سوئیس کشوری که با نام‌های شکلات‌های خوشمزه، ساعت‌های دقیق و مناظر کوهستانی نفس‌گیر شناخته می‌شود، مقصدی رؤیایی برای هر گردشگری است؛ اما جاذبه‌های این سرزمین زیبا فراتر از دامنه‌های سرسبز آلپ و قله‌های پربرف است. در این مقاله، سفری به دنیای شگفت‌انگیز سوئیس خواهیم داشت و به ۵ مورد از مشهورترین جاذبه‌ های آن که هر مسافری باید حداقل یک‌بار در عمرش آنها را ببیند، خواهیم پرداخت.

 زرمات

زرمات، روستایی کوهستانی در قلب سوئیس، با خیابان‌های باریک و رودخانه‌ای که از میان آن عبور می‌کند، گویی از دل یک کارت‌پستال بیرون آمده و شما را به دنیای رؤیاها می‌برد. در این دهکده بهشتی، خبری از آلودگی هوا و سر و صدای ماشین نیست؛ چرا که ورود هرگونه وسیله نقلیه غیر برقی ممنوع است. برای رسیدن به زرمات، می‌توانید سوار هلیکوپتر شوید یا با قطار ماترهورن از شهرهای ویسپ و بریگ به این بهشت زمینی سفر کنید.

زرمات در دامنه یکی از بلندترین کوه‌های سوئیس، ماترهورن، قرار گرفته و در فصل زمستان، به پاتوق عاشقان اسکی تبدیل می‌شود. شیب‌های متنوع پیست‌های اسکی زرمات، برای اسکی‌بازان در هر سطحی مناسب است و با سوار شدن بر فونیکولار یا گوندولا، به راحتی می‌توانید به این پیست‌ها دسترسی پیدا کنید.

اما زیبایی زرمات فقط به زمستان محدود نمی‌شود. در تابستان نیز، این دهکده با مناظر خیره‌کننده کوهستانی، بهشت طبیعت‌گردان و عاشقان پیاده‌روی، پاراگلایدر سواری و دوچرخه‌سواری در کوهستان تبدیل می‌گردد.

در داخل دهکده نیز ده‌ها مغازه، رستوران و هتل با معماری سنتی سوئیسی منتظر شما هستند تا از طعم غذاهای محلی و شیرینی‌های خوشمزه سوئیس لذت ببرید.

مشهورترین جاذبه های آن

 ماترهورن

تصور کنید در یک روز آفتابی به زرمات می‌رسید. اولین چیزی که نظرتان را جلب می‌کند، کوهی دندانه‌دار به ارتفاع ۴۴۷۸ متر است که گویی از دل زمین سر برآورده و شما را مسحور خود می‌کند؛ اما شاید هم شانس یار نباشد و در اولین دیدار، باران امانتان را ببرد و تا صبح روز بعد منتظر بمانید تا قله ماترهورن از میان دریایی از ابرهای پراکنده، خود را نمایان کند.

هر چه که پیش بیاید، مطمئن باشید که هیچ‌گاه لحظه‌ای را که برای اولین بار چشمتان به ماترهورن، نماد سوئیس و یکی از بلندترین قله‌های اروپا افتاد را فراموش نخواهید کرد. ماترهورن که در مرز ایتالیا و سوئیس قرار دارد، هر ساله در فصل تابستان، میزبان هزاران کوهنورد از سراسر جهان است که برای فتح این قله چالش‌برانگیز به زرمات می‌آیند.

اما اگر شما جزو کوهنوردان حرفه‌ای نیستید و قصد صعود به قله را ندارید، نگران نباشید. راه‌های دیگری هم برای لذت بردن از زیبایی‌های ماترهورن وجود دارد. یکی از بهترین این راه‌ها، سفر با راه‌آهن کوهستانی گورنگرات است. این قطار که مرتفع‌ترین راه‌آهن روباز اروپا و اولین قطار تمام الکتریکی در نوع خود است، هر روز چندین‌بار از ایستگاه زرمات حرکت می‌کند.

سفری ۳۳ دقیقه‌ای به ارتفاع ۳۰۲۰ متری در انتظار شما است. در طول سفر با تور سوئیس، از پل‌های زیبا، دریاچه‌های کوهستانی فیروزه‌ای و دره‌های سرسبز عبور خواهید کرد و مناظر بی‌نظیری را خواهید دید. اما نقطه اوج این سفر، زمانی است که به قله گورنگرات می‌رسید. در اینجا، سکوی رصدی با چشم‌اندازهای خیره‌کننده انتظارتان را می‌کشد.

از این سکوی رصد می‌توانید منظره ماترهورن، بلندترین کوه سوئیس و دومین یخچال بزرگ در رشته‌های آلپ را به نظاره بنشینید. علاوه بر تماشای مناظر، در گورنگرات می‌توانید در مسیرهای پیاده‌روی تابستانی قدم بزنید و از طبیعت بکر کوهستان لذت ببرید، در فصل زمستان سورتمه‌سواری را تجربه کنید و در هتل کلم گورنگرات، مرتفع‌ترین هتل اروپا اقامت داشته باشید.

جاذبه های آن

 یونگفرایوخ

تصور کنید در گرمای تابستان، پا به سرزمینی می‌گذارید که گویی زمستان ابدی در آن حاکم است. مقصد شما یونگفرایوخ، معروف به بام اروپا خواهد بود. این منطقه شگفت‌انگیز در منطقه حفاظت‌شده یونگفراو – آلیتچ قرار دارد، اولین سایتی در کوه‌های آلپ که به عنوان میراث جهانی به ثبت رسیده است. در این منطقه، یخچال آلیتچ، بزرگ‌ترین یخچال طبیعی آلپ، خودنمایی می‌کند.

