سرامیک خودرو یک فرایند پرطرفدار در حوزه زیبایی و دیتیلینگ خودرو است که به دلیل مزایای بی شماری که دارد در این سال های اخیر بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. شاید تصور کنید تنها افراد خاصی به دنبال سرامیک کردن خودروی خود هستند، اما باید بدانید که این کار تنها مخصوص افراد خاصی نیست بلکه یک فرایند ضرروی برای هر فردی است که به حفظ زیبایی و مراقبت از خودروی خود اهمیت می دهد.

تعریف سرامیک خودرو

سرامیک خودرو در واقع محلولی است که توسط دیتیلر بر روی بدنه خودرو اعمال می شود. هنگام اجرا، این محلول سرامیکی با رنگ خودرو تطبیق و هماهنگ شده و یک لایه محافظ اضافی را بر روی سطح رنگ خودرو ایجاد می‌کند. در مورد مواد تشکیل دهنده سرامیک باید گفت که سرامیک بدنه خودرو از مواد پلیمری مختلفی تهیه می‌شود، اما بیشتر از دی‌اکسید سیلیکون یا دی اکسید سیلیس تشکیل شده است.
پوشش سرامیکی با واکس خودرو تفاوت دارد و به دلیل مواد تشکیل دهنده خاص و مزایایی مانند مقاومت در برابر خطوط و آلودگی‌های محیطی و افزایش براقیت سطح رنگ خودرو طرفداران بسیاری را جذب خود کرده است. اگر شما هم از طرفداران سرامیک خودرو هستید و دوست دارید در مورد ویژگی ها  مزایای آن بیشتر بدانید و همچنین در مورد کاربردها و هزینه آن و عواملی که قیمت نهایی اجرای آن را تعیین می کند اطلاعات کاملی کسب کنید حتما با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

بررسی ویژگی های سرامیک خودرو و واقعیت های ناگفته

برخی تبلیغات و گفته‌های غیر علمی در خصوص نانو سرامیک، این ماده را به سختی الماس جلوه داده و آن را ناجی رنگ خودرو در برابر هر آسیبی می‌پندارند. با بررسی مواد نانو سرامیک به مقاله‌ای در خصوص شاخص Pencil Hardness Test یا تست سختی مداد برخوردیم که خلاف این اداعا را نشان میدهد. به طور خلاصه این شاخص در زمینه محصولات نانو سرامیک به بررسی مقاومت آن‌ها در برابر خراش پرداخته و سخت‌ترین نوع آن‌ها را با علامت H۹ نشان می‌دهد، اما در همین مقاله گفته شده نمی‌توان به اعداد مندرج در این زمینه اطمینان داشت؛ چرا که هر برند متفرقه و بی کیفیتی هم می‌تواند ادعای H۹ بودن مقاومت یا حتی مقاومت بیشتر را داشته باشد و هیچ مانعی برای آن وجود ندارد.

بنابراین می توان گفت؛ مقاومت نانو سرامیک در برابر خط و خراش به ۳ عامل مهم  برند محصول، نحوه زیرسازی و کیفیت اجرای سرامیک بستگی دارد.

پس همانند سایر بازار‌های داخلی، در بازار محصولات نانو سرامیک هم برند‌های متفرقه وجود دارند که کیفیت بسیاری از آن‌ها کاملا نامطلوب است. اما پس از بررسی نام‌های مطرح نانو سرامیک در دنیا، با برندهایی چون سرامیک پرو، می‌وینچی، مفرا، سیستم ایکس، کارپرو، ناژول، کیوب باند و سوناکس برخورد داشتیم که قیمت بالاتری دارند. از طرفی زیرسازی، اجرای دقیق و علمی نانو سرامیک نیز اهمیتی یکسان و در مواردی بیشتر از برند محصول انتخابی دارد. به گونه‌ای که زیر سازی ناقص و یک اجرای غیر حرفه‌ای حتی با یک برند درجه یک می‌تواند آسیب‌های زیادی را به دنبال داشته باشد و بالعکس زیرسازی بی‌نقص و اجرای حرفه‌ای حتی با یک برند متوسط نانو سرامیک، می‌تواند موجب نتیجه تحسین برانگیزی شود.

خاصیت هیدروفوبیکی نانو سرامیک با توجه به ساختار مولکولی این ماده، موجب ایجاد زاویه‌ای بیش از ۱۰۰ درجه روی سطوح خودرو می‌گردد. به عبارت ساده‌تر با توجه به ساختار فرمولاسیون این مواد که برپایه نانو تکنولوژی است یک پوشش با قدرت تراکم نانو بر روی رنگ خودرو شکل می‌گیرد که با توجه به بافت بسیار ریز تراکم این پوشش، آلاینده‌های دیگر توان چسبیدن به این پوشش را ندارند. توجه داشته باشید که آبگریزی به معنای خاک گریزی یا کثیف نشدن خودرو نیست؛ بلکه این خاصیت موجب تسریع در تمیز کردن خودرو می‌شود به نحوی که با پاشش آب، خاک موجود روی رنگ بدنه به گِل تبدیل شده و از روی بدنه خودرو به سمت پایین می‌لغزد.

