امروز می‌خواهیم در مورد سریعترین ماشین برقی جهان در سال 2024 صحبت کنیم؛ خودروهای پرقدرتی که با توانایی دست‌یابی به سرعت‌های جنون‌آمیز، هر کسی را مجذوب خود می‌کنند. اگر به دنبال شگفتی بوده و می‌خواهید با کمپانی‌های کمتر شناخته‌شده و اتومبیل‌های جویای نام بیشتر آشنا شوید، همراه آلومگ شوید تا سریع ترین خودروهای الکتریکی دنیا ۲۰۲۴ را به شما معرفی کنیم.

ماشین های برقی، آینده صنعت خودروها به حساب می‌آیند (البته نه تا زمانی که ماشین‌های پرنده از راه برسند!) و به همین دلیل نیز کمپانی‌های کوچک و بزرگ در سراسر دنیا همواره در تلاش هستند تا با توسعه محصولات خاص، توانایی‌های خود را به رخ دیگر سازندگان بکشند. در کنار تکنولوژی‌های روز، کاربران دوست دارند که خودرویی پرسرعت داشته باشند و به همین جهت، این شرکت‌ها نیز دست به تولید سریع ترین خودروهای الکتریکی جهان زده‌اند. به همین بهانه، ما نیز سراغ این محصولات رفته‌ایم تا نگاهی به آنها داشته باشیم.


بهترین اسپیکر انکر

ما در این مقاله، سراغ سریعترین ماشین برقی از برندهای مختلف رفته‌ایم و هدف ما، معرفی محصولات لوکس یا تکنولوژیک نیست. اگر می‌خواهید با این دست از خودروها کمی بیشتر آشنا شوید، بهتر است ابتدا نگاهی به بهترین ماشین های برقی سال 2024 داشته باشید.

معیار ما برای انتخاب سریعترین ماشین برقی دنیا چیست؟

پیش از آنکه معرفی سریعترین ماشین برقی جهان در سال 2024 را آغاز کنیم، بهتر است قبل از هر چیز، ابتدا معیارهای خود برای انتخاب این محصولات را به شما بگوییم: حداکثر سرعت، چیزی‌ست که از آن برای رتبه‌بندی خودروهای موجود در این لیست، استفاده شده است.

توجه داشته باشید که خودروهای مختلف، به موتورهای متفاوتی مجهز شده‌اند و این یعنی ممکن زمان رسیدن آنها به سرعتی مشخص، با یکدیگر کاملا متفاوت باشد. البته، ما شتاب 0 تا 96 کیلومتر بر ساعت این خودروها را نیز ذکر کرده‌ایم، ولی نهایتا این حداکثر سرعت است که سریع ترین خودرو الکتریکی دنیا را تعیین می‌کند.

بدین منظور، سراغ وب‌سایت معتبر TopSpeed رفته‌ایم تا با کنار هم قرار دادن داده‌های آن با وب‌سایت EvSpecs، لیست نهایی از اعتبار کافی برخودار باشد.

این مقاله به صورت اختصاصی توسط آلومگ تهیه شده و اطلاعات موجود در آن، همگی معتبر هستند.

ما همواره تلاش می‌کنیم تا این مقاله را به صورت دوره‌ای، به‌روزرسانی کرده و خودروهای دیگر را نیز به آن اضافه کنیم تا بتوانیم محتوایی مرجع در مورد سریع ترین ماشین برقی دنیا داشته باشیم. رتبه‌بندی خودروهای این لیست، مربوط به سال 2024 و زمان فعلی است.

معرفی سریع ترین خودروهای برقی جهان در سال 2024

سریعترین ماشین برقی دنیا توسط کدام کمپانی ساخته شده و حداکثر سرعت آن چقدر است؟ کدام برندها، قوی‌ترین و پرسرعت‌ترین خودروهای الکتریکی جهان را تولید می‌کنند؟ شتاب 0 تا 100 این خودروها چقدر است؟

برای رسیدن به پاسخ این سوالات، همراه با یک لیوان چای یا قهوه (به انتخاب خودتان!) همراه ما باشید.

