در جدیدترین اخبار آمده که نورالینک ایلان ماسک موفق شده محوز FDA را برای ایمپلنت کوربینی دریافت کند. ایمپلنت Blindsight به طور خاص برای افرادی که هم چشم‌ها و هم عصب بینایی‌شان را از دست‌داده‌ و قادر به دیدن نیستند طراحی شده است. هرچند که این دستگاه هنوز در مراحل آزمایشی قرار دارد اما گفته می‌شود می‌تواند بینایی این افراد را برگرداند.

به‌گزارش reuters، برچسب “دستگاه پیشرفته”  FDA که سازمان غذا و داروی آمریکا آن را به نورالینک ایلان ماسک داده برای فناوری‌هایی صادر می‌شود که پتانسیل درمان یا تشخیص بیماری‌هایی که زندگی فرد را تهدید می‌کنند، دارد. با‌اینحال اعطای این برچسب به منزله‌ی تائید نهایی محصول از جانب FDA نیست و فقط برای تسریع در روند توسعه و ارزیابی صورت می‌گیرد.

راهنمای خرید تکراتو

نورالینک ایلان ماسک ؛ امیدی تازه برای بازگرداندن بینایی به افراد نابینا

ایلان ماسک اخیرا در پستی در شبکه‌اجتماعی ایکس به این موضوع اشاره کرده و نوشته که ایمپلنت Blindsight می‌تواند حتی بینایی افرادی که کاملا نابینا هستند نیز بازگرداند. در ادامه اضافه می‌کند: دید این افراد احتمالا در مراحل اولیه بینایی و متشکل از تصاویر ساده با وضوح پایین مثل بازی‌های قدیمی در آتاری خواهد بود. اما این فناوری پتانسیل آن را دارد که در آینده دید بهتری برای این افراد مانند مشاهده در طول موج‌ها خاص مثل مادون قرمز یا فرابنفش فراهم کند.

نورالینک ایلان ماسک مجوز FDA برای ایمپلنت کوربینی را دریافت کرد

نورالینک ایلان ماسک یک آرایه میکروالکترودی را در قشر بینایی مغز قرار می‌دهد تا نورون‌های این ناحیه طبق داده‌هایی که دریافت می‌کنند تحریک شود. این مکانیزم به شکلی طراحی شده که به بازگردادن حس بینایی کمک کند.

نورالینک ایلان ماسک مجوز FDA برای ایمپلنت کوربینی را دریافت کرد

نورالینک اولین بار توسط ایلان ماسک و تیمی از مهندسان در سال 2016 تاسیس شد. ماسک و هم تیمی‌هایش در تلاشند تراشه رابط مغزی‌ای را توسعه دهند تا افراد معلول بتوانند دوباره حرکت کنند و با دیگران ارتباط برقرار کرده و ببینند. این تراشه می‌توانند سیگنال‌های عصبی را پردازش کرده و آنها را برای استفاده به دستگاه‌هایی مانند رایانه یا گوشی ارسال کند.

چند ماه پیش نورالینک توانست تراشه‌ای را در مغز دومین بیمار کاشت کند که به فرد امکان طراحی اشیاء سه‌بعدی و بازی‌های ویدئویی مثل Counter-Strike 2 را می‌داد. بعلاوه اولین بیماری که این تراشه را دریافت کرده در حال یادگیری زبان‌‌های فرانسوی و ژاپنی است.

بیشتر بخوانید:

source

توسط techkhabari.ir