به نظر می رسد که یک توصیه حرفه ای و تخصصی باشد که شارژ ۱۰۰ درصد گوشی می تواند به گوشی آسیب بزند. بهترین راهکار برای شارژ کردن گوشی این است که تا حدود ۸۰ یا ۹۰ درصد آن را شارژ کنید و وقتی به ۲۰ درصد رسید دوباره آن را به شارژر وصل کنید. این مورد در شارژ هر وسیله ای که قابلیت شارژ کردن دارد توصیه می شود.

اما شما در شرایط خاص می توانید گوشی یا سایر گجت های خود را تا ۱۰۰ درصد شارژ کنید. این موارد ممکن است کم رخ دهد اما به هر حال برای چند بار به طور اتفاقی ضرری ندارد. در ادامه می خواهیم این شرایط را برای شما یادآوری کنیم.

 

موقع قطعی برق مجاز به شارژ ۱۰۰ درصد گوشی هستید

این روزها در هوای گرم تابستان و در شرایطی که در برخی شهرها جیره بندی های برق وجود دارد، احتمالا گاها شاهد قطع برق بوده اید. اگر در چنین شرایطی به گوشی موبایل تان هم نیاز داشته اید اما اعلان شارژ شارژ صد درصد گوشی را نشان نمی داده است مطمینا اهمیت شارژ کردن گوشی تا حداکثر ممکن را دریافته اید.

شارژ صد درصد گوشی

به هر حال در شرایط مختلف در زندگی ممکن است احتمال دهیم که یا به برق دسترسی نخواهیم داشت یا دچار قطعی برق خواهیم شد. در چنین شرایطی که شرایط اضطراری و اصطلاحا اورژانسی به شمار می آید، مجاز هستید گوشی تان را تا ۱۰۰ درصد شارژ کنید.

بیشتر بخوانید: راهکارهای مقابله با داغ کردن گوشی موبایل

قبل از سفر از شارژ ۱۰۰ درصد گوشی مطمین شوید

تصور این که در سفر و مسیر سفر گیر کنید و به برق هم دسترسی نداشته باشید و گوشی تان هم مدام هشدار کاهش باتری برایتان صادر کند می تواند استرس زا باشد. بنابراین باید هر تاخیر در سفر را در نظر گرفت. ممکن است در فرودگاه سفر و پرواز شما با تاخیر صورت گیرد! ممکن است به پریز برق دسترسی پیدا نکنید و پاوربانکتان هم خالی شود! حتی ممکن است در این سفر طولانی بخواهید دو سه تا فیلم روی گوشی ببینید. بنابراین همه این ها می تواند جان گوشی شما را تحت شعاع قرار دهد و اهمیت شارژ ۱۰۰ درصد گوشی را بیشتر کند. بنابراین در چنین شرایطی توصیه می کنیم از شارژ ۱۰۰ درصدی گوشی غافل نشوید و نگران خراب شدن باتری نباشید.

 

اگر قصد دارید کار سنگین از گوشی خود بکشید

اگر می خواهید کارهای سنگین در زمان طولانی روی گوشی انجام دهید مجبور خواهید بود که از شارژ ۱۰۰ درصد گوشی مطمین شوید. کارهایی نظیر بازی های استریمی، مشاهده فیلم یا چت های ویدیویی و یا ویرایش های سنگین گرافیکی می تواند باتری گوشی را سریع تر از هر کار معمول خالی کند.

شارژ ۱۰۰ درصد گوشی

درست است که اگر مدام گوشی را تا ۱۰۰ درصد شارژ کنید به باتری آسیب می زنید اما تصور کنید که یک پروژه گرافیکی را که ساعت ها برای آن زمان گذاشته اید تنها به دلیل تمام شدن شارژ گوشی نصفه و نیمه رها کنید و هر چه که ساخته اید خراب شود! قطعا این شرایط نیز مطلوب حال شما نیست. بنابراین برای این که از زمان خود استفاده بهینه کنید و یا اینکه بدون استرس از بودن در کنار عزیزان یا تفریحات موبایلی لذت ببرید حتما با شارژ ۱۰۰ درصد گوشی از داشتن منابع کافی اطمینان حاصل کنید.