10. مازراتی گران توریسمو فولگوره (Maserati GranTurismo Folgore)

مازراتی گران توریسمو فولگوره

حداکثر سرعت: 325 کیلومتر بر ساعت (202 مایل بر ساعت)
شتاب 0 تا 100 (96.6) کیلومتر بر ساعت: 2.7 ثانیه
قیمت پایه: 215 هزار دلار

لیست پرسرعت ترین خودروهای برقی 2024 جهان را با گرن توریسمو فولگوره آغاز می‌کنیم؛ اسب وحشی 762 اسب بخاری مازراتی که از یک باتری غول‌پیکر 92 کیلووات‌ساعتی قدرت گرفته و با هر بار شارژ قادر به پیمایش 386 کیلومتر است. سازندگان برای دستیابی به این سرعت بالا، از سه موتور مغناطیسی جداگانه قدرت بهره برده‌اند. به علاوه، زبان طراحی جدید این خودرو نیز نشان‌دهنده راه تازه‌ای است که مازراتی در صنعت خودرو در پیش خواهد گرفت.

9. لوسید ایر سافایر (Lucid Air Sapphire)

لوسید ایر سافایر

حداکثر سرعت: 329.9 کیلومتر بر ساعت (205 مایل بر ساعت)
شتاب 0 تا 100 (96.6) کیلومتر بر ساعت: 1.89 ثانیه
قیمت پایه: 250 هزار دلار

خودرو ایر سافایر را می‌توان پاسخ محکم لوسید به خودرو Model S Plaid تسلا در نظر گرفت. ایر سافایر، پیشرفته‌ترین اتومبیل لوسید با سیستم سه‌موتوره است که روی هم رفته، 1234 اسب بخار نیرو تولید کرده و کمک می‌‌کند تا شتاب 0 تا 60 مایل این خودرو به کمتر از 2 ثانیه برسد. ایر سافایر همچنین سریعترین ماشین برقی تولیدشده تا به امروز توسط لوسید به حساب می‌آید.

8. دراکو جی تی ای (Drako GTE)

دراکو جی تی ای

حداکثر سرعت: 331 کیلومتر بر ساعت (206 مایل بر ساعت)
شتاب 0 تا 100 (96.6) کیلومتر بر ساعت: اعلام نشده
قیمت پایه: 1.3 میلیون دلار

مورد بعدی در لیست سریعترین ماشین برقی جهان، محصولی از کمپانی کمتر شناخته‌شده «دِراکو» است به نام GTE است. سازندگان در تولید این خودرو، از چهار موتور مستقل هیبریدی-مغناطیسی بهره برده‌اند که روی‌هم‌رفته می‌تواند 1200 اسب بخار نیرو تولید کند. این خودرو به صورت محدود و فقط در 25 نسخه تولید شده و به همین دلیل، قیمت آن به بیش از 1.3 میلیون دلار می‌رسد.

7. لوتوس اویجا (Lotus Evija) ؛ قدرتمندترین و سریعترین ماشین برقی انگلستانی ها

لوتوس اویجا

حداکثر سرعت: 351 کیلومتر بر ساعت (218 مایل بر ساعت)
شتاب 0 تا 100 (96.6) کیلومتر بر ساعت: زیر 3 ثانیه
قیمت پایه: 2.3 میلیون دلار

لوتوس، نامی قدیمی در صنعت خودرو است که عموما ماشین‌هایی با اندازه کوچک را تولید می‌کند؛ این مسئله در مورد جدیدترین محصول این کمپانی یعنی «اویجا» نیز صادق است، با این تفاوت که ما با یکی از سریعترین ماشین های الکتریکی 2024 روبه‌رو هستیم.

