اپل از چندسال پیش کار برروی تراشه‌های خودتوسعه یافته فایوجی را آغاز کرده است؛ اکنون گزارش‌های جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهند تراشه وای‌فای اختصاصی اپل قرار است زودتر به بازار راه پیدا کنند.

به گزارش digitimes، یکی از منابع آگاه در زنجیره‌ی تأمین اپل اعلام کرده که تعدادی از آیپدهای 2025 اپل با تراشه وای‌فای اختصاصی عرضه می‌شوند. البته در نظر داشته باشید که ممکن است تراشه‌های توسعه یافته اپل پس از عرضه آیفون 16، یعنی در سال 2026 وارد بازار شوند.

راهنمای خرید تکراتو

تراشه وای‌فای اختصاصی چه مزیتی دارد؟

همانطور که گفتیم، غول فناوری آمریکایی کار بر روی این تراشه‌ها را از مدتی قبل یعنی در سال 2021 آغاز کرده است. هنوز مشخص نیست که تراشه‌ وای‌فای اختصاصی اپل چه ویژگی‌های حائز اهمیتی را با خود دارد؛ اما هرچه که هست وابستگی این غول فناوری را به Broadcom شرکتی که هم اکنون تراشه‌های وای‌فای مورد نیازش را تامین می‌‌کند، کاهش خواهد داد.

انتظار می‌رود آیفون SE اولین دریافت‌کننده تراشه وای‌فای اختصاصی اپل باشد که اوایل سال 2025 از راه می‌رسد. پس از آن هم نوبت به یکی از اعضای منتخب آیفون 17 است که آن را دریافت کند.

در حال حاضر تراشه‌سازان آمریکایی کوالکام و برادکام بر بخش پردازنده‌های گوشی‌های هوشمند پرچمدار تسلط دارند. اگر اپل بتواند تراشه وای‌فای اختصاصی خودش را تولید کند، بازار تراشه‌ها دچار تحولی عظیم خواهد شد؛ چرا که بخش قابل توجهی از سفارشات هر دو تولیدکننده کاهش می‌یابد.

علیرغم چالش‌هایی که در توسعه تراشه‌های اتصال بی‌سیم وجود دارد؛ این حرکت اپل می‌تواند باعث تشویق سایر برندها به تولید تراشه‌های خود شود. این برند در تبلیغات خود اعلام کرد که وای‌فای 7 سرعتی تا 4 برابر سریع‌تر از وای‌فای 6E ارائه می‌دهد. شایان ذکر است که سری ایفون 16 از این وای‌فای پشتیبانی می‌کنند؛ اما توجه داشته باشید که برای استفاده از این سرعت، به روتر سازگار با وای‌فای 7 نیاز است.

بیشتر بخوانید:

source

توسط techkhabari.ir