تولیدکنندگان بزرگ گوشی‌های هوشمند برای پیشی گرفتن از هم با یکدیگر رقابت می‌کنند. اکنون اتفاقی در نمودار برترین فروشنده گوشی‌های هوشمند در جهان رخ داده که شاید کمی غیر منتظره به نظر برسد.

تکلیف سامسونگ که مشخص است؛ غول فناوری کره‌ای با ارائه محصولات متنوع و میزان محبوبیتش با اقتدار در صدر لیست برترین فروشنده گوشی‌های هوشمند در جهان دیده می‌شود. به گزارش زومیت، شیائومی توانسته در فروش در ماه اوت 2024 (مرداد و شهریور) از اپل پیشی بگیرد و جایگاه دوم در فروش گوشی‌های هوشمند را از آن خود کند.

راهنمای خرید تکراتو

به نظر می‌رسد تنوع محصولات و قیمت‌های اقتصادی به کمک شیائومی آمده است. این تولیدکننده چینی اولین بار در اوت 2021 موفق شده بود چنین رکوردی را به ثبت برساند. شیائومی اکنون پس از سه سال یکبار دیگر موفق شده تا غول فناوری آمریکایی را در فروش شکست بدهد.

برترین فروشنده گوشی‌های هوشمند در جهان کدام است؟

این درحالیست که اگر فروش شیائومی در ماه مرداد را با ماه قبلی مقایسه کنیم، تفاوت چشمگیری دیده نمی‌شود. به نظر می‌رسد کاهش عرضه آیفون هم به نوعی باعث موفقیت رقیبش شده است.

سامسونگ برترین فروشنده گوشی‌های هوشمند در جهان است؛ شیائومی بالاتر از اپل

همانطور که گفته شد محصولات میان‌رده در میزان فروش شیائومی نقش به‌سزایی داشته‌اند. یکی از این محصولات، گوشی‌های محبوب سری ردمی 1 و ردمی نوت 13 هستند که با قیمتی کمتر از 200 دلار، عملکرد قابل قبولی را در بازارهای مهم مانند هند، جنوب شرق آسیا، آمریکای لاتین و خاورمیانه و آفریقا ارائه داده‌اند.

اگر فروش شیائومی در سال 2024 را با سال قبلی مقایسه کنیم، می‌بینیم که این برند توانسته رشد 22 درصدی را فروش تجربه کند. البته گوشی‌های میان‌رده تنها نقطه قوت این غول چینی نیست؛ چراکه در سایر محصولات پرچم‌دار و حتی تاشو هم این برند به عنوان یک رقیب قدر ظاهر شده است.

انتظار می‌رود اپل با عرضه سری جدید آیفون 16 خود بتواند جایگاهش را از رقیب چینی‌اش پس بگیرد.

بیشتر بخوانید:

source

توسط techkhabari.ir