وزیر صمت توضیحاتی درباره ادامه روند واردات خودروهای نو و کارکرده داد. به نظر پس از خبر وزیر اقتصاد، واقعاً گره کور واردات درحال باز شدن است. واردات خودروهای کارکرده در چه مرحله‌ای است؟

2 روز قبل عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد و امور دارایی، در شبکه اجتماعی ایکس از بار شدن گره کور واردات خودرو با تدبیر رئیس جمهور در جلسه ستاد اقتصادی خبر داد. موضوعی که یکی از مطالبات مردم است و دولت باید برآن جامه عمل یپوشاند.

راهنمای خرید تکراتو

واردات خودرو در حالی از اسفند 1401 از سرگرفته شد، که بازار خودرو به شدت ملتهب شده و دلالان و سودجویان آنچنان روند افزایشی شدید در آن ایجاد کرده که توان خرید خودرو برای هرکسی فراهم نبود. در مطلب «باز شدن گره کور واردات خودرو ؛ رئیس بانک مرکزی از اختصاص 1 میلیارد دلار خبر داد» روند واردات خودرو و تصمیمات گرفته شده در این مورد را به صورت خلاصه توضیح دادیم که می‌توانید از آن جهت یادآوری استفاده کنید. لازم به ذکر است که بانک مرکزی برای واردات خودرو، 1 میلیارد دلار ارز تخصیص داده است.

در آخرین خبر که امروز بدست رسید، سید محمد اتابک در مصاحبه با خبرنگار، آخرین وضعیت واردات خودروهای نو و کارکرده را شرح داد. در ادامه مطلب ویدئوی مرتبط با این خبر را مشاهده می‌کنید.

آخرین وضعیت واردات خودروهای نو و کارکرده

سید محمد اتابک، وزیر صنعت، معدن و تجارت، درخصوص واردات خودروهای دست دوم گفت: «اشکالاتی در در رابطه با بخشنامه وجود دارد که باید آنها را رفع کرده تا برای کشور هزینه‌ای نداشته و مشکلاتی برای شهروندان بوجود نیاورد.»

وی پس از خودروهای کارکرده، در مورد واردات خودروهای نو هم توضیح داد:

«واردات خودروهای جدید و نو با استانداردهایی که تعریف شده در حال انجام است.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در مورد وضعیت واردات خودرو چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

source

توسط techkhabari.ir