کاربرد سرامیک خودرو

سرامیک خودرو چه مزیت هایی دارد؟

سرامیک خودرو یکی از اقدامات قابل توجه و تاثیر گذار در زمینه دیتیلینگ و نگهداری خودرو است که به حفظ ظاهر ماشین کمک زیادی می‌کند. در فرآیند سرامیک خودرو، بین رنگ بدنه خودرو و مواد سرامیک که پلیمری مایع است، پیوندی محکم اتفاق افتاده و سرامیک کاملا به رنگ بدنه چسبیده و با آن ترکیب می‌شود.

این پوشش ایجاد شده روی بدنه، غیر قابل تشخیص و بدون رنگ و نامرئی است. در واقع با سرامیک کردن خودرو بر روی بدنه ماشین، لایه ای محافظتی و کاربردی قرارمی گیرد که در شرایط گوناگون مزایای بسیاری دارد. همین مزایای آن موجب شده که سرامیک با گذر زمان بیشتر شناخته شود و مورد توجه قرار گیرد چرا که این مزایا و ویژگی ها نقش پررنگی در حفظ ارزش، عمر و ظاهر خودرو دارند. اما باید این نکته را بدانید که سرامیک خودرو در صورتی مزایای ذکر شده را به همراه خواهد داشت که توسط افراد حرفه ای انجام گیرد. در این ارتباط کارواکس به عنوان مرکز تخصصی دیتیلینگ و مرکز اجرای سرامیک خودرو در کرج یک انتخاب عالی خواهد بود.

از جمله مهم ترین مزایای سرامیک خودرو، موارد زیر را می توان ذکر کرد:

۱٫محافظت از رنگ بدنه ماشین

همانطور که بیان کردیم سرامیک خودرو پوششی محافظتی و مقاوم روی بدنه ماشین اعمال می‌کند که این پوشش، رنگ بدنه ماشین را در برابر عوامل مختلفی محافظت می‌کند و از پوسیدگی رنگ جلوگیری می‌کند تا خودرو برای مدتی طولانی رنگ اصلی خود را حفظ کند. در حقیقت موجب افزایش طول عمر و ماندگاری رنگ ماشین می‌شود. عواملی که بدنه در برابر آنها محافظت می‌شود به شرح زیر است:

اشعه خورشید

قرار گرفتن بدنه ماشین برای مدتی طولانی در برابر نور شدید خورشید و وارد شدن پرتو های آن به بدنه ماشین، به ویژه پرتو فرابنفش یا UV موجب آسیب دیدن رنگ بدنه و آفتاب سوختگی آن می‌شود.

مواد شیمیایی، اسیدی و آلاینده‌ها

روکش سرامیکی ایجاد شده روی ماشین، عملکرد محافظتی خوبی در برابر مواد شیمیایی و آلاینده ها دارد. بدین شکل از آسیب دیدن بدنه و افتادن خط و خش روی آن توسط این موارد برای مدتی جلوگیری می‌کند. همچنین مانع از آسیب دیدن بدنه خودرو توسط مواد اسیدی می‌شود. از جمله این مواد اسیدی می‌توان به فضولات پرندگان و باران های اسیدی اشاره کرد که موجب کدر شدن رنگ بدنه خودرو و افت کیفیت آن می شود.

اکسیداسیون

فرآیند اکسیداسیون که به زنگ زدگی نیز معروف است با گذر زمان و رخ دادن واکنش میان رنگ بدنه خودرو و اکسیژن هوا اتفاق می‌افتد. در طی این فرآیند، بدنه خودرو زنگ می‌زند و کدر می‌شود و ظاهری نامناسب پیدا می‌کند که به شدت روی ظاهر ماشین اثر منفی دارد. ماشین هایی که در محیط های پر بارش و مرطوب قرار دارند احتمال زنگ زدن شان تا حدود زیادی افزایش پیدا می‌کند.

مزیت سرامیک خودرو

۲٫ افزایش براقیت و درخشندگی بدنه ماشین

از دیگر مزیت های مورد توجه پوشش سرامیکی خودرو، براقیت و درخشندگی آن است که تاثیر مثبت زیادی روی ظاهر ماشین می‌گذارد. این پوشش همچنین عمق رنگ خودرو را نیز افزایش داده و خاصیت بازتابندگی آن را تقویت می‌کند.

۳٫ افزایش مقاومت در برابر خط و خش ها

با توجه به نوع و کیفیت سرامیکی که برای خودروی خود انتخاب می‌کنید، این سرامیک از بدنه خودروی شما در برابر ضربات و برخورد های جزئی و ایجاد خط و خش توسط سنگ ریزه ها و موارد این چنینی تا حدودی محافظت می‌کند.

