از زمان های دور و دراز، حتی در اولین جرقه‌های شکل گیری صنعتی موسوم به Video Game Industry یا صنعت بازی های ویدئویی بود که در ساده ترین و بی‌آلایش ترین بازی هایی که در آن برهه ساخته می‌شدند رگه ها و نشانه های زیادی از وجود نکات پنهان و راز هایی در بطن آنان بودند که گاها حتی با گذر دهه ها از انتشار آن بازی ها به آرمی توسط پلیر های وسواسی و طرفداران آنان کشف می‌شدند. ویدئو گیم این سنت را از برادر بزرگتر خود یعنی سینما به ارث برد و با وام گرفتن ارکان کلیدی در داستانگویی و روایت و همچنین درگیر کردن پلیر در قعر ماجرا های مرموز خود کم‌کم عرصه را برای ظهور هنر هشتم یعنی “هنر های اکسپرینسال یا تجربه‌محور” باز کرد، از همان ابتدا بود که این صنعت خود را با انواع راز و گمانه‌زنی ها آغشته ساخته بود و به مراتب باعث شد تلویحات سینمایی نیز شامل آن گردند که “ایستراِگ Easter Egg” نیز جزو آنان بود. اگر با جشن عید پاک آشنا باشید می‌دانید که فهوای آن یافتن تخم‌مرغ هایی رنگارنگ و هدایایی است که در یک محیط مخفی‌شده اند و غالبا کودکان با تجسس فراوان باید آنان را بیابند، این اصطلاح در سینما و ویدئوگیم به معنی یافتن نکات و رمز و راز های پنهان در طول یک اثر است که غالبا نکات مخفی یا یک سری پیچش داستانی خاص به آنان می‌افزایند و تا به الان یافتن ایستراگ ها و از آن هوشمندانه‌تر، جایگذاری آنان در طول یک اثر که هم مخاطبین خود را راغب به یافت آنان کنند و هم به خوبی مخفی شده باشند به امری متداول در عرصه ها و محصولات مختلف بدل گشته است و امروزه حتی ویدئو های تبلیغاتی ادکلن نیز شامل ایستراگ هستند! بدیهی است که بازی محبوب PUBG Mobile نیز با در نظر داشتن این که شاید در نگاه اول نکات پنهان و ایستراگ های خاصی برای ارائه نداشته باشد، مملو از راز و رویدادهای مرموز و خاص است و به دلیل طراحی نقشه های پیچیده و جزئیات مخفی خود در طول گیمپلی و حتی Main Menu خود شناخته شده است که بسیاری از آنها در واقع ایستراگ هایی می‌باشند در انتظار کشف هستند. این رازهای پنهان می‌تواند از ارجاعات سرگرم‌کننده به رویدادهای تاریخی، تا اشاره‌های عجیب و غریب و فرهنگ عامیانه یا Pop Culture را شامل شود، به عنوان مثال یوسی در این بازی درواقع خلاصه شده Unknown Cash یا پول ناشناخته است که درواقع طبق گفته های غیر مستقیم سازندگان به میزان ناشناخته بودن و وحشت‌ناک بودن قدرت سرمایه و پول در دنیای واقعی اشاره دارد. گذشته از یوسی در این آیتم قصد داریم به درون هریک از مپ های مطرح پابجی سفر کرده و کاوشی در موضوعیت ایستراگ هایی که تابه حال از آنان کشف شده بپردازیم، همراه ما باشید.

● مپ ارنگل, جزیره‌ای پر از شناخته و ناشناخته:

مجسمه “Dyno

این مجسمه خاص و عجیب که در نزدیکی پایگاه نظامی متروکه قرار دارد، درواقع بقایایی از دورانی بسیار قدیمی تر است که علاوه بر این که اشاره به تاریخ جزیره دارد، رهنمودی از وجود جوامع انسانی پیشین در این‌جزیره قبل از تبدیل شدنش به قتل‌گاه را توصیف می‌کند.

مواجهه با “Red Truck

ِرد تراک یا کامیون سرخ وسیله‌ای مرموز است که فقط در مسابقات و کانتست های خاص ظاهر می شود و معمولا در نزدیکی پایگاه نظامی قرار می‌گیرد، برخی از طرفداران با وجود طرح کردن تئوری های گوناگون معتقدند که این بازمانده از یک Event از گذشته اشاره به میم اینترنتی (You Left Some UC Here) است و صرفا چیزیست که اضافه شده ولی حذف نشده در حالی که برخی دیگر از طرفداران فکر می کنند که این فقط یک ابهام بصری شبح وار است.

