اخیرا یکی از طرفداران بازی Red Dead Redemption 2 پستی را در ردیت منتشر کرده که باعث شروع بحث‌هایی در مورد جزیره گوارما (Guarma) و هدف سازنده‌ها از وجود چنین مکانی در بازی شده است. اگر اطلاع ندارید، باید بگوییم که بخشی از داستان اصلی بازی رد دد ردمپشن ۲ در این جزیره خیالی در کارائیب جریان دارد.

«هشدار اسپویل: در ادامه به بخش‌هایی از داستان بازی رد دد ردمپشن ۲ اشاره می‌شود.»

یکی از به‌یادماندنی‌ترین ویژگی‌های رد دد ردمپشن ۲ مقیاس عظیم دنیای آن است. این بازی که یکی از بزرگ‌ترین و پرجزییات‌ترین بازی‌های جهان باز به شمار می‌آید، دنیایش را به‌تدریج و با پیشرفت روایت جذاب خود به بازیکنان معرفی می‌کند. در حالی که برخی از قسمت‌های این نقشه وسیع به‌تنهایی برای ساخت یک بازی مستقل کافی به نظر می‌رسند، اما مناطقی در آن وجود دارند که تا اواخر بازی در دسترس قرار نمی‌گیرند و یکی از این مناطق، جزیره خوش آب و هوای گوارما است.

جزیره گوارما در بازی رد دد ردمپشن ۲

این جزیره و جایگاه آن در داستان Red Dead Redemption 2 موجب بحث‌های زیادی در مورد نقش آن در روایت بازی شده است. برای کسانی که با گوارما آشنایی ندارند، در فصل پنجم، آرتور و گروهش به‌طور اتفاقی به این جزیره می‌رسند. پس از غرق شدن کشتی‌شان و تلاش برای فرار به تاهیتی بعد از یک مأموریت ناموفق دیگر، آنها مدت کوتاهی را در این جزیره با منابع بسیار کم و تحت تهدید نگهبانان خطرناک سپری می‌کنند. در ادامه، گروه درگیر یک شورش محلی می‌شود و پس از پایان این بخش، دیگر نمی‌توانند به گوارما بازگردند، مگر با استفاده از یک باگ خنده‌دار که به بازیکن‌ها اجازه می‌دهد به‌طور غیرعادی به این جزیره پرتاب شوند! محدودیت‌هایی که در گوارما وجود دارند باعث شده تا برخی بازیکن‌ها نسبت به وجود چنین مکانی در بازی شکایت داشته باشند. اما یکی از کاربران ردیت به نام Big-Sheepherder-9492 این سوال را مطرح می‌کند که آیا بازیکنانی که به این بخش اعتراض دارند، واقعاً جایگاه آن را در داستان بازی درک کرده‌اند یا نه؟

طرفداران رد دد ردمپشن ۲ درباره پتانسیل از دست‌ رفته گوارما صحبت می‌کنند

جزیره گوارما در بازی رد دد ردمپشن ۲

استدلال Big-Sheepherder-9492 این است که اگرچه بخش گوارما می‌توانست بهبود یابد، اما وقایع فصل پنجم نقش مهمی در تأکید بر تم‌های اصلی داستان ایفا می‌کنند. رفتن بازیکن‌ها به گوارما در نهایت نشان می‌دهد که وعده‌های دائمی داچ برای رسیدن به یک زندگی آرام، سرابی بیش نیست. به گفته Big-Sheepherder-9492: «تاهیتی در داستان آرتور مورگان و گروه ون در لیند وجود خارجی ندارد. در واقع هیچ واقعیتی وجود ندارد که در آن این گروه از قاتلان، تبدیل به کشاورزانی آرام شوند.»

بازیکنان رد دد ردمپشن ۲ می‌توانند خانه خود را در جزیره گوارما بسازند

اگرچه بسیاری از بازیکن‌ها با دفاع از بخش گوارما در رد دد ردمپشن ۲ موافق بودند، برخی دیگر معتقدند که به احتمال زیاد، راک‌استار در ابتدا برنامه‌های بسیار گسترده‌تری برای گوارما در نظر داشته است. این افراد می‌گویند که احتمالا در طرح اولیه بازی، گوارما قرار بود یک مقصد در دسترس‌تر باشد تا بازیکن‌ها بتوانند آزادانه در آن گشت و گذار کنند و مأموریت‌های بیشتری را به انجام برسانند. اما به دلیل کمبود زمان، مقیاس گوارما کاهش یافت و راک‌استار نتوانست آن را به‌طور کامل توسعه دهد.

گوارما به‌عنوان یک تغییر ناگهانی در ریتم معمول بازی به نظر می‌رسد که همین موضوع نشان می‌دهد احتمالا برنامه‌های بزرگ‌تری برای این منطقه وجود داشته است. اما صرف نظر از این تئوری، فصل مربوط به گوارما در نهایت به نحوی هماهنگ با سایر بخش‌های داستان عمل می‌کند و علی‌رغم ضعف‌هایی که به‌عنوان یک تجربه جهان باز دارد، توانسته جایگاه خود را در داستان بزرگ‌تر Red Dead Redemption 2 پیدا کند.

منبع: Gamerant


دختر و پسرهای گیمر چطوری دیت میرن؟ میزگیم با @WeebHead

دختر و پسرهای گیمر چطوری دیت میرن؟ میزگیم با @WeebHead

Loading

source

توسط techkhabari.ir