی‌استیشن داشته باشیم.

پلی‌استیشن از زمان عرضۀ خود تا به امروز، میزبان برترین و محبوب‌ترین بازی‌های ویدئویی با ایجاد تجربه‌ای بی‌نظیر برای گیمرها بوده است. این پلتفرم با ارائۀ بازی‌های باکیفیت همیشه در صدر انتخاب کاربران بوده است. از بازی‌های اکشن گرفته تا ماجراجویی و حتی مسابقات اتومبیل‌رانی و سایر ورزش‌ها، این دستگاه برای هر سیلقه‌ای بازی خاص خود را ارائه می‌دهد. در ادامه به انتشار برترین بازی‌های موجود برای این کنسول پرطرفدار می‌پردازیم:

  • بازی Fortnite
  • بازی Call of Duty
  • بازی EA Sports FC 24
  • بازی Grand Theft Auto V
  • بازی ROBLOX
  • بازی Minecraft
  • بازی Rocket League
  • بازی NBA 2K24

 

 

آیا امکان اجرای بازی‌های پلی‌استیشن در مک وجود دارد؟

بله این امکان وجود دارد که بازی‌های پلی‌استیشن را روی مک اجرا کنید، اگر چه بسته به روش مورد نظر ممکن است محدودیت‌هایی برای شما وجود داشته باشد.

استفاده از استریمینگ

در این روش می‌توان با استفاده از سرویس‌های استریم مختلف بازی را به صورت آنلاین و از طریق یک اتصال اینترنتی انجام دهید. با کمک روش استریمینگ دیگر نیازی به دانلود بازی ندارید زیرا می‌توانید این کار را به شکل اشتراکی انجام دهید. در این روش باید به سرعت اینترنت دقت داشته باشید تا حین بازی دچار کندی و مشکل نشوید. اگرچه برخی از سرویس‌ها نیز رایگان نیستند و به پرداخت حق اشتراک نیاز دارند.

استفاده از شبیه‌سازها

یکی دیگر از روش‌های اجرای بازی‌های پلی‌استیشن، استفاده از برنامه‌های شبیه‌ساز است. برای مثال نرم‌افزارهایی همچون PCSX2 و RPCS3 شرایطی را ایجاد می‌کنند تا به کمک آن‌ها بازی‌های پلی‌استیشن ۲ و ۳ را روی مک خود اجرا کنید. البته این روش نیز محدودیت‌های خاص خود را دارد. برای مثال برخی از محبوب‌ترین بازی‌ها قابلیت اجرا با این روش را ندارند. از سوی دیگر برای اجرای سریع بازی، سیستم شما باید سخت‌افزار قدرتمندی داشته باشد که البته این مورد برای تمامی روش‌ها باید در نظر گرفته شود.

استفاده از Remote Play

اگر به دستگاه پلی‌استیشن دسترسی دارید و تنها دوست دارید که بازی‌های مک را از راه دور انجام دهید یا از کیفیت آن بهره‌مند شوید، می‌توانید با کمک ابزاری به نام Remote Play، صفحه‌نمایش پلی‌استیشن خود را به شکل بی‌سیم روی مک پخش و اجرا کنید و از این طریق به انجام بازی بپردازید.

آموزش اجرای بازی‌ها در مک

با استفاده از روش‌های مختلف می‌توانید با استفاده از کنترلر، بازی خود را روی مک انجام دهید. البته بسته به روشی که انتخاب می‌کنید، نحوۀ انجام آن متفاوت است. در ادامه به آموزش ۲ روش محبوب اجرای بازی مک به شکلی جداگانه می‌پردازیم.

اجرای بازی با Remote Play

برای اجرای بازی‌های پلی‌استیشن با کمک نرم‌افزار Remote Play، باید مطابق با مراحل زیر پیش بروید:

  1. برای شروع باید اپلیکیشن Remote Play را از طریق مرجعی معتبر همچون سیب اپ مک دانلود و مراحل نصب آن را طی کنید.

  2. برای اینکه مطمئن شوید ارتباط بین کنسول بازی و مک برقرار است، باید از اتصال هر دو دستگاه به یک شبکه اطمینان حاصل کنید.

  3. در ابتدا باید Remote Play را در سیستم‌عامل مک خود راه‌اندازی کنید و با اکانت سونی خود به آن لاگین شوید.

  4. در ادامه باید کنترلر را به کمک کابل USB به سیستم وصل کنید تا با جست‌وجوی خودکار، اتصال برقرار شود.

  5. کمی بعد صفحۀ پلی‌استیشن روی سیستم‌عامل مک شما ظاهر می‌شود که با انجام تنظیمات لازم آن می‌توانید بازی‌ها را از راه دور کنترل کنید.

 

 

اجرای بازی با شبیه‌ساز PCSX

در صورتی که قصد دارید از شبیه‌سازها استفاده کنید، باید از روش زیر کمک بگیرید:

  1. مرورگر سافاری خود را باز کنید و با تایپ عبارت PCSX به وب‌سایت رسمی این برنامه بروید.

  2. در قدم بعد باید با پیدا کردن گزینۀ دانلود این نرم‌افزار، روی آن کلیک کنید. دقت داشته باشید که نسخۀ دانلودی باید متناسب با سیستم‌عامل مک باشد.

  3. در این مرحله باید فایل Bios را با توجه به نوع کنسول پلی‌استیشن (۱، ۲ یا ۳) خود دانلود و آن را از حالت فشرده خارج کنید.

  4. در این مرحله باید نرم‌افزار PCSX را نصب کنید. حین اجرای این برنامه با پیغامی مواجه می‌شوید که حاوی عبارت Missing Bios است. در این مرحله نیاز است که گزینۀ Finder را انتخاب و فایل Bios با فرمت Bin را باز کنید.

  5. حال نوبت دانلود رام بازی از یک مرجع معتبر است. بعد از دانلود باید رام بازی را از حالت فشرده خارج کنید.

  6. در نهایت نیز با رفتن به شبیه‌ساز، روی Run کلیک کنید تا بتوانید بازی مورد نظر را اجرا کنید.

 

 

سیب اپ مک

جمع‌بندی

با وجود برخی از محدودیت‌ها کاربران می‌توانند برای اجرای بازی‌های پلی‌استیشن از سیستم‌ عامل مک استفاده کنند. با توجه به پیشرفت تکنولوژی به طور مستمر به تعداد این روش‌ها افزوده می‌شود و امکان استفاده از سرویس‌های مختلف در حال بهبود است. اما در حال حاضر امکان کمک گرفتن از استریم، سرویس Remote Play و برنامه‌های شبیه‌سازی برای انجام بازی مک وجود دارد.

با توجه به نکات مهمی همچون سرعت اینترنت، قدرت سخت‌افزار مک، تنظیمات شبیه‌ساز و کیفیت استریم می‌توانید از انجام بازی پلی‌استیشن مورد علاقۀ خود در مک لذت ببرید. برای انجام این کار نیز می‌توانید از سیب اپ مک به عنوان یک اپ استور ایرانی قدرتمند و معتبر کمک بگیرید.

 

source

توسط techkhabari.ir