 طرح “Secret Bunker” از کجاست؟

در نزدیکی پایگاه نظامی متروکه، یک پناهگاه مخفی هسته‌ای را می توان یافت که حاوی مقادیر زیادی از مهمات و ابزارآلات جنگی خاص است و بهشت منابع در این مپ نامیده می‌شود. با مانور دقیق در اطراف منطقه و یافتن نقطه ورودی پنهان می توان به آن دسترسی داشت ولی نکته جالب درمورد آن این است که شکل و ساختار آن بسیار مشابه به vault های سری بازی FallOut است و حتی از رنگ های آبی و زرد برای نشانه‌گذاری فلش ها در آن استفاده شده که پالت رنگی معروف لباس هایی است که شخصیت های اهل vault ها در فال‌اوت به تن می‌کنند.

کاوش “Ghost Town” 

دهکده ای واقع در نزدیکی خط ساحلی جنوبی، با خانه های متروکه و فضایی ترسناک. برخی معتقدند که به دلیل یک واقعه خوفناک گذشته، این شهر یک شهر روح زده در این‌ مپ است چرا که برخی ویدئو ها مبنی بر دیده شدن گلیچ های غیر عادی و همچنین یک سری اشیای متحرک نورانی از آن در سطح اینترنت موجود است که صحت هیچکدام آنان تا الان تایید یا رد نشده است که گفته می‌شود درواقع اسکین های خریده شده با یوسی توسط پلیر ها بوده‌اند.

● میرامار، فانتزی ترین مپ‌ پابجی؟

طلسم متفاوت “Ghost Town

این شهر متروکه که در قلب صحرا واقع شده است، با پالت رنگی زننده سرخ و نارنجی و فضایی وهم انگیز، مکانی محبوب برای کاوش و یافتن تجهیزات است. بر خلاف شهر ارواح مپ ارنگل، این بخش از مپ میرمار بیشتر به خاطر نوشته های اسپری شده روی دیوار خانه او به زبانی رمزنگاری شده معروف است که تا الان کسی موفق به رمزگشایی آنان نشده و حتی پلیر های رده بالا از درک و فهم آنان عاجز مانده اند!

نفرین “Pirate Ship

در ساحل غربی، لاشه یک کشتی دزدان دریایی مدفون در شن ها قرار دارد که گاها در مه دیده می‌شود، در کل پابجی و آیتم هایی که می‌توان با یوسی خریداری کرد همگان هجوه‌ای بر یک فرنچایز یا عناوین محبوب هستند که این کشتی نیز اشاره به دزدان دریایی کارائیب وهمچنین عنوان موفق مولتی‌پلیر یوبی‌سافت Sea Of Thieves دارد و حتی شایعاتی مبنی بر ساخت بخشی جدید برای ایونت های آینده پابجی که تاثیر گرفته از این بازی هستند و از یوسی به عنوان ارز ورودی استفاده می‌کنند نیز به گوش می‌رسد.

 دنیایی ناشناخته در”Ancient Ruins

این خرابه ها در ابتدا در بازی موجود نبودند ولی به مرور طی آپدیت های پیاپی در این سالها به بازی اضافه گشتند و در حومه مپ واقع شده اند، گنج پنهان و هاله ای مرموز دور خود دارند که تئوری هایی مبنی بر وجود یک‌ تمدن دینی باستانی را در این مپ به ارمغان آورده اند که با خرید پک های یوسی می‌توان به چند خط از آنان که مشخصا چیز خاصی را بیان نمی‌کنند ولی دارای نکات هدف دار هستند دست پیدا کرد و برای خرید آنان، می‌توانید به وب سایت تخصصی پابجی سل گیم مراجعه کرده و با درصد رضایت و ضمانت بالا خرید کنید.

● سانهوک، قلابی بر رویاهای به باد رفته:

قدم به قدم در” Temple Ruins

این ویرانه های رها شده در لبه شمالی جزیره واقع شده اند و حاوی مجسمه ای باستانی و نکاتی از گذشته تاریخی هستند که نشان از وجود داستانی مشخص ولی مخفی را در جهان پابجی نشان می‌دهند.

● مپ‌ لیویک، کشنده ولی مداراگر:

 اشاره ای دیگر از سوی “Secret Bunker

در نزدیکی رشته کوه شمالی، یک پناهگاه مخفی همانند مپ ارنگل را می توان با لوت ویژه و یک گذرگاه مخفی پیدا کرد که بر خلاف ارنگل بیشتر به پناهگاه های هسته‌ای شباهت دارد و تئوری طرفداران این است که جهان پابجی، تحت حمله حملات هسته‌ای یا اتمی قرار گرفته است که موجب پاک شدن انسانیت از شهر و کارزار های آن شده و حالا به عنوان Waste Land کشنده برای ماهیت های زنده شناخته می‌شود.

