در پی حملات شب گذشته 10 مهر 1403 که توسط سپاه در مناطقی از اسرائیل انجام شد، اطلاعات سپاه اطلاعیه صادر کرده و طی آن اعلام داشت، هرگونه فعالیت که در حمایت از اسرائیل در فضای مجازی منتشر شود جرم تلقی خواهد شد.

در اطلاعیه اطلاعات سپاه تاکید شده که منتشر کردن هر محتوای حمایتی از اسرائیل جرم بوده و کاربرانی که به چنین فعالیت‌هایی دست بزنند، تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

راهنمای خرید تکراتو

رصد دقیق فضای مجازی توسط سپاه: هرگونه فعالیت حمایتی از اسرائیل پیگیری می‌شود

همچنین در این اطلاعیه به این موضوع نیز اشاره شده که مشخصات افرادی که این نوع مضامین را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند، پیگیری شده و هشدار داد که نهادهای نظارتی با دقت بیشتری فضای مجازی را رصد خواهند کرد و اقدامات قانونی لازم علیه این افراد صورت خواهد گرفت.

گفته می‌شود، این اقدامات در ادامه تلاش‌های قبلی برای کنترل و جلوگیری از فعالیت‌های مجرمانه‌ای است که در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی انجام می‌گیرد.

سال گذشته نیز، به دنبال حمله حماس به اسرائیل در ۷ اکتبر، کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه اعلام کرده بود که «هرگونه اقدام آگاهانه در جهت تایید، تقویت یا تحکیم رژیم صهیونیستی در فضای مجازی» جرم محسوب می‌شود و مراجع قانونی با جدیت پیگیر افراد و گروه‌هایی بودند که به انتشار چنین مضامینی می‌پرداختند.

بیشتر بخوانید:

source

توسط techkhabari.ir