شرکت لوتوس اخیرا از خودروی برقی تئوری 1 رونمایی کرد. این شرکت با طراحی این خودروی مفهومی نشان‌ داد که در مسیر توسعه خودروهای الکتریکی سبک، مصمم است.

به گزارش caranddriver، خودروی برقی تئوری 1 به طراحی وحشی، تهاجمی و اسپرت مزین خود نشان می‌دهد که لوتوس تا چه حد در تولید خودروهای الکتریکی با عملکرد بالا تبحر دارد.

راهنمای خرید تکراتو

بررسی مشخصات فنی و ظاهری خودروی برقی تئوری 1 لوتوس

طراحی خاص و جذاب، بدنه‌ای شیک، وزن کم، موتور قدرتمند و در یک کلام این ابرخودروی تئوری 1 لوتوس است.

درهای معکوس بالا باز شو این خودروی خاص طراحی فوق جذاب آن را خاص‌تر می‌کند. به طور ویژه لوتوس بر تولید خودروهایی با وزن کم تمرکز دارد. در این خودرو نیز همین سیاست اعمال شده و تئوری 1 حتی از مدل‌های دیگر لوتوس مانند “الترا” هم سبک‌تر است و چیزی در حدود 1588 کیلوگرم وزن دارد.

تامین انرژی موتور بر عهده‌ی یک باتری کوچک 70 کیلوواتی است. اما علیرغم کوچکی، تا 418 کیلومتر را با یک بار فول شارژ طی می‌کند. پیشرانه‌ی‌قدرتمند و چهارچرخ تئوری وان توانایی تولید 987 اسب بخار!!! نیرو را دارد و صفر تا 100 را در کمتر از 2.5 ثانیه پر می‌کند.

طراحی عقب این خودرو، به شکلی عجیبی زیباست. چراغ‌های بسیار باریک و اسپویلر جمع‌شو ظاهری خشن، تهاجمی و فوق مدرن به آن بخشیده است.

رونمایی از خودروی برقی تئوری 1

طراحی کابین داخل با ساختاری از فیبر کربن، حس خاص بودن را به ذهن شما القا که نه فرو می‌کند. چیدمان صندلی‌ها عجیب اما خاص است. صندلی راننده در مرکز قسمت جلو تعبیه شده و دو صندلی نیز برای سرنشینان در قسمت عقب لحاظ شده است.

رونمایی از خودروی برقی تئوری ۱ لوتوس

از دیگر نوآوری‌های قابل توجه در تئوری ۱ می‌توان به استفاده از آینه‌های جانبی با هدآپ دیسپلی و سیستم صوتی پیشرفته در هر سه صندلی اشاره کرد. همچنین پادهای بادی تعبیه شده در صندلی راننده نه تنها ماساژ می‌دهند، بلکه بازخورد لمسی ارائه می‌کنند و حتی زمانی که خودرویی به تئوری ۱ نزدیک می‌شود، هشدارهایی مانند فشار بر شانه را به راننده منتقل می‌کنند. یا خدا!

یکی  دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد خودروی الکتریکی تئوری 1 دکمه‌ها ناپدیدشونده است که فقط زمانی که نیاز داشته باشید پدیدار می‌شوند و به یکدستی و سادگی!! فضای داخلی کمک می‌کنند. مثلا وقتی قصد دارید به تماسی پاسخ دهید، فقط دکمه پاسخ دادن به تماس ظاهر می‌شود.

لوتوس اعلام کرده که این خودرو صرفا یک کانسپت است تا توانایی شرکت را به رخ بکشد و احتمالا به تولید انبوه نمی‌رسد. بااینحال از فناوری‌ها و نوآوری‌های بکار رفته در تئوری 1 در مدل‌های برقی اینده استفاده خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

source

توسط techkhabari.ir