مجموعه بایوم‌های ماینکرفت (Minecraft) در Overworld، Nether و End با هر بروز رسانی به رشد و توسعه خود ادامه می‌دهند. با این حال، گاهی اوقات باید بایوم‌ها را مطابق با نیازهای خود تغییر دهید. این امر تا حدی با استفاده از کامندهای درون بازی که با فعال کردن چیت‌ها در دسترس هستند، امکان پذیر است. با این حال، این کامندها لزوماً بلوک‌های یک بایوم را تغییر نمی‌دهند، بلکه ساختار بایوم در یک منطقه را دچار تغییر می‌کند.

با کامند fillbiome /، شما می‌توانید دیتاهای بایوم یک منطقه انتخاب شده را بین دو مجموعه مختصات در ماینکرفت تغییر دهید. در حالی که این کار بلوک‌های موجود در منطقه را تغییر نمی‌دهد، دیتاهای داخلی آن‌ها را تغییر می‌دهد تا مانند بایوم‌هایی که به آن تغییر کرده‌اند٫ رفتار کنند. به عنوان مثال، شما می‌توانید یک منطقه مسطح دشت را به یک تایگا برفی تبدیل کنید که یعنی به آب و هوای آنجا اجازه می‌دهد تا برف در آن منطقه ببارد. تمام آنچه گفته شد را در ادامه با مجله بازار همراه باشید تا نحوه استفاده از کامند /fillbiome در ماینکرفت را برای تغییر بایوم‌ها را بدانید.

نحوه استفاده از کامند /fillbiome برای تغییر دیتاهای بایوم در ماینکرفت

تبدیل صحرا به تایگا برفی با استفاده از کامند /fillbiome در ماینکرفت

تبدیل صحرا به تایگا برفی با استفاده از کامند /fillbiome در ماینکرفت

قبل از استفاده از کامند /fillbiome در ماینکرفت، باید ابتدا چیت‌ها را در جهان/سرور خود فعال کنید یا حداقل وضعیت اپراتور/ادمین را در سرور داشته باشید. در غیر این صورت، کامندهایی که در صفحه چت خود وارد می‌کنید٫ فعال نمی‌شوند و روی بلوک‌های کامند نیز کار نمی‌کنند. در هر صورت، هنگامی که چیت‌ها را فعال کردید، می‌توانید از کامند /fillbiome به شرح زیر استفاده کنید (در ماینکرفت ۱.۲۱):

  • /fillbiome <from> <to> <biome>

به عنوان مثال، اگر شما امیدوار بودید که یک بیابان را از مختصات (-۱۸۰، ۷۰، -۱۰۸) به (-۱۵۰، ۷۰، -۵۴) به یک تایگا برفی تغییر دهید، کامند شما به این صورت خواهد بود:

  • /fillbiome -180 70 -108 -150 70 -54 snowy_taiga

این تنها یکی از این نمونه های موجود است، اما فاکتور مهم این است که به خاطر داشته باشید که برای عملکرد صحیح کامند /fillbiome به دو مجموعه مختصات نیاز دارید. مطمئن شوید که نقطه شروع و نقطه پایان خود را با استفاده از منوی دیباگ F3، جایی که مختصات شما پیدا می‌شود، یادداشت کنید.

به عنوان مثال دیگر، اگر می‌خواهید یک بایوم دشت را از مختصات (۱۲۰، ۶۲، -۲۰۰) به (۱۴۵، ۶۲، ۱۵۰) به mangrove swamp تبدیل کنید، کامند زیر را باید وارد کنید:

  • /fillbiome 120 62 -200 145 62 150 mangrove_swamp

تا زمانی که دو مجموعه مختصات و یک بایوم در ذهن داشته باشید (که اگر مطمئن نیستید، command assistant به شما کمک می‌کند)، می‌توانید یک بایوم را به دلخواه در بازی ماینکرفت تغییر دهید. با این حال، همانطور که قبلا ذکر شد، کامند /fillbiome فقط ساختار بایوم را بین دو مختصات تغییر می‌دهد. اگر یک بیابان را به بایوم ice spikes تبدیل کنید، بلوک‌های شنی با بلوک‌های یخی جایگزین نمی‌شوند.

کامند /fillbiome می‌تواند علاوه بر دما، چمن و آب را نیز تغییر دهد.

کامند /fillbiome می‌تواند علاوه بر دما، چمن و آب را نیز تغییر دهد.

با این حال، چیزی که این کامند انجام می دهد٫ آن است که به موتور بازی اطلاع می‌دهد ناحیه‌ای که توسط کامند /fillbiome مشخص شده است باید به عنوان یک بایوم تعریف شده در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، اگر یک بیابان به یک بایوم آیس اسپایکس تبدیل شود، بارندگی می‌تواند باعث بارش برف شود، زیرا بیاوم‌های آیس اسپایکس جزو مناطق دارای هوای سرد محسوب می‌شوند، که باعث می‌شود برف روی بلوک‌های شنی ببارد و بلوک‌های آب یخ بزنند.

آرتیست طرفدار ماینکرفت کانسپت‌های جالبی برای Pale Garden و Creaking ارائه کرده است

علاوه بر این، اگر بایوم‌های چمنی مانند دشت‌ها به آن‌هایی با رنگ‌های مختلف چمن مانند ساوانا یا سوآمپ تبدیل شوند، بلوک‌های چمن ثابت خواهند ماند. با این حال، آن‌ها رنگ خود را برای تناسب با زیست جدید خود تغییر می‌دهند. این در مورد آب نیز صدق می‌کند. اگر اقیانوسی به باتلاق تبدیل شود، آب به رنگ تیره‌ای تغییر می‌کند.

چرا بروزرسانی End در ماینکرفت نمی‌تواند آنطور که طرفداران فکر می‌کنند ساده باشد؟

در آخر لازم به ذکر است که کامند /fillbiome در حال حاضر انحصاری نسخه جاوا ماینکرفت است و در پلتفرم‌های نسخه بدراک کار نخواهد کرد. نظر شما در این باره چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما درباره این موضوع به اشتراک بگذارید.

منبع: sportskeeda


Loading

source

توسط techkhabari.ir