همان‌طور که پیش از این هم حدس زده بودیم به نظر می‌رسد که داستان فیلم جوکر ۲ به یکی دیگر از ویلن‌های مهم دنیای بتمن هم می‌پردازد. تاد فیلیپس که کارگردان فیلم مذکور محسوب می‌شود این نظریه را تایید کرده و اطلاعات تکمیلی را هم به اشتراک گذاشته است.

فیلم Joker: Folie a Deux که واکنش‌های ضد و نقیضی را از سمت مخاطبین و منتقدان دریافت کرده، یک پیچش داستانی جذاب دارد. علاوه بر خود جوکر و لیدی گاگا که شخصیت‌های اصلی فیلم جوکر ۲ محسوب می‌شوند، یکی دیگر از دشمنان بزرگ بتمن نیز در داستان حضور پیدا می‌کند. هاروی دنت که او را بیش‌تر با لقب دو چهره (Two Face) می‌شناسیم در داستان فیلم مورد بحث حضور دارد و در یکی از صحنه‌ها در مقابل دوربین قرار می‌گیرد.

تماشای ویدیوی بهترین بازی‌های ۲۰۲۴ خودمون رو مشخص کردیم؛ میزگیم با امید لنون و گلخان

پس از خلق کلی آشوب و دردسر جوکر و هارلی کویین در داخل دیوارهای دادگاه گاتهام سیتی قرار می‌گیرند تا محاکمه شوند. در این شرایط هاروی دنت به عنوان وکیل مدافع شهر گاتهام سیتی حضور پیدا می‌کند تا دو شخصیت مذکور را به سزای اعمال‌شان برساند. در این صحنه ما چند تا از شخصیت‌های فیلم اول را هم مشاهده می‌کنیم که برای اظهار نظر در مورد وضعیت روانی آرتور فلک در دادگاه حاضر شده‌اند.

به هر حال در این میان رویدادهای غیرمنتظره‌ای رخ می‌دهد و در فضای بیرونی دادگاه یک بمب منفجر می‌شود. چند ثانیه بعد دوربین به سمت شخصیت هاروی دنت می‌رود که به هیچ وجه وضعیت خوبی ندارد؛ چرا که پس از انفجار او از سمت پهلو روی زمین افتاده و نصف بدنش کاملا سوخته است. بدین ترتیب قوس شخصیتی ویلنی به نام Two Face آغاز می‌گردد تا یکی دیگر از دشمنان بتمن در فیلم جوکر ۲ به تصویر کشیده شود.

هاروی دنت فیلم جوکر 2

فیلم Joker: Folie a Deux به ریشه‌های وجهه تاریک هاروی دنت هم می‌پردازد

تاد فیلیپس هم که کارگردان فیلم مورد بحث به شمار می‌رود در مورد این صحنه صحبت کرد. او گفت که هدفش از خلق این سکانس پرداختن به ریشه شخصیت Two Face است که تا به حال چندین دفعه او را در اقتباس‌های سینمایی بتمن مشاهده کرده‌ایم. برای مثال اگر به تماشای فیلم «شوالیه تاریکی» از کریستوفر نولان پرداخته باشید احتمالا هاروی دنت را به یاد دارید؛ شخصیتی که آرون اکهارت در قالب او بازی می‌کرد و پس از سوختن نیمی از صورتش به Two Face تبدیل شد.

چالش بزرگ فیلم جوکر ۲؛ حضور یا عدم حضور بتمن؟

این صحنه از فیلم جوکر ۲ که در موردش صحبت کردیم یکبار دیگر نگاه متفاوت تاد فیلیپس به فیلم‌های کمیک بوکی و ابرقهرمانی را نشان می‌دهد. او بدون اینکه خود را به پیش زمینه‌های داستانی کمیک بوک‌ها محدود کند و براساس ایده‌های آن‌ها پیش برود، داستان خاص خود را می‌پردازد و از الگوی همیشگی فیلم‌های کمیک بوکی فاصله می‌گیرد. نکته قابل توجه دیگری که در موردش می‌توانیم صحبت کنیم این است که بروس وین اصلا در فیلم Joker: Folie a Deux حضور پیدا نمی‌کند. هرچند که در فیلم اول مجموعه ما نسخه نوجوان او را مشاهده کردیم، اما در فیلم دوم همین اشاره کوچک هم صورت نمی‌گیرد و شهر گاتهام هیچگونه نگهبان خاصی ندارد.

نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاه‌های خود را با تیم بازار و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Entertainment Weekly


Loading

source

توسط techkhabari.ir