لوتوس اویجا که از آن به عنوان یکی از آیرودینامیکی‌ترین خودروهای جهان نیز یاد می‌شود، با یک سیستم چهارموتوره همراه شده است که با مجموع قدرت 1973 اسب بخار می‌تواند به سرعتی بالاتر از 350 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

6. استریما فولمینیا (Estrema Fulminea)

استریما فولمینیا

حداکثر سرعت: 351 کیلومتر بر ساعت (218  مایل بر ساعت)
شتاب 0 تا 100 (96.6) کیلومتر بر ساعت: اعلام نشده است
قیمت پایه: 2.3 میلیون دلار

کمپانی‌های ایتالیایی، علاقه زیادی به تولید خودروهای سریع دارند؛ مانند استریما که با معرفی «فولمینیا» تلاش کرده تا نام خود را بر سر زبان‌ها بیاندازد. این اتومبیل که از آن تحت عنوان سریعترین ماشین برقی دنیا نیز یاد می‌شود، تنها در 61 نسخه تولید شده و به همین دلیل، قیمت بسیار بالایی نیز دارد. بیشتر بخش‌های این خودرو از فیبر کربن تولید شده و طراحی بسیار آیرودینامیکی، آن را به یکی از رقبای اصلی برندهای بزرگ تبدیل کرده است. استریما فولمینیا با یک باتری 100 کیلووات‌ساعتی، 2040 اسب بخار قدرت دارد!

5. پینین فارینا باتیستا (Pininfarina Battista) ؛ سریعترین ماشین برقی ایتالیایی ها

پینین فارینا باتیستا

حداکثر سرعت: 357 کیلومتر بر ساعت (222 مایل بر ساعت)
شتاب 0 تا 100 (96.6) کیلومتر بر ساعت: 1.79 ثانیه
قیمت پایه: 2.2 میلیون دلار

نام پینین فارینا را شاید همراه با برخی از خودروهای جدید فراری شنیده باشید، ولی باید بدانید که این کمپانی، به صورت مستقل نیز کار می‌کند. «باتیستا» با شتاب 0 تا 96 کیلومتر بر ساعت 1.79 ثانیه، پیش از آنکه ریماک نورا معرفی شود، به عنوان سریعترین خودرو برقی جهان شناخته می‌شد و حالا نیز در جایگاه پنجم لیست ما قرار دارد. سازندگان در تولید این خودرو، از یک باتری 120 کیلووات‌ساعتی با توانایی تولید 1900 اسب بخار نیرو بهره برده‌اند.

4. دئوس وایان (Deus Vayanne)

دئوس وایان

حداکثر سرعت: 399 کیلومتر بر ساعت (248 مایل بر ساعت)
شتاب 0 تا 100 (96.6) کیلومتر بر ساعت: 1.99 ثانیه
قیمت پایه: 2.5 میلیون دلار

دئوس اتومبیل، سال 2020 تاسیس شد و ظرف فقط 2 سال توانست سریعترین ماشین برقی خود که همپای محصولات تسلا و پینین فارینا باشد را تولید کند. اتومبیل «وایان» در سال 2022 در آمریکا رونمایی شد و قرار است فروش آن از سال 2025 آغاز شود. سازندگان در طراحی این محصول، از خودروهای زیادی از جمله لوتوس اویجا، کوئنیگزگ رگرا و پاگانی هوایرا الهام گرفته‌اند و به همین دلیل، این خودرو ظاهری آشنا دارد.

