بر کسی پوشیده نیست که بازی دیابلو ۴ (Diablo 4) درآمد قابل توجهی برای کمپانی بلیزارد به همراه داشته، اما آمار و ارقام دقیقا به چند مبالغی اشاره دارند؟ طبق گزارش اخیر رسانه‌های معتبر، بلیزارد تنها به واسطه پرداخت‌های درون برنامه‌ای (microtransactions) دیابلو ۴ چیزی بالغ بر ۱۵۰ میلیون دلار به‌دست آورده است.

آماری که از میزان درآمد بلیزارد از پرداخت‌های درون برنامه‌ای Diablo 4 به دستمان رسیده، در واقع از طریق پروفایل لینکدین یک عضو ارشد استودیو به دست آمده است که نشان می‌دهد بازی نقش‌آفرینی و لایو سرویس کمپانی چه عملکرد خوبی داشته. طبق گزارش اولیه سایت Gamepressure.com، مدیر محصول ارشد استودیو بلیزارد (هریسون فروشکه) در پروفایل لینکدین خود از عملکرد تجاری شگفت‌انگیز دیابلو ۴ گفته است.

بررسی بازی Diablo IV | سرزمین لیلیث

بر اساس اطلاعات پروفایل فروشکه، او سهم به‌سزایی در شکل‌گیری رویکردهای تجاری دیابلو ۴ از جمله مدیریت فروشگاه داخل بازی، قیمت‌گذاری و باندل‌ها، تخفیفات شخصی‌سازی شده برای بازیکنان و بسیاری موارد دیگر داشته است. تمام این تلاش‌ها ظاهرا منجر به یک درآمدزایی ۱۵۰ میلیون دلاری تنها از طریق پرداخت‌های درون برنامه‌ای شده است. و خب این تمام ماجرا نیست. به گفته فروشکه، Diablo 4 از زمان آغاز پیش‌‌فروش تاکنون چیزی حدود ۱ میلیارد دلار درآمدزایی داشته که رقمی باورنکردنی و خارق‌العاده محسوب می‌شود.

بازی Diablo 4

لازم به ذکر است که از زمان انتشار گزارش سایت Gamepressure.com، هریسون فروشکه پیج لینکدین خود را از دسترس عموم خارج کرده و حتی جستجوی نام او نیز در پلتفرم مذکور نتیجه‌ای در بر ندارد. باتوجه به سیاست‌گذاری‌های استودیوها و کمپانی‌های بزرگ، این حرکت مدیر محصول دیابلو اصلا دور از انتظار نیست. در هر حال این کمپانی‌ها نسبت به آمار و ارقام تجاری خود حساس هستند و نمی‌خواهند این موارد به راحتی در اختیار عموم قرار بگیرد. در نتیجه احتمال می‌رود فروشکه پس از مشاهده توجهاتی که نسبت به پیچش جلب شده، پیج لینکدین را بسته تا از افشای بیشتر اطلاعات بلیزارد دوری کند.

پنج بازی جهان باز که مکانیک‌های نوآورانه‌ای را معرفی کردند

به موضوع اصلی بحث که برگردیم، اطلاعات جدیدی که به دستمان رسیده به خوبی نشان می‌دهد دیابلو ۴ تا چد حد موفق بوده و برای بلیزارد سودآوری داشته است. اگر به خاطر داشته باشید، بلیزارد طی ماه ژوئن سال گذشته به صورت رسمی اعلام کرد که Diablo 4 تنها طی پنج روز نخست عرضه بالغ بر ۶۶۶ میلیون دلار درآمد داشت و بازیکنان بیش از ۲۷۶ میلیون ساعت (معادل ۳۰۰ هزار سال!) آن را تجربه کرده بودند.

مشخصا از آن زمان تاکنون فروش و درآمدزایی قسمت چهارم دیابلو افزایش داشته است. بد نیست بدانید دیابلو ۴ از ماه مارس ۲۰۲۴ راهی سرویس گیم پس مایکروسافت شد و این یعنی بسیاری از بازیکنان بدون صرف هزینه کامل به تجربه این عنوان پرداخته‌اند. با این حال همچنان بحث پرداخت‌های درون برنامه‌ای برای بازی وجود دارد که مشخصا سودآوری زیادی هم برای بلیزارد و نتیجتا مایکروسافت داشته است.

منبع: The Gamer


با قهرمان پس جهان فیفا زدیم! میزگیم فوتبالی با حسن پاجانی

فیفا و پی ای اس

Loading

source

توسط techkhabari.ir