بازی EA Sports FC 25 یکی از مورد انتظارترین عناوین امسال در دنیای بازی‌های ویدئویی است؛ به‌ویژه در میان طرفداران فوتبال و افرادی که به بازی‌های شبیه‌ساز ورزشی علاقه دارند. بازی FC 25 امسال گام‌های بزرگی را برای حفظ تازگی و هیجان این مجموعه برای طرفداران برمی‌دارد. اما باید ببینیم در این زمینه چقدر موفق عمل می‌کند.

در بازی FC 25 شاهد ویژگی‌های جدید و به‌روز شده زیادی هستیم که برای جلب نظر پلیرهای حرفه‌ای و همچنین بازیکنان عادی طراحی شده‌اند. این بازی که دومین نسخه در سری EA Sports FC و سی و دومین نسخه کلی از بازی‌های شبیه‌سازی فوتبال EA Sports است، در تاریخ ۲۷ سپتامبر (۶ مهرماه) به‌صورت جهانی برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری X/S، نینتندو سوئیچ و ویندوز عرضه می‌شود. کاربرانی که نسخه Ultimate Edition این بازی را پیش‌خرید کرده بودند، از تاریخ ۲۰ سپتامبر توانستند آن را تجربه کنند.

در حال حاضر رسانه‌های مختلف اقدام به انتشار نقدهای خود از بازی FC 25 کرده‌اند. بر اساس نمراتی که تا این لحظه منتشر شده، میانگین امتیازات بازی ۷۷ از ۱۰۰ است.

بازی EA Sports FC 25

EA Sports FC 25

  • سازنده: الکترونیک آرتز ونکوور، الکترونیک آرتز رومانی
  • ناشر: EA Sports
  • تاریخ انتشار: ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۴ (۶ مهرماه ۱۴۰۳)
  • پلتفرم‌ها: PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, NS, PC
  • امتیاز متاکریتیک: ۷۷ از ۱۰۰

تریلر زمان عرضه بازی FC ۲۵ با حضور دیوید بکهام و جود بلینگام منتشر شد

Hardcore Gamer – امتیاز: ۹ از ۱۰

تجربه روز مسابقه همچنان فوق‌العاده است و به‌خوبی جو استادیوم را بازسازی می‌کند، در حالی که تغییرات در هوش مصنوعی به طور قابل‌توجهی بر گیم‌پلی تأثیر می‌گذارد. همین دو تغییر به تنهایی باعث می‌شوند EA SPORTS FC 25 به عنوان یکی از بهترین نسخه‌های این سری شناخته شود.

GamesRadar – امتیاز: ۸ از ۱۰

آشنا بودن گیم‌پلی بازی FC 25 ممکن است در ابتدا باعث ناامیدی شود، اما تغییرات بخش Career و حالت جدید و جذاب Rush خیلی زود شما را برای یک سال دیگر به این بازی بازمی‌گردانند. در همین حال، بخش Ultimate Team همچنان مثل همیشه بحث‌برانگیز باقی مانده است، اما طرفداران این بخش از اضافه شدن جزئیات و ویژگی‌های تازه برای هواداران لذت خواهند برد.

VideoGamer – امتیاز: ۸ از ۱۰

FC 25 اولین بازی واقعاً خوب از سری FC در چند سال اخیر است. بازسازی کامل سیستم تاکتیکی، نشان دهنده کیفیت بازی است و تغییرات گسترده و ضروری در حالت Career Mode نیز این موضوع را اثبات می‌کند. هرچند متأسفانه این تغییرات تا حدی به قیمت کاهش توجه به حالت‌های Clubs و Ultimate Team تمام شده‌اند.

Screen Rant – امتیاز: ۸ از ۱۰

متأسفانه در بازی FC 25 منبع درآمد اصلی یعنی Ultimate Team همیشه بر همه چیز اولویت دارد. در یک دنیای ایده‌آل، EA Sports می‌توانست بخش Clubs را به یک ورزش الکترونیکی مهم تبدیل کند که احتمالاً موفقیت زیادی به همراه می‌آورد. باشگاه‌های فوتبال واقعی در سراسر جهان می‌توانستند تیم‌های مخصوص به خود را داشته باشند و مهم‌تر از همه، در این صورت گیم‌پلی بازی در اولویت قرار می‌گرفت و Ultimate Team تنها در پس‌زمینه به تولید درآمد می‌پرداخت. مطمئنا در این شرایط، بازی بسیار بهتر می‌شد.