3. تسلا رودستر 2024 (Tesla Roadster)

تسلا رودستر

حداکثر سرعت: 403 کیلومتر بر ساعت (+250 مایل بر ساعت)
شتاب 0 تا 100 (96.6) کیلومتر بر ساعت: 1.1 ثانیه
قیمت پایه: 200 هزار دلار

تسلا در سال 2008 با معرفی «رودستر» به صورت رسمی وارد صنعنت خودروسازی شد و از همان ابتدا شگفتی آفرید. این اتومبیل، بسیاری از رکوردها از جمله پرشتاب‌ترین ماشین را جابجا کرد. در سال 2017، نسل دوم این اتومبیل از راه رسید و حالا نسخه 2024 رودستر با باتری 200 کیلووات‌‌ساعتی قادر است به سرعتی بالاتر از 400 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. به همین دلیل هم خیلی از افراد، از آن به عنوان سریعترین ماشین برقی دنیا یاد می‌کنند.

نکته قابل توجه در مورد این محصول، شتاب 1.1 ثانیه آن در کنار قیمت پایه 200 هزار دلاری است که آن را به گزینه‌ای عالی برای خرید تبدیل می‌کند.

2. آسپارک اول (Aspark Owl)

آسپارک اول

حداکثر سرعت: 412 کیلومتر بر ساعت (256 مایل بر ساعت)
شتاب 0 تا 100 (96.6) کیلومتر بر ساعت: 1.72 ثانیه
قیمت پایه: 3.1 میلیون دلار

نام آسپارک را شاید چندان نشنیده باشید، اما این خودروساز ژاپنی در سال 2005 تاسیس شده و خودرو «اُول» آن با 1984 اسب بخار قدرت، از نگاه بسیاری سریعترین ماشین برقی جهان است. علت این مسئله، پایین‌تر بودن شتاب 0 تا 100 آن در مقایسه با رمیکا نورا عنوان شده، هرچند که از لحاظ سرعتی نمی‌تواند به آن برسد. بسیاری از افراد همچنین آسپارک اول را رقیب اصلی لوتوس اویجا می‌دانند. این اتومبیل همچنین گران‌ترین خودرو در لیست ما نیز هست.

1. ریماک نورا (Rimac Nevera) ؛ سریعترین ماشین برقی جهان

ریماک نورا

حداکثر سرعت: 415 کیلومتر بر ساعت (258 مایل بر ساعت)
شتاب 0 تا 100 (96.6) کیلومتر بر ساعت: 1.74 ثانیه
قیمت پایه: 2.2 میلیون دلار

سریعترین ماشین برقی جهان در سال 2024 توسط کمپانی نام‌آشنای ریماک تولید شده است؛ شرکتی که شاید در حوزه خودروهای بنزینی، نام آن را نشنیده باشید، اما نام این کمپانی کرواسیایی چند صباحی هست که شانه به شانه شرکت‌هایی مانند بوگاتی، کوئنیگزگ و هنسی قرار می‌گیرد.

سریعترین ماشین برقی از یک سیستم چهارموتور با سیستم AWD بهره می‌برد و همراه با یک باتری 120 کیلووات‌ساعتی می‌تواند 1914 اسب بخار نیرو تولید کند. به علاوه، با هر شارژ قادر به پیمایش مسافتی 550 کیلومتری (342 مایلی) خواهید بود. سازندگان همچنین از جدیدترین تکنولوژی‌ها در تولید این خودرو استفاده کرده‌اند تا نِوِرا از هر نظر بی‌رقیب باشد. مثلا در کنار طراحی آیرودینامیکی، حالت “High Downforce” برای این خودرو در نظر گرفته شده است که با فعال کردن آن، نیروی رو به پایین تا 326 درصد افزایش پیدا خواهد کرد!

ریماک نورا به صورت محدود، در 150 دستگاه تولید شده و با قیمت بسیار بالای 2.2 میلیون دلار به فروش می‌رسد.

سخن پایانی

ما در این مقاله تلاش کردیم تا ضمن سریعترین ماشین برقی جهان، پرسرعت ترین خودروهای الکتریکی دنیا در سال 2024 را نیز معرفی کنیم. توجه داشته باشید که این لیست به صورت دائمی، با عرضه خودروهای جدیدتر آپدیت خواهد شد.

source

توسط techkhabari.ir