بازی کردن به عنوان یک انسان عادی یا حتی یک ابرانسان، همیشه جذاب بوده است، اما زمانی که بازی‌های ویدیویی به بازیکنان اجازه می‌دهند تا کنترل یک سایبورگ را به دست بگیرند، اتفاقات جالبی رخ می‌دهد. چه انسانی باشد که از نظر سایبری تقویت شده یا یک موجود مصنوعی که شباهت زیادی به انسان دارد، این پدیده بلافاصله توجه بازیکنان را به خود جلب می‌کند.

در طول سال‌ها، بازی‌ها در انواع و اقسام داستان‌ها، شخصیت‌های سایبورگ را به عنوان کاراکترهای قابل بازی معرفی کرده‌اند. از درام‌های حماسی تا نمایش‌های اکشن، این بازی‌ها سایبورگ‌ها را به عنوان قهرمان، شرور و حتی چیزی بین این دو نشان داده‌اند؛ با قدرت‌های تقویت ‌شده، سلاح‌های پیشرفته و در برخی موارد، مفاهیمی تفکربرانگیز که سایبورگ‌ها را بیشتر از یک ماشین به تصویر می‌کشند.

Metal Gear Rising: Revengeance

یک اسپین‌آف عجیب و غریب در سبک هک اند اسلش

Metal Gear Rising: Revengeance یک تجربه متفاوت و منحصربه‌فرد از جهان Metal Gear بود

Metal Gear Rising: Revengeance یک تجربه متفاوت و منحصربه‌فرد از جهان Metal Gear بود

  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن ۳، ایکس باکس ۳۶۰ و رایانه‌های شخصی
  • تاریخ انتشار: ۱۹ فوریه ۲۰۱۳
  • سازندگان: Platinum Games

با کنار گذاشتن تمام جنبه‌های مخفی‌کاری و داستان‌سرایی عمیق بازی‌های Metal Gear Solid، بازی Metal Gear Rising: Revengeance یک اسپین‌آف جذاب از این سری است که به معرفی شخصیت رایدن می‌پردازد. رایدن به یک سایبورگ فوق‌العاده ‌قوی با سرعت بی‌نظیر و شمشیر‌های کشنده تبدیل شده است و وارد یک ماجراجویی بسیار هیجان‌انگیز می‌شود. چیزی که Metal Gear Rising را به یک بازی کالت و کلاسیک تبدیل کرده، همان چیزی است که باعث شد بازی هنگام انتشارش، مورد توجه و بحث‌های مختلفی قرار بگیرد. این بازی تنها به شخصیت رایدن می‌پردازد، در حالی که او مثل یک ماشین کشتار تمام عیار از روی دشمنان رد می‌شود، با موجودات عجیب و غریب روبه‌رو می‌شود و در نبردهای پرسرعتی شرکت می‌کند که به بهترین شکل ممکن، حس اکشن‌های انیمه‌ای را به مخاطب منتقل می‌کنند. این بازی خیلی با Metal Gear Solid تفاوت دارد، اما این موضوع به معنای بد بودن آن نیست.

بهترین بازی‌های ورزشی برای گوشی‌های اندروید

Terminator: Resistance

تجربه‌ای وفادار به ترمیناتور

بازی در نقش سایبورگ، لذت‌های خاص خود را دارد؛ اما بازی در نقش ترمیناتور، ایده‌ای دیوانه‌کننده است

بازی در نقش سایبورگ، لذت‌های خاص خود را دارد؛ اما بازی در نقش ترمیناتور، ایده‌ای دیوانه‌کننده است

  • پلتفرم‌ها: رایانه‌های شخصی، پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس و اس
  • تاریخ انتشار: ۱۴ نوامبر ۲۰۱۹
  • سازندگان: Teyon