بازی EA Sports FC 25

Guardian – امتیاز: ۸ از ۱۰

EA Sports FC 25 شاید مثل نسخه قبلی‌اش جهش بزرگی نباشد. در واقع این بازی یک تکامل است نه یک انقلاب. برای بهره‌گیری کامل از ویژگی‌های فنی جدید، باید به‌طور عمیق در منوهای پیش از مسابقه جستجو کنید که این امر برای همه خوشایند نیست. در همین حال، بخش Ultimate Team همچنان به‌اندازه گذشته مشکل‌ساز است و بازیکنان را با چرخه‌ای حساب‌شده از خریدهای درون‌ بازی و بهبودهای جزئی تیم فانتزی‌شان مجذوب نگه می‌دارد.

DualShockers – امتیاز: ۸ از ۱۰

این بازی از آن دسته بازی‌هایی است که می‌توانید امسال بخرید و برای دو یا سه فصل، یا هرچقدر که طول بکشد تا EA Sports ویژگی‌های جدیدی اضافه کند که ارزش بررسی داشته باشند، از آن لذت ببرید. حالت Career همچنان فاصله زیادی با Football Manager دارد و وضعیت مجوزها باعث شده تا تغییر نام سری به European Football 25 چندان دور از ذهن نباشد. به احتمال زیاد این وضعیت برای مدتی بهتر نخواهد شد. بازی FC 25 شبیه به تماشای فوتبال است: ترکیبی از لحظات عالی و ناامیدی. گاهی هم این سؤال را از خودتان می‌پرسید که: «چرا دو ساعت وقت برای این بازی گذاشتم.» پاسخ این است که FC 25 مثل فوتبال، فقط سرگرم‌کننده است.

Jeuxvideo.com – امتیاز: ۷.۵ از ۱۰

اگر FC 24 با تغییر نام خود و ایجاد تحولاتی در گیم‌پلی، تمایز نسبتا بزرگی به‌وجود آورد، FC 25 اصلاً این مسیر را دنبال نکرده است. بزرگ‌ترین ویژگی اضافه شده در نسخه امسال حالت Rush نام دارد؛ یک شیوه جدید برای بازی ۵ در برابر ۵ که به‌خوبی در تمام حالت‌های بازی ادغام شده است و بازیکن‌ها می‌توانند در کنار حالت کلاسیک ۱۱ نفره، به تجربه آن بپردازند. حتی با وجود ویژگی FC IQ که یک سیستم تاکتیکی و موقعیت‌یابی جدید برای هوش مصنوعی بازیکنان است و در حالت‌های Career و Clubs برای مربی‌ها جذابیت زیادی دارد، گیم‌پلی بازی تقریباً هیچ تغییری نسبت به فصل گذشته نکرده است. بنابراین کسانی که از نسخه قبلی ناراضی بودند می‌توانند از کنار نسخه جدید هم به‌راحتی عبور کنند؛ البته به‌جز عاشقان Kings League و لیگ ۱ فرانسه. این دسته از گیمرها از دیدن بازیکنان لیگ فرانسه که برخلاف سال گذشته مدل‌سازی شده‌اند، خوشحال خواهند شد.

Metro GameCentral – امتیاز: ۷ از ۱۰

بازی FC 25 با ارائه یک سیستم تاکتیکی جدید و هوش مصنوعی بهتر، گامی مفید در شبیه‌سازی واقعی فوتبال برداشته است، اما این بهبودها به اندازه‌ای که می‌توانستند مؤثر باشند، عمل نکرده‌اند.

بازی EA Sports FC 25

Xbox Achievements – امتیاز: ۷ از ۱۰

در حالی که FC IQ تجربه درون زمین را تا حدی بهبود بخشیده، اما خارج از زمین، بازی FC 25 واقعاً نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نکرده است. در حقیقت، همه چیز کمی راکد به نظر می‌رسد. اگر FC 25 را به یک استادیوم فوتبال تشبیه کنیم، آن استادیوم اولدترافورد است؛ یک هیولای باشکوه در گذشته که اکنون به‌طور جدی نیاز به بازسازی دارد.

Pure Xbox – امتیاز: ۷ از ۱۰

بازی FC 25 همچنان در تمام حالت‌های آنلاین و آفلاین خود یک بازی خوب فوتبال را ارائه می‌دهد، اما امسال سخت است که درباره بخش‌های مختلف آن هیجان‌زده شویم. عمق جدیدی که به تاکتیک‌ها اضافه شده و توانایی تغییر آن‌ها به‌صورت سریع، ویژگی‌های جدید خوشایندی هستند. با این حال، حالت Rush کمی بی‌روح و تحمیلی به نظر می‌رسد و سایر حالت‌های موجود بیش از حد آشنا و تکراری هستند. می‌توان حدس زد که EA به دنبال چه چیزی بوده و این تلاش‌ها در برخی جهات هم موفق بوده‌اند، اما تمرکز بر حالت Rush و نبود تغییرات بزرگ در بخش‌های دیگر باعث شده که سالی کم‌رمق و بدون نوآوری برای این مجموعه رقم بخورد.

Gamereactor UK – امتیاز: ۷ از ۱۰

بازی EA Sports FC 25 در بسیاری از زمینه‌ها و معیارها نسبت به FC 24 بهبود یافته و پیشرفت‌های زیادی داشته است و اضافه شدن حالت Rush واقعاً اتفاق خوبی به نظر می‌رسد. با این حال، نمی‌توانم مشکلات فنی را نادیده بگیرم. این بازی دارای باگ‌های بیشتری نسبت به آنچه به یاد دارم است؛ منوها بسیار کند به نظر می‌رسند و همچنین دیده‌ام که برخی بازیکنان هنگام ورود به مسابقات در حالت‌های خاص، با صفحه کاملاً سیاه مواجه می‌شوند. این مشکلات تجربه بازی را خراب می‌کنند.

TheSixthAxis – امتیاز: ۷ از ۱۰

بازی EA Sports FC 25 به لطف حالت جدید Rush کمی بهتر از FC 24 است. ویژگی FC IQ هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد و در حالی که می‌تواند تأثیر زیادی بر بازی‌های آینده بگذارد، هنوز به‌طور واضح مشخص نیست که در این بازی چگونه بر عملکرد درون زمین تأثیر خواهد گذاشت. این همان EA Sports FC است که از قبل می‌شناختید. اینکه این موضوع خوب است یا بد، به نظر خودتان بستگی دارد.

بازی EA Sports FC 25

TheGamer – امتیاز: ۶ از ۱۰

هیچ‌کدام از ویژگی‌های بازی EA Sports FC 25 چندان نوآورانه یا تحول‌آفرین نیستند. مثل همیشه، با هر بازی جدید از سری FC فکر می‌کنم که باید راهی بهتر برای ارائه این بازی به مخاطبان وجود داشته باشد. ایده‌آل من همیشه یک مدل فصلی است؛ مدلی که از فصل واقعی فوتبال پیروی کند. بهتر است EA بازی موجود را به‌روزرسانی کند و همه چیز را به نقطه صفر بازگرداند؛ این کمپانی می‌تواند محتواهای جدید را به‌صورت لایو سرویس ارائه کند؛ درست همان کاری که برای بسیاری از عناوین دیگر خود انجام می‌دهد. به این ترتیب، شما هیجان یک بازی جدید را تجربه می‌کنید، بدون اینکه مجبور باشید ۱۰۰ پوند برای یک بازی که با همان موتور گرافیکی ساخته شده و ویژگی‌های تقریباً مشابهی را ارائه می‌دهد، پرداخت کنید.

IGN – امتیاز: ۶ از ۱۰

بازی EA Sports FC 25 چند نکته مثبت مانند حالت سرگرم‌کننده و تازه Rush را ارائه می‌دهد، اما گیم‌پلی بدون تغییر و بهبودهای جزئی باعث می‌شود که به نظر برسد الکترونیک آرتز همچنان رویکردی محافظه‌کارانه در مورد این بازی دارد.

منبع: Metacritic


از سختی‌های استریمر بودن تا داستان ازدواج تو وارکرفت؛‌ میزگیم با سایه‪@Say3h 

از سختی‌های استریمر بودن تا داستان ازدواج تو وارکرفت؛‌ میزگیم با سایه@Say3h

Loading

source

توسط techkhabari.ir