ورزش فوتبال از زمان‌های قدیم یکی از محبوب‌ترین سرگرمی‌های انسان‌ها بوده است. بازی FC 25 به عنوان جدید‌ترین نسخه‌‌ی شبیه‌ساز بازی فوتبال کمپانی EA تلاش می‌کند تجربه‌ای نزدیک به فوتبال واقعی با استفاده از گیم‌پلی نوآورانه ارائه دهد. با تحلیل گیم‌پلی بازی FC 25 همراه مجله بازار باشید.

بررسی بازی EA SPORTS FC ۲۵ | بازگشت به دوران درخشان فیفا؟

اف سی ۲۵ در قالب جدیدترین نسخه از مجموعه FC وعده دهنده‌ی گیم‌پلی نوآورانه و بهبود یافته است. در این نسخه از بازی تغییرات اساسی در اکثر بخش‌ها مانند هوش‌مصنوعی، فیزیک و مکانیزم‌های مختلف صورت گرفته‌ است تا احساس واقعی‌تری را در حین تجربه FC 25 منتقل کنند. حالا آیا این تغییرات موجب شده تا FC 25 بازی خوبی باشد؟

بازسازی سیستم FC IQ

موضوع بهبود گیم‌پلی از مواردی است که کمپانی EA در چند سال گذشته قدم‌های مختلفی برای آن برداشته است. در FC 25 سازندگان با بازسازی سیستم‌ FC IQ و ایجاد تغییرات در بخش Play Styles قدم امسال خود را برداشته‌اند. بازسازی FC IQ از مواردی است که موجب تغییرات بزرگی در تاکتیک‌ها می‌شود. به صورت کلی تغییرات به سه بخش تیمی، بازیکنان و تغییر سیستم‌تاکتیک‌ها در میان مسابقه منتهی می‌شود.

اولین تغییر مربوط به بخش تاکتیک‌های حین بازی است. در نسخه قبلی ۵ تاکتیک مختلف از پیش تعیین شده وجود داشت که در حین بازی می‌توانستیم به دلخواه میان آن‌ها جابجا شویم، اما در FC 25 پیش از شروع بازی می‌توانیم تاکتیک‌های مورد نظرمان را شخصی‌سازی کنیم و از آن‌ها به صورت بهینه در طول مسابقات استفاده کنیم. با توجه به تغییرات به وجود آمده در هوش‌مصنوعی اف سی ۲۵ تاثیر تاکتیک‌ها و ترکیب‌های بازی تا حد قابل توجهی بهبود یافته‌اند و می‌توانند تجربه‌ی بهتری را در اختیارمان قرار دهند. قابلیت اشتراک گذاری تاکتیک و ترکیب هم در FC 25 وجود دارد که می‌توانید از آن بهره ببرید.

تمام ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید بازی FC ۲۵ | فیفا ۲۵

به غیر از تاکتیک تمام تیم تغییر دوم اف سی ای کیو مربوط نقش شخصی هر بازیکن می‌شود. در این بخش تاکتیک‌های فردی با تنوع بسیار بیشتری برای بازیکنان در دسترس است و می‌توان نقش هر بازیکن را به صورت دقیق مشخص کرد. به عنوان مثال این امکان وجود دارد که مهاجمانتان در زمان حمله به محوطه جریمه هجوم بیاورند دقیقا مانند فوتبالیست‌های واقعی در زمان حمله‌های همه جانبه. سازندگان برای به کارگیری درست این اعمال از سبک بازی و عملکرد بازیکنان در دنیای واقعی استفاده کرده‌اند. به همین واسطه اگر در زمان چینش تاکتیکتان کمی‌ به سبک بازی واقعی بازیکنانتان فکر کنید و تاکتیک آن‌ها را چیزی شبیه به فوتبال واقعی شکل دهید می‌توانید نتایج بسیار خوبی کسب کنید.

تغییر راحت تاکتیک‌ها در FC 25

بخش آخر تغییرات سیستم آی کیو هم مربوط به راحت‌تر شدن تعویض میان تاکتیک‌ها می‌شود. در حین بازی با استفاده از یک کلیک می‌توانید خیلی سریع عملکرد تیمتان را آن طور که می‌خواهید در داخل زمین تغییر دهید. تعویض بازیکنان هم از همین طریق انجام می‌شود و دیگر نیازی به رفتن در منو نیست. به علاوه تغییرات بخش FC IQ تغییرات دیگری هم در FC 25 اعمال شده است. کمپانی سازنده اف سی با ضبط انیمیشن بازیکنان سیستم هایپرموشن را تا حد قابل توجهی آپدیت کرده است. با انجام این کار حالا در حین بازی با انیمیشن‌های بسیار روان‌تری روبرو هستیم. در قسمت پلی‌استایل‌های FC 25 شاهد آپدیت‌هایی هستیم که بازی را بیشتر از گذشته واقع‌گرایانه می‌کنند.

 همچنین بخش مکانیزم‌های حرکتی از جمله پاس، شوت، دیبل و موارد دیگر تغییرات جزئی داشته‌اند تا تجربه بهتری را در اختیار بازیکنان قرار دهند. امکان انجام دادن خطای عمد هم به FC 25 اضافه شده است که پیامد‌های مختص به خود ر دارد.

بازی FC ۲۵ چه تفاوت‌هایی با FC ۲۴ دارد؟

با توجه به شرایط تغییرات در FC 25 می‌توان تلاش‌های EA را برای بهبود گیم‌پلی FC 25 مشاهده کرد. اما این موضوع که FC 25 بازی خوبی است یا نه نسبت به نسخه‌ی قبلی پاسخ مشخصی دارد که مثبت است. در هرصورت با وجود تغییرات مثبتی که EA در اف سی ۲۵ ایجاد کرده هنوز هم این اثر راه زیادی را برای شبیه‌سازی کامل فوتبال در پیش دارد.

Loading