مشخص شد یک عامل تسهیل‌کننده به کارکنان فناوری اطلاعات کره شمالی کمک می‌کرد تا از هویت سرقت شده بیش از ۶۰ شهروند آمریکایی در بیش از ۳۰۰ شرکت استفاده کنند و به این ترتیب، درآمد بیش از ۶.۸ میلیون دلاری را برای کارکنان فناوری اطلاعات کره شمالی در فاصله سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳ به همراه داشت.

به گزارش ایتنا از ایسنا، وزارت دادگستری آمریکا، چندین شهروند آمریکایی را دستگیر و متهم کرده است که «مزرعه‌های لپ‌تاپ» راه‌اندازی کرده بودند که تجهیزاتی ارسال شده از سوی شرکت‌های آمریکایی برای «کارمندان» جدید را در خود جای داده بود. به محض دریافت تجهیزات، یک تسهیل کننده، فناوری دسترسی از راه دور را نصب می‌کرد که به کره شمالی اجازه می‌داد از راه دور وارد سیستم شود.

اطلاعات مسروقه

این تاکتیک برای اولین بار در سال ۲۰۲۲ به کار گرفته شد و در آن زمان، دولت آمریکا این هشدار را صادر کرد که کارکنان کره شمالی، از فرصت‌های شغلی راه دور برای دستیابی به دسترسی ممتاز و فعال کردن فعالیت‌های مخرب سایبری استفاده می‌کنند.

با استفاده از «شرکت‌های صوری»، هزاران نفر می‌توانستند گاهی اوقات در شرکت‌های متعدد حقوق بگیرند و ظاهرا به این طریق برای کره شمالی درآمد ایجاد کردند. دسترسی کارکنان به شرکت‌های فناوری آمریکا می‌تواند برای نفوذ یا حملات سایبری مورد استفاده قرار گیرد.

مایکل بارنهارت، تحلیلگر اصلی «ماندیانت» اظهار کرد: بزرگترین نگرانی من این است که اگر این عوامل تهدید به مدت کافی شناسایی نشوند و در نهایت، کره شمالی دستور حمله گسترده را به آنها بدهد، چه اتفاقی می‌افتد.

اگرچه این امر تا حدی بعید به نظر می‌رسد اما اولین بار نیست که عوامل کره شمالی از بازار کار برای فریب شرکت‌های غربی استفاده کرده است. ظاهرا اوایل امسال، خلافکاران سایبری از کره شمالی، آگهی‌های شغلی ساختگی ارسال کرده بودند تا افراد را برای دانلود بدافزار فریب دهند.

بر اساس گزارش ریکورد، «ماندیانت» برای خنثی کردن این ریسک‌ها، توصیه کرده که کارکنان دورکار به صورت لحظه‌ای، در مقابل دوربین چک شوند و به کارمندان آموزش داده شود که چگونه فعالیت‌های مشکوک را شناسایی کنند، و حساب‌های بانکی آمریکا برای همه تراکنش‌های مالی الزامی شود.

source

توسط techkhabari.ir