این بازی یک جنگ آینده‌نگرانه تمام عیار را به تصویر می‌کشد. بازی Terminator: Resistance در میان بازی‌های ترمیناتور، به خاطر وفاداری خود به فیلم‌ها شناخته می‌شود و در عین حال، تجربه‌ای هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده‌ را فراهم می‌آورد. داستان بازی روی یک مبارز تنها از گروه مقاومت تمرکز دارد، اما شرکت Teyon یک کمپین ثانویه نیز برای بازی تولید کرد که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا کنترل یک ترمیناتور را در پیش‌درآمدی مستقیم به فیلم اول، به دست بگیرند. کمتر پیش می‌آید که بازی‌ها به بازیکنان اجازه دهند تا کنترل دشمن اصلی را به دست بگیرند، اما Terminator: Resistance این کار را به خوبی انجام می‌دهد. با اسکن قرمز مخصوص و قدرت نامحدود، کمپین Infiltrator Mode به معنای واقعی کلمه قدرت یک ترمیناتور را به تصویر می‌کشد، زیرا یک ترمیناتور ارتش‌های انسانی را برای رسیدن به هدف خود نابود می‌کند.

Far Cry 3: Blood Dragon

شوتر نئونی الهام‌ گرفته از فیلم‌های دهه ۸۰

بازی Far Cry 3: Blood Dragon یکی از بهترین بسته‌های الحاقی تاریخ صنعت بازی است

بازی Far Cry 3: Blood Dragon یکی از بهترین بسته‌های الحاقی تاریخ صنعت بازی است

  • پلتفرم‌ها: رایانه‌های شخصی، پلی استیشن ۳، پلی استیشن ۴، ایکس باکس ۳۶۰ و ایکس باکس وان
  • تاریخ انتشار: ۳۰ آپریل ۲۰۱۳

آنچه که در ابتدا یک DLC برای Far Cry 3 بود، به قدری مشهور شد که تحت عنوان Far Cry 3: Blood Dragon، به صورت مستقل به بازار عرضه و نتفلیکس هم یک انیمه از روی آن ساخت. این بازی شوتر اول‌ شخص، بی‌نظیر است و به فیلم‌های اکشن کلاسیک دهه ۸۰، از جمله The Terminator، ادای احترام می‌کند. شخصیت اصلی، رکس، توسط مایکل بیهن، بازیگر معروف ترمیناتور، ایفای نقش می‌شود که یک جنگجوی سایبورگ است. بازی Far Cry 3: Blood Dragon کوتاه، اما شیرین است و یک کمپین پر از آدرنالین را به شما ارائه می‌دهد که می‌توان آن را تنها در چند ساعت، به پایان رساند. با این حال، به دلیل سرعت بالا، تصویربرداری نئونی و داستان‌سرایی کنایه‌آمیز که از طریق صحنه‌های میان‌پرده روایت می‌شود، هرگز از جذابیت نمی‌افتد.

RoboCop: Rogue City

نزدیک‌ترین تجربه به RoboCop 4

عنوانی بهتر از RoboCop: Rogue City پیدا نمی‌کنید که شما را در نقش یک پلیس سایبورگ قرار دهد

عنوانی بهتر از RoboCop: Rogue City پیدا نمی‌کنید که شما را در نقش یک پلیس سایبورگ قرار دهد

  • پلتفرم‌ها: رایانه‌های شخصی، پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس و اس
  • تاریخ انتشار: ۲ نوامبر ۲۰۲۳
  • سازندگان: Teyon

بازی RoboCop: Rogue City از استودیو Teyon، توسط همان تیمی که Terminator: Resistance را توسعه داد، ساخته شد. این بازی یکی دیگر از فرانچایزهای کلاسیک دهه ۸۰ را زنده می‌کند و این بار، دنباله‌ای مستقیم از سری فیلم‌های RoboCop است که بازگشت پیتر ولر را رقم می‌زند. گیم‌پلی RoboCop هم از خیلی جهات، به فیلم اصلی وفادار است؛ از بازیگری ولر گرفته تا کنترل شخصیتی که مانند یک تانک توقف‌ناپذیر عمل می‌کند. در RoboCop: Rogue City، بازیکن در نسخه‌ای آینده‌نگرانه از دیترویت پیش می‌رود و به حل پرونده‌های جرم، انجام کارهای کارآگاهی و از بین بردن گروه‌های گنگستری بزرگ که خیابان‌ها را کنترل می‌کنند، می‌پردازد. در طول بازی، به لطف جلوه‌های صوتی و گیم‌پلی سرگرم‌کننده که تجربه‌ای کلاسیک از زاویه دید اول‌ شخص را ارائه می‌دهند، بازیکن احساس می‌کند که واقعا در RoboCop 4 قدم نهاده است.