 مواجهه با “Hidden Statue

در حومه نقشه و نزدیک کوه‌پایه‌ها، یک مجسمه پنهان با تاریخچه اسرار آمیز قابل یافت است که شکل خاصی همانند دیگر مراتب باستانی پابجی نشان دهنده وجود تمدن های مختلف در این دنیا است و با این که شاید همه اینها یک تئوری به نظر برسد اما در کلیت امر این که ممکن است واقعا منشا تمام راز ها برای پلیر ها که شعار و حتی واتر مارک خود پابجی هم هست به زودی زود توسط همین ایستراگ‌ها به واسطه پلیر ها رمزگشایی گردد.

● بخش داغ، ملاقات با ایستراگ های خاص:

 اصطلاح “Chicken Dinner

پیام نمادین “Winner Winner Chicken Dinner” اشاره ای به یک بازی قمار واقعی است و مترادف با پیروزی در پابجی و حتی به تازگی نمادی برای شانس در گردانه یوسی شده است و حتی استیکر هایی که پلیر ها با این مضمون دریافت می‌کنند نیز به شکل خاصی همانند تشویق تماشاگران در شرط بندی در مسابقات اسب سواری گشته است.

 اصطلاح “Bluehole

این ایستراگ اشاره مستقیمی به سازندگان فرنچایز پابجی یعنی Bluehole Studio دارد، همچنین اشاره هایی به کرفتون نیز به شکل KN در طول محیط گیمپلی تقریبا در تمام مپ ها دیده میشود.

 پراکندگی “The Player Unknown

لوگوی “Player Unknown” در مکان های مختلف بازی پراکنده شده است که ادای احترام به سردمداران اصلی این بازی یعنی پلیر های اصلی بازی می باشد، همچنان‌مشخص نیست که چرا اسم پابجی در سال های اخیر از پابجی عادی به PUBG: Battle Grounds تغییر پیدا کرده است چرا که پابجی اختصار Player Unknowns Battle Grounds است و حال Battle Grounds دو بار این اسم ‌جدید تکرار شده است که خود نیز می‌تواند رازی باشد که سازندگان در اسم بازی گنجاندند، همچنین خود Player Unknowns نیز به یک راز جالب از بازی اشاره دارد که به پلیر ها هشدار می‌دهد تا از ناشناخته ها دوری کنند ولی در عین حال خودش ناشناخته های زیادی را برای کشف شدن در طول کلیت خود قرار می‌دهد.

● چگونه این ایستراگ ها را پیدا کنیم:

 کاوش، سپری کردن زمان و دقت:

زمانی را صرف کاوش در نقشه ها و خروج از مسیر های فرعی و تلاش برای پیدا کردن راه های نوین برای تقابل با حریفان و همچنین افزودن به استعداد خود در یافتن جدیدترین متد ها برای کاوش محیط کنید. کشف بسیاری از ایستراگ ها صرفا به این وابسته نیست که به اکتشاف کل محیط بپردازید، بلکه ممکن است چندین رکن خاص همانند راهنمایی های محیطی و استفاده از Hint هایی که خود بازی ارائه می‌دهند یا حتی صرف یوسی بتوانید به دایره ای وسیع تر از نگرش منسجم دست یابید و بدین‌گونه است که بسیاری از ایستراگ ها که در مکان های مبهم پنهان شده اند و منتظر کشف شدن هستند.

 منابع مرجع و استفاده از تجربه ها:

منابع، مراجع و ویدیوهای آنلاین بی شماری وجود دارد که نکات و ترفندهایی را برای یافتن ایستراگ ها در پابجی را به اشتراک می گذارند.

 داشتن دقت مضاعف:

به جزئیات و نشانه های غیر معمول توجه کنید. اغلب، ایستراگ ها در محیط و مناظر نقشه ادغام می شوند و در نهایت گاها غیر قابل ردیابی‌اند.

● چرا یافتن ایستراگ ها حیاتی است؟

 سفر به اعماق داده ها:

ایستراگ ها لایه ای از عمق و غوطه ور شدن در اعماق داده‌ها را به دنیای بازی اضافه می کنند و به داستان ها و افسانه های پنهان اشاره دارند.

 تعامل موثر با جامعه:

شکار ایستراگ ها بازیکنان را تشویق می کند تا نقشه ها را کشف کنند، اکتشافات خود را به اشتراک بگذارند، و با جوامع بازی ارتباط موثر و سازنده‌تر برقرار کنند.

 سرگرمی و شگفتی:

ایستراگ ها حس سرگرمی و غافلگیری لذت بخش را ایجاد می کنند و به پلیرها برای کنجکاوی و اکتشافشان پاداش می دهند.

در آخر، پابجی دائما در حال تکامل است و ایستراگ ها به طور مرتب کاشته و کشف می شوند. به چشمان خود دیدی وسیع‌تر داده و از شکار گنجینه های پنهانی که در دنیای بازی در انتظار شما هستند لذت ببرید!

source

توسط techkhabari.ir