سفر شما با قطار آغاز می‌شود. مقصدتان قله یونگفراو در ارتفاع ۴۱۵۸ متری است. بلندترین ایستگاه قطار اروپا در انتظار شما خواهد بود، جایی که حتی تصورش در رؤیا هم دشوار به نظر می‌رسد؛ اما این فقط آغاز ماجرا است.

در ارتفاع ۳۴۵۴ متری این قله، ساختمانی عجیب و غریب خودنمایی می‌کند که گویی از دل فیلم‌های علمی تخیلی بیرون آمده است. این رصدخانه اسفینکس نام دارد، جایی که فیزیکدان‌ها، هواشناسان و منجمان به تحقیقات خود ادامه می‌دهند.

رصدخانه اسفینکس در تمام طول سال پوشیده از برف است و چشم‌اندازی بی‌نظیر از یخچال آلتیچ را به شما هدیه می‌دهد. در این رصدخانه می‌توانید از اتاق تجربه ۳۶۰ درجه، راهروی ۲۵۰ متری با نمایشگاه‌هایی از تاریخ ساخت ایستگاه راه‌آهن، یک گوی برفی غول‌پیکر و قصر یخی پر از مجسمه‌های یخی دیدن کنید.

۵ مورد از جاذبه های آن

 اینترلاکن

در قلب سوئیس، بین دو دریاچه فیروزه‌ای، شهرستانی مانند یک کارت‌پستال زیبا خودنمایی می‌کند. این شهر که اینترلاکن نام دارد، قرن‌ها است که به عنوان مقصدی محبوب برای تعطیلات، گردشگران را به سوی خود می‌کشاند.

فرقی نمی‌کند که در فصل بهار به اینترلاکن سفر کنید یا تابستان، ترکیب باغ‌های سرسبز شهر با قله‌های برفی یونگفراو، آیگر و مونک، منظره‌ای چنان زیبا خلق می‌کند که هرگز از تماشای آن سیر نخواهید شد.

سوار بر فونیکولار قدیمی اینترلاکن که بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد، به قله هاردرکولم صعود نمایید. پس از کمی پیاده‌روی در مسیرهای جنگلی و تماشای مجسمه‌های عجیب سوئیسی، به چشم‌اندازی پانوراما از اینترلاکن و مناظر اطراف خواهید رسید که بی‌شک شما را مجذوب خود خواهد کرد.

نزدیکی اینترلاکن به دو دریاچه برینز و تون و قرار گرفتن در دامنه کوه‌های آلپ، این شهر را به پایتخت ماجراجویی اروپا تبدیل کرده است. پاراگلایدر سواری، اسکی، قایق‌سواری، کایاک، موج‌سواری و اسکی روی آب تنها تعدادی از تفریحات هیجان‌انگیزی هستند که در اینترلاکن منتظر شما هستند.

۵ مورد از مشهورترین جاذبه های آن

 لوسرن

لوسرن، بی‌شک یکی از زیباترین شهرهای اروپا است. پل‌های چوبی سرپوشیده، تفرجگاه‌های کنار آب، ساختمان‌های تاریخی با رنگ‌های شاد و میدان‌های آفتاب‌گیر با فواره‌های زیبا، تنها بخشی از جاذبه‌های این شهر بی‌نظیر هستند. لوسرن، به خاطر کنسرت‌های موسیقی‌اش شهرت جهانی دارد. هرسال، نوازندگان و هنرمندان برجسته‌ای از سراسر جهان برای شرکت در جشنواره بین‌المللی موسیقی لوسرن به این شهر می‌آیند.

اما جاذبه‌های لوسرن به موسیقی ختم نمی‌شوند. در این شهر، می‌توانید از دریاچه لوسرن با قایق عبور کنید، از پل تاریخی چپل که در قرن چهاردهم ساخته شده دیدن کنید، در برابر بنای یادبود شیر که یادآور رشادت سربازان سوئیسی است، ادای احترام نمایید و یا در موزه حمل و نقل سوئیس با تاریخچه حمل و نقل این کشور آشنا شوید.

 سخن پایانی

در این مقاله، شما را با ۵ مورد از مشهورترین جاذبه‌های کشور سوئیس آشنا کردیم تا بتوانید در سفر با تور سوئیس، به جذاب‌ترین مناطق سر بزنید و از نزدیک محو زیبایی آنها شوید.

بهترین فصل برای سفر با تور سوئیس چه موقعی است؟

اگر به دنبال فعالیت‌های زمستانی هستید، فصل زمستان (از دسامبر تا فوریه)، اگر به دنبال طبیعت سرسبز و گل‌های رنگارنگ می‌گردید، فصل بهار (از مارس تا می) و فصل تابستان (از ژوئن تا آگوست) را به شما پیشنهاد می‌کنیم. پاییز (از سپتامبر تا نوامبر) نیز با رنگ‌های پاییزی درختان و هوای خنک می‌تواند جذاب باشد.

مشهورترین جاذبه گردشگری سوئیس چیست؟

کوه ماترهورن، کوهی با قله‌ای دندانه‌دار، مشهورترین جاذبه گردشگری سوئیس است. این کوه که در مرز ایتالیا و سوئیس قرار دارد، نماد این کشور محسوب می‌شود و هر ساله کوهنوردان زیادی را به سوی خود جذب می‌کند.

source

توسط techkhabari.ir