۴٫ تسهیل شست و شوی خودرو

سرامیک کردن خودرو موجب افزودن خاصیت آب گریزی به بدنه آن می‌شود. منظور از آب گریزی بدنه خودرو، تمایل آن به دفع هر چه سریع تر و کامل قطرات آب است. این خاصیت موجب می‌شود که عملیات شست و شوی خودرو بسیار آسان شود چرا که آب به آسانی از روی خودرو لیز می خورد. پس از شست و شو نیز بدنه بدون زحمت و نیاز به خشک کردن توسط حوله و دستمال، در مدت زمانی کوتاه بدون این که اثر چندانی از لکه ها و قطرات آب بر روی آن دیده شود خشک می‌شود. بدین طریق شستشوی خودرو آسان تر و سریع تر می گردد.

۵٫کاهش هزینه های نگهداری خودرو

اجرای سرامیک بر روی بدنه ماشین، هزینه زیادی را به همراه دارد اما در نگاهی وسیع تر و با بررسی های دقیق تر متوجه خواهیم شد که در نهایت موجب کاهش دیگر هزینه های نگهداری خودرو شده و انتخابی به صرفه خواهد بود.

۶٫ کمک به حفظ محیط زیست

از آن جایی که اجرای سرامیک با افزایش طول عمر و حفظ کیفیت رنگ بدنه خودرو برای مدتی طولانی و حتی تا چندین سال همراه است، دیگر نیازی به تجدید رنگ خودرو نخواهد بود. تجدید رنگ خودرو موجب پدید آمدن ضایعات و مواد شیمیایی و مضری می‌شود که قطعا برای طبیعت و محیط زیست زیانبار خواهند بود.

اجرای سرامیک

هزینه سرامیک خودرو چگونه تعیین می شود و به چه عواملی بستگی دارد؟

با یک بررسی کلی و ساده متوجه خواهید شد که قیمت یکسانی برای اجرای سرامیک خودرو نمی توان در نظر گرفت، چرا که پارامترهای بسیار زیادی در تعیین قیمت و هزینه سرامیک ماشین نقش دارند که مهم ترین آنها عبارتند از:

  • نوع مواد نانو سرامیک
  • برند مواد سرامیک خودرو
  • تاثیر نوسان نرخ ارز بر هزینه سرامیک خودرو
  • سطح بدنه خودرو و میزان خراش ها و آسیب هایی که دارد
  • نوع خودرو
  • میزان مهارت، تجربه و اعتبار فرد یا مرکز اجرا کننده سرامیک خودرو

اجرای دقیق و تخصصی چنین فرایندی نیازمند مهارتی است که باید به طور علمی فرا گرفته شود. کارواکس به عنوان اولین شرکت دیتیلینگ در ایران، در کنار فروش آنلاین و حضوری انواع محصولات مراقبتی خودرو و همچنین آموزش تخصصی پولیش، نانو سرامیک و کاور شفاف خودرو بدنه در زمینه اجرای تمامی خدمات دیتیلینگ خودرو نیز فعالیت می کند.

اگر به دنبال یک مرکز حرفه‌ای جهت پولیش، نانو سرامیک، کاور بدنه و صفرشویی خودروی خود و یا خرید محصولات مراقبتی آن هستید، می‌توانید با مرکز تخصصی دیتیلینگ کارواکس از طریق شماره تلفن ۰۲۶- ۳۲۵۶۸۷۰۰ در تماس باشید و یا اینکه به سایت مجموعه به آدرس https://carwax.ir  مراجعه کنید.

هزینه سرامیک خودرو

سخن پایانی

ما در این مقاله با شما در مورد ویژگی های سرامیک خودرو صحبت کرده و به بررسی آن پرداختیم. پس از به مزایای سرامیک خودرو و کاربردهای آن که شامل درخشندگی، آبگریزی و محافظت از بدنه در برابر عوامل محیطی است اشاره کردیم. در نهایت نیز اشاره ای به هزینه سرامیک خودرو داشتیم تا شما به طور کامل از عواملی که می تواند تعیین کننده قیمت سرامیک خودرو باشد اطلاع پیدا کرده و بهترین تصمیم را اتخاذ نمایید.

آدرس مجموعه کارواکس: کرج- عظیمیه- بلوار امام رضا- نبش شاهد ۱

شماره تماس: ۳۲۵۵۸۷۰۰-۰۲۶ و ۳۲۵۶۸۷۰۰- ۰۲۶

شماره همراه و شبکه های اجتماعی: ۰۹۹۲۱۰۰۳۹۶۹

آدرس وب سایت: https://carwax.ir/

اینستاگرام: https://www.instagram.com/carwax.ir

source

توسط techkhabari.ir