 

برای آپدیت گوشی درصد شارژ را به ۱۰۰ برسانید

نصب یا آپدیت سیستم عامل یک فرآیند زمان بر و انرژی بر است. بنابراین باید بیاد داشته باشید که قبل از هر بار آپدیت سیستم عامل حتما گوشی را تا ۱۰۰ درصد شارژ کنید. همیشه موقع آپدیت گوشی از شما خواسته می شود که به درصد شارژ توجه کنید چرا که اگر در بین فرآیند آپدیت گوشی، شارژ تمام شود فرآیند شکست می خورد و گاها حتی گوشی دیگر به راحتی و بدون دستکاری های یک متخصص روشن نمی شود.

 

برای جلسات آنلاین مهم گوشی تان شارژ باشد

جلسات آنلاین مهم جلساتی است که قابل جبران یا تکرار نیستند! مثلا اگر قصد دارید یک مصاحبه کاری آنلاین داشته باشید نمی توانید روی شارژ ۵۰ درصدی گوشی حساب کنید چرا که ممکن است همه چیز طول بکشد و از طرفی این مصاحبه تصویری آنلاین موجب می شود که بیش از استفاده از گوشی در حالت عادی برق گوشی شما مصرف شود. بنابراین خوب است که هنگام شارژ ۱۰۰ درصد گوشی را شارژ کنید.

شارژ ۱۰۰ درصد گوشی

به طور کلی هنگام مصاحبه آنلاین یا آزمون آنلاین نیاز به ارسال محتوا و اشتراک گذاری ها و استفاده از منابع کمکی روی گوشی خود دارید و این می تواند بسیار انرژی بر باشد.

اگر یک جلسه کاری به صورت آنلاین دارید نیز باید توجه کنید که ممکن است بخواهید ساعت ها گوشی یا گجت خود را روشن نگه دارید و از نرم افزارهای تکمیلی برای مدیریت جلسه استفاده کنید و همه این ها یعنی باید تمهیداتی برای شارژ نگه داشتن گجت خود بچینید.

 

اگر گجت خود را اولین بار است که شارژ می کنید تا ۱۰۰ درصد شارژ کنید

لپ تاپ یا گوشی های هوشمند و یا هر گجت دیگری که شما خریداری می کنید ممکن است که ماه ها در انبار به طور راکد و بدون استفاده باقی مانده باشند. در چنین شرایطی برندها مخصوصا HP و Samsung توصیه می کنند که برای استفاده اولین بار از دستگاه های خود، تا شارژ صد درصد گوشی نیز مجاز هستید. این کار به کالیبره کردن باتری کمک می کند.

وقتی این کار را می کنید مطمین می شوید که برای ۱۰۰ درصد شارژ کردن گوشی یا گجت چقدر زمان نیاز دارید. به تناسب این گزینه می توانید تخمین بزنید که برای ۸۰ درصد شارژ کردن نیز چقدر زمان نیاز دارید.

از طرفی وقتی گوشی یا گجت جدیدی خریداری می کنید نیاز دارید تا دستگاه را راه اندازی کنید و نرم افزار نصب کنید یا اکانت هایی را تنظیم کنید. بنابراین اگر گوشی انرژی کافی داشته باشد امید داریم بدون دردسر و تنها یکبار بدون هیچ نگرانی از تمام شدن شارژ کارهای راه اندازی را به خوبی انجام دهید.

 

توجه کنید که توصیه متخصصان این است که شارژ گوشی را تا نهایت ۸۵ درصد نگه دارید و در موارد نادر که از آنها یاد کردیم شارژ گوشی را به ۱۰۰ درصد برسانید. این کمک می کند که سلامت باتری در مدت زمان بیشتری تضمین شود. دقت داشته باشید که عادت به شارژ تا ۸۰ درصد می تواند چندین ماه تا سال گوشی شما را بیشتر مهمان شما کند. بنابراین مساله شارژ کردن درست و بهینه گجت های خود را جدی بگیرید.

آیا در زمینه شارژ گوشی تا ۱۰۰ درصد و مسایل مربوط به آن تجربه ای دارید؟ در بخش نظرات می توانید تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع کمکی: howtogeek

source

توسط techkhabari.ir