صاحب‌خبر –

به گزارش ایرنا، ارکستر ملی ایران به رهبری استاد همایون رحیمیان امشب -شنبه- در تالار فرهنگ و هنر ساری پوئم سمفونی «دیار علویان» ساخته حنیف شهمیرزادی را به عنوان آخرین برنامه دومین کنگره ملی ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید مازندران روی صحنه برد و مورد استقبال هنردوستان مرکز استان قرار گرفت.

این سمفونی که با حضور صدها نفر از هنردوستان ساری و شهرهای اطراف، مدیرعامل و معاونان بنیاد فرهنگی هنری رودکی و برخی مسوولان ارشد استان از جمله استاندار مازندران، فرمانده سپاه کربلا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد و برخی مدیران دیگر در ساری اجرا شد شامل چهار قطعه تازه ساخته شده بود که برای نخستین بار به مناسبت دومین کنگره ملی شهدای مازندران اجرا می شد.

یک قطعه بی‌کلام، یک قطعه مازندرانی روی شعری از مریم خادمی با خوانندگی اکبر رستگار و ۲ قطعه فارسی با صدای سید محسن حسینی و اشعاری از میلاد عرفان‌پور، چهار اثر اجرا شده در سمفونی «دیار علویان» هستند که با آهنگسازی حنیف شهمیرزادی هنرمند مازندرانی تولید شدند.

در پایان این سمفونی هم ارکستر ملی ایران سرود «ای ایران» را با صدای محمدرضا صفی اجرا کرد.

به گزارش ایرنا، دومین کنگره ملی ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید مازندران از ۲۸ شهریور آغاز شد و با اجرای چند اجلاسیه و ده‌ها برنامه فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی در سراسر استان امشب به پایان رسید.

∎​

source

توسط techkhabari.ir