هیدئو کوجیما، خالق بازی‌های مطرحی چون Death Stranding و Metal Gear اخیرا مصاحبه مفصلی با رسانه ورایتی داشته و در بخش‌هایی از آن به آینده کاری خود اشاره کرده است. و خب به نظر می‌رسد این خالق ژاپنی می‌خواهد بیش از گذشته آثارش را با فضای هالیوود گره بزند، چراکه به تازگی با موسسه استعدادیابی WME قرارداد همکاری امضا کرده و به زعم خودش این «آغاز کار او در دنیای فیلم و سریال» خواهد بود.

او همچنین توضیحات مختلفی در رابطه با آینده استودیو کوجیما پروداکشنز ارائه نمود و در سه مرحله مختلف از برنامه‌های پرده برداشت. کوجیما گفت مرحله اول تماما به Death Stranding و «قوی کردن پایه‌های آن آن در کتگوری بازی‌های ویدیویی و گسترش آن در پلتفرم‌های جهانی مثل اپل، پی‌سی و سونی» مربوط می‌شود. بازی‌ساز افسانه‌ای ژاپنی اعتقاد دارد این مرحله ابتدایی لزوما دشواری آنچنان برای او و تیمش ندارد. بخشی از این ماجرا در واقع همان دنباله دث استرندینگ یعنی Death Stranding: On the Beach است که در تاریخ نامشخصی از ۲۰۲۵ روانه بازار خواهد شد.

کوجیما ۱۰ سال پیش طرفداران را با دمو .P.T به وحشت انداخت

گرچه مرحله دوم پیچیدگی‌های بیشتری دارد و شامل فرم‌های دیگری از رسانه از جمله سینما، تلویزیون، انیمه و موارد دیگر می‌شود:

[مرحله دوم] اساسا گسترش آی‌پی بازی در مدیاهای دیگر خواهد بود. این چیزی است که ما در نظر داریم. من کوجیما پروداکشنز را با چشم‌انداز «سرگرمی دیجیتال» راه‌اندازی کردم، اما خب فکر نمی‌کنم این مورد تنها باید به بازی‌های ویدیویی ختم شود. ما می‌توانیم یک آی‌پی جدید بر اساس یک بازی بسازیم، یا یک انیمه، یا یک فیلم، یا چیزی کاملا متفاوت. هرچیزی امکان دارد، و این در وافع مرحله سوم خواهد بود.

باتوجه به صحبت‌های هیدئو کوجیما، مرحله سوم کمی گنگ و نامشخص به‌نظر می‌رسد اما وی افزود که «دوست دارد با همکاری افراد بااستعداد در سرتاسر دنیا چیزی بسازد که کاملا جدید باشد و در این میان “دیجیتال” کلید واژه خواهد بود. کوجیما ادامه داد:

این می‌تواند یک بازی، فیلم یا چیزی کاملا متفاوت باشد. من نمی‌توانم تا آن موقع بمیرم! فکر نمی‌کنم قصد انجام کاری بیش از حد عجیب و خارج از عرف را داشته باشم!

هیدئو کوجیما

رسانه ورایتی در ادامه سوالی در رابطه با فیلم سینمایی Death Stranding مطرح کرد که سال گذشته معرفی شده بود. این فیلم قرار است با همکاری کمپانی A24 ساخته شود و بر اساس توضیحات کوجیما طی مصاحبه، خودش کارگردانی فیلم را بر عهده نخواهد داشت و در عوض روی فیلم‌نامه و روند ساخت آن نظارت دارد. در رابطه با اینکه چه کسی احتمالا کارگردانی فیلم را به دست بگیرد، جردن پیل می‌تواند یک گزینه بسیار مناسب باشد، چراکه او و کوجیما روی بازی مرموز OD نیز باهم همکاری دارند. گرچه خالق متال گیر توضیح داد که با فیلمسازان مطرح دیگری در دنیا هم روابط نزدیک دارد (مثل گیرمو دل تورو، نیکلاس ویندینگ رفن و جرج میلر) و آن‌ها همیشه درباره انجام یک کار مشترک صحبت می‌کنند.

در حال حاضر، بازی‌ها و فیلم‌ها دو شاخه کاملا جدا از هم هستند، اما به زودی بسیار شبیه هم خواهند شد. در نتیجه مسئله این نیست که ما بر اساس فیلم Nope یک بازی بسازیم یا از جردن پیل بخواهیم دث استرندینگ را به فیلم تبدیل کند. ماجرا درباره ساخت یک چیز جدید با همکاری یکدیگر است.

کوجیما در بخش دیگری از مصاحبه به این اشاره کرد که چندین اقتباس مختلف از Death Stranding در دست ساخت قرار دارد:

ما چند پروژه و اقتباس مختلف بر اساس دث استرندینگ در دست ساخت داریم‌، اما یک داستان متفاوت وجود دارد که من آن را منحصرا برای فیلم نوشته‌ام. گرچه من زمانی برای کارگردانی آن ندارم، پس این کار را انجام نخواهم داد. این شبیه یک نوع آزمایش برای مرحله سوم برنامه‌هایمان خواهد بود.

بررسی بازی Death Stranding | نوآوری کوجیما

در نهایت به نظر می‌رسد هیدئو کوجیما برنامه‌های گسترده و متنوعی برای طرفداران در نظر گرفته و در آینده نه چندان دور شاهد رونمایی از آن‌ها خواهیم بود. حال این‌ها می‌تواند شامل بازی، فیلم، سریال یا حتی انیمه باشد. باتوجه به علاقه وافر کوجیما به سینما و تبحر وی در ساخت بازی‌های ویدیویی، بدون شک خیلی از این پروژه‌ها می‌توانند منحصر به‌فرد و هیجان‌انگیز باشند.

به نظر شما جذاب‌ترین پروژه آتی کوجیما کدام است؟ آیا شما هم به فیلم سینمایی دث استرندینگ امیدوار هستید؟

منبع: IGN


دختر و پسرهای گیمر چطوری دیت میرن؟ میزگیم با @WeebHead

Loading

source

توسط techkhabari.ir