گوگل شروع به انتشار قابلیت جذاب جستجوی ویدیویی گوگل لنز است. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد، به جای استفاده از متن یا تصویر، از یک کلیپ کوتاه برای جستجوی محتوایی که به دنبالش هستند استفاده کنند.

به‌گزارش androidauthority، کاربران با به‌کار‌گیری این ویژگی می‌توانند فیلمی کوتاه از شی، مکان یا هر موقعیتی که به دنبال اطلاعات آن هستند،  ضبط کنند و سوالاتی مربوط به آن را از گوگل بپرسند. هوش مصنوعی گوگل کلیپ را تحلیل کرده و نتایج مرتبط را نمایش می‌دهد.

راهنمای خرید تکراتو

چگونه از قابلیت جستجوی ویدیویی گوگل لنز استفاده کنیم؟

گوگل اولین بار در کنفرانس سالانه  I/O 2024 این قابلیت را معرفی کردو اوایل سپتامبر 2024 به طور محدود در دسترس برخی کاربران قرار داد. حالا این قابلیت به صورت عمومی منتشر شده و طیف گسترده‌تری از کاربران را شامل می‌شود.

میشل رحمان، با انتشار چند تصویر نحوه استفاده از این قابلیت را به کاربران توضیح داده که چطور با نگه‌داشتن دکمه‌ی شاتر در گوگل لنز و ضبط ویدیوی کوتاه، فرآیند جستجو را آغاز کنند.

این فناوری امکان تعامل کاربر با محیط پیرامون را فراهم می‌کند. به ویژه در مناطقی که از قابلیت AI Overviews پشتیبانی می‌شود، کاربر می‌تواند پاسخ‌هایی که هوش مصنوعی تولید می‌کند را مشاهده کند. بنابراین قابلیت جستجوی ویدیوی گوگل لنز می‌تواند به روشی سریع و هوشمند برای یافتن اطلاعات بدل شود.

برای استفاده از ویژگی جستجوی ویدیویی، باید در ابتدا برنامه گوگل لنز را باز کنید و انگشتتان را بر روی دکمه‌ی شاتر چند ثانیه نگه‌ دارید تا ویدیو ضبط شود. در حین ضبط فیم، می‌توانید سوالات خود را در رابطه با محتوای ویدیو از گوگل بپرسید. گوگل پس از تحلیل ویدیو، نتایج مرتبط را به شما نمایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

source

توسط techkhabari.ir