بهترین کدهای تقلب تاریخ سری جی تی ای

Detroit: Become Human

تعیین سرنوشت‌ ربات‌ها

با پیشرفت هوش مصنوعی، بهتر از هر زمانی، جهان‌بینی دیوید کیج در بازی Detroit: Become Human را درک می‌کنیم

با پیشرفت هوش مصنوعی، بهتر از هر زمانی، جهان‌بینی دیوید کیج در بازی Detroit: Become Human را درک می‌کنیم

  • پلتفرم‌ها: رایانه‌های شخصی و پلی استیشن ۴
  • تاریخ انتشار: ۲۵ می ۲۰۱۸
  • سازندگان: Quantic Dream

الهام ‌گرفته از آثاری چون Blade Runner و Aliens، ربات‌های Detroit: Become Human آنقدر به انسان‌ها نزدیک هستند که رفتارهای آن‌ها را می‌آموزند. این باعث می‌شود برخی از آن‌ها به قاتل تبدیل شوند، در حالی که برخی دیگر تنها به دنبال قیام علیه اربابان انسانی خود هستند تا به عنوان یک نژاد از موجودات هوشمند، شناخته شوند. با سه قهرمان سایبورگ که در سه داستان مختلف و به هم پیوسته به ماجراجویی می‌پردازند، Detroit: Become Human به خاطر مسیرهای شاخه‌ای و انتخاب‌هایی که واقعا در داستان تاثیرگذار هستند، مورد تحسین قرار می‌گیرد. همچنین، بازی دارای داستان‌سرایی و بازیگری قدرتمندی است که حس یک فیلم یا سریال با بودجه بالا را به مخاطب القا می‌کند و بازیکن را از ابتدا تا انتها در حالت تنش‌زا نگه می‌دارد.

Cyberpunk 2077

از شکست تا تبدیل شدن به یکی از بهترین بازی‌ها در ژانر RPG جنایی

در بازی Cyberpunk 2077، تقریبا تمامی افراد اطراف شما، سایبورگ هستند

در بازی Cyberpunk 2077، تقریبا تمامی افراد اطراف شما، سایبورگ هستند

  • پلتفرم‌ها: رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس و اس
  • تاریخ انتشار: ۱۰ دسامبر ۲۰۲۰
  • سازندگان: CD Projekt Red

زندگی کردن به عنوان یک جنایتکار در قالب بازی ویدیویی، به خودی خود سرگرم‌کننده است، اما ماجراجویی به عنوان یک جنایتکار سایبری در Cyberpunk 2077، حس و حال دیگری دارد. با اینکه این بازی یکی از پرحاشیه‌ترین عرضه‌ها را داشت، CD Projekt Red به تعهد خود پایبند ماند و با ارائه به‌روزرسانی‌های مختلف و عرضه یک بسته الحاقی، Cyberpunk 2077 را به عنوانی کاملا متفاوت تبدیل کرد. در وضعیت کنونی، Cyberpunk 2077 یک تجربه جذاب و سرگرم‌کننده در ژانر RPG است که داستان‌های تخیلی و واقع‌گرایانه زیادی را روایت می‌کند. این بازی با گیم‌پلی اعتیادآور خود و دنیایی که به نظر زنده می‌رسد، بازیکن را به خود جذب می‌کند و حضور ستاره‌های هالیوود مانند کیانو ریوز و ادریس البا، یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت بازی محسوب می‌شود.

Deus Ex: Human Revolution

ریبوتی بهتر از نسخه اصلی

Deus Ex: Human Revolution احتمالا بهترین نسخه ریبوت سری افسانه‌ای Deus Ex محسوب می‌شود

Deus Ex: Human Revolution احتمالا بهترین نسخه ریبوت سری افسانه‌ای Deus Ex محسوب می‌شود

  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن ۳، ایکس باکس ۳۶۰، نینتندو وی یو و رایانه‌های شخصی
  • تاریخ انتشار: ۲۳ آگوست ۲۰۱۱
  • سازندگان: Eidos Montreal

ترکیب المان‌های اکشن و مخفی‌کاری در هر ماموریت، Deus Ex: Human Revolution را به یکی از ریبوت‌های بسیار با کیفیت صنعت بازی تبدیل می‌کند. آدام جنسن اغلب به عنوان یکی از بهترین قهرمانان بازی‌های ویدیویی شناخته می‌شود و قهرمانی است که از نظر فیزیکی، بیشتر شبیه به یک ماشین عمل می‌کند. با توجه به اینکه Deus Ex: Human Revolution درباره یک کارآگاه سایبورگ در نسخه‌ای خیالی از شهر دیترویت است، این بازی به وضوح از فیلم‌های RoboCop الهام گرفته، اما لحن آن بسیار تیره‌تر و جدی‌تر است. آدام جنسن با بهبودهای سایبری زیادی مواجه می‌شود که او را به یک قهرمان سایبورگ تبدیل می‌کند و باید در داستانی از جرم، جاسوسی و توطئه‌، راه خود را ادامه دهد و به اهدافش برسد.

رتبه‌بندی بهترین کنسول‌های پلی استیشن

در نهایت، بازی‌هایی که به شما امکان کنترل یک سایبورگ را می‌دهند، دنیایی جذاب و متفاوت از تعامل با فناوری و انسانیت را به تصویر می‌کشند. این بازی‌ها نه تنها بازیکنان را وارد ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز و نبردهای نفس‌گیر می‌کنند، بلکه اغلب سوالات عمیقی در مورد مرزهای بین انسان و ماشین و آینده تکنولوژی، مطرح می‌سازند. چه در نقش یک قهرمان عدالت‌جو مانند رایدن در Metal Gear Rising بازی کنید، چه در نقش یک موجود تقویت ‌شده در Cyberpunk 2077، این بازی‌ها تجربه‌ای منحصربه‌فرد و به‌یادماندنی را ارائه می‌دهند که فراتر از سرگرمی هستند و به بررسی مفاهیم انسانی نیز می‌پردازند.

  • چرا بازی Metal Gear Rising: Revengeance با دیگر نسخه‌های Metal Gear متفاوت است؟

بازی Metal Gear Rising: Revengeance به جای تمرکز بر مخفی‌کاری و داستان‌سرایی پیچیده سری اصلی Metal Gear Solid، روی اکشن سریع و مبارزات هک اند اسلش تمرکز دارد. این بازی به جای اسنیک، شخصیت رایدن را به عنوان قهرمان اصلی معرفی می‌کند که به یک سایبورگ فوق‌العاده قوی تبدیل شده است و با سرعت و قدرت بالا، به نبرد با دشمنان می‌پردازد.

  • چرا بازی Terminator: Resistance برای طرفداران فیلم‌های ترمیناتور جذاب است؟ 

Terminator: Resistance به دلیل وفاداری به دنیای فیلم‌های Terminator و ارائه تجربه‌ای نزدیک به آن‌ها، برای طرفداران بسیار جذاب است. این بازی با ارائه کمپین Infiltrator Mode به بازیکنان اجازه می‌دهد تا در نقش یک ترمیناتور قرار بگیرند و از دیدگاه دشمن اصلی انسان‌ها، نبردی پر برخورد را تجربه کنند که این رویکرد منحصربه‌فرد، یکی از نقاط قوت بازی به شمار می‌آید.

  • چه عواملی باعث شد بازی Cyberpunk 2077 پس از عرضه موفق‌تر شود؟

Cyberpunk 2077 در ابتدا با مشکلات فنی بسیاری مواجه بود که مورد انتقاد شدید قرار گرفت، اما با به‌روزرسانی‌ها و بهبودهای پی‌درپی، سازندگان توانستند بازی را به یک عنوان پایدار و جذاب تبدیل کنند. ساخت بسته‌ الحاقی و حضور ستاره‌های سینما مانند کیانو ریوز نیز به افزایش جذابیت بازی کمک کرد و باعث شد تا این اثر به مرور زمان، به یکی از بهترین‌های ژانر RPG تبدیل شود.

منبع: Gamerant


از سختی‌های استریمر بودن تا داستان ازدواج تو وارکرفت؛‌ میزگیم با سایه@Say3h

از سختی‌های استریمر بودن تا داستان ازدواج تو وارکرفت؛‌ میزگیم با سایه@Say3h

Loading

source

توسط